21 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben 16 weken en heb uberhaupt nooit symptomen gehad haha maak je niet druk

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ik heb daarom zomeren om 3 uur weer een pret echo. Ik ben zo onzeker en zoek steeds bevestiging

5 jaar geleden

Reactie op anoniem010010182

Ik ben 16 weken en heb uberhaupt nooit symptomen gehad haha maak je niet dr ...
Ik had bij mijn zoon (die is overleden met 20 weken) juist veel symptomen

5 jaar geleden

Reactie op majell

Ik heb hetzelfde. Ik heb daarom zomeren om 3 uur weer een pret echo. Ik ben ...
Heel veel succes, laat je weten hoe het is gegaan?

5 jaar geleden

Hoihoi! Ik heb ook 2 miskramen gehad en ben ook enorm bang met alles. Dat ik nog niet zo’n buikje heb als sommige dames hier, dat ik niet meer misselijk ben, dat ik minder moe ben. Maar we moeten toch op een gegeven moment genieten van de zwangerschap, het is al zo snel om. Ik weet dat het lastig is, maar positief blijven is de key! 🔑.

5 jaar geleden

Als je je echt (te) druk maakt, kun je altijd de verloskundige bellen met je verhaal. Denk dat ze daar alle begrip voor hebben. Bij ons hebben ze elke week een hartjesspreekuur, waar je even 5 minuten naar toe kan. Hebben ze zoiets niet bij jou? Verder hoort een beetje onzekerheid er nou eenmaal bij denk ik. En inderdaad na het 1e trimester nemen de meeste kwaaltjes af! Probeer te genieten van elk moment! ♡

5 jaar geleden

Reactie op anoniem010010182

Ik had bij mijn zoon (die is overleden met 20 weken) juist veel symptomen
Jeetje wat heftig 🌟.. lijkt me echt vreselijk om zoiets mee te maken. Knap dat je nu zo relaxt bent met deze zwangerschap, nog tips voor mij?

5 jaar geleden

Ik ben 16 weken en had ook rond de 14 weken geen symptomen meer pretecho ingepland en alles was goed, nu sinds een week weer pijnlijke borsten en misselijk heb 3 dagen geleden nog een pretecho gehad (hier ook heel onzeker) en ook toen was alles goed. Gewoon aan de bel trekken als iets niet lekker zit

5 jaar geleden

Hoi, Onzekerheid... verschrikkelijk hè! Het schijnt normaal dat je symptomen blijven schommelen. Dat je lichaam aan het hormoon went en je je de ene dag anders voelt dan een ander. Ik voel mij ook sowieso al anders dan bijvoorbeeld in het begin. Als mijn borsten 1 dag niet meer gevoelig zijn blijf ik net zolang voelen tot het weer terug is. 😅 Gek genoeg als ik de volgende ochtend op sta is het weer terug. Maar er is niks van te zeggen natuurlijk... Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon bellen. Wie weet mag je komen.

5 jaar geleden

Reactie op MY88

Als je je echt (te) druk maakt, kun je altijd de verloskundige bellen met j ...
Het ene moment lukt het beter dan het andere moment, wat het genieten betreft. Maar ik doe zeker m’n best en hoop bij iedere echo dat ik het dan los kan laten, maar het blijft lastig. Mijn verloskundige praktijk is heel begaan en ik mag altijd bellen. Maar wil juist proberen, door erover te praten, wat meer in mijn lichaam te vertrouwen. Ik wil namelijk niet m’n hele zwangerschap zo onzeker blijven. Dus ik wacht nog even tot de geplande echo (die is 7 juni, dus dat is eigenlijk al een ‘extra’ echo )

5 jaar geleden

Ik heb het ook, omg ik ben eigenlijk best blij, ik was zo zo zo moe echt niet normaal en de pijn in mijn borsten was ook niet bepaald een pretje. Dat is echt ontzettend afgenomen de afgelopen 2 weken (ben nu ruim 13 weken) Misselijkheid heb ik zelf niet echt last van gehad, komt afentoe met vlagen. Maar is niet opvallend of veel.. Schat echt ik denk dat je juist nu van je afnemende klachten moet genieten! Niet te veel stressen dat is niet goed! Haal anders een Doppler, zodat je wanneer jij wil het hartje kan luisteren! Dit stelt jezelf ook gerust! (Niet weer stressen als je het niet direct of niet altijd meteen hoort, baby’s zijn nogal lastig 😂)

5 jaar geleden

Reactie op a.mira

Ik heb het ook, omg ik ben eigenlijk best blij, ik was zo zo zo moe echt ni ...
Haha ik hoop dat ik er op enig moment ook blij mee kan zijn. Een doppler ga ik mezelf niet aan doen, ik ben al zo’n stresskip haha! Ik ga het maar rustig afwacht tot 7 juni, dan heb ik weer een echo.

5 jaar geleden

Hoi, ik herken het helaas maar al te goed. Ik heb meerdere miskramen gehad, nu we verder zijn dan de langste zwangerschap die eindigde in een miskraam (kwam er mer 12 weken achter dat het hartje was gestopt), voel ik wel een opluchting. Toch blijf ik voor ae controles zenuwachtig. Gisteren het hartje weer even gehoord. Ik heb geluidsopname gemaakt. Het helpt wel om doe even te horen. Verder is het vooral verdragen. En niet vergeten dat de hormonen ook zijn invloed heeft of je gespannen voelen... Sterkte!

5 jaar geleden

Ik snap het helemaal! Zelf geen miskraam gehad maar ik ben de eerste 12 weken alleen maar ziek geweest maar daarna zoveel beter gegaan. Wat ik zo eng vond maar inmiddels 16 weken en alles is goed met de kleine meid! Dus echt waar, maak je niet druk. De kans is zo klein na 12 weken dat het niet goed meer gaat.. Probeer lekker te genieten 😘

5 jaar geleden

Reactie op 2021November

Heel veel succes, laat je weten hoe het is gegaan?
Alles was oké! Ze bewoog lekker 💓 ik denk dat ik deze spanning blijf houden tot de bevalling. Voel jij je inmiddels al wat fijner?

5 jaar geleden

Reactie op majell

Alles was oké! Ze bewoog lekker 💓 ik denk dat ik deze spanning blijf houde ...
Ik vind het wel een hele geruststelling dat ik niet de enige ben. Voelt toch als een soort steun. Fijn dat het bij jou allemaal goed is, vast een opluchting en nu lekker genieten 💕

5 jaar geleden

Hé dames! Bedankt voor al jullie reacties. Stelt me toch wel gerust en voel me hierdoor ook gesteund. Ik ga proberen er wat relaxter over te denken en meer te genieten. 7 juni heb ik de volgende echo, zal jullie laten weten hoe het gegaan is ☺️

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb bij week 5, een paar dagen voor de miskraam, gemerkt dat alle symptomen plots weg vielen. Ik heb ook gehad dat ik de symptomen gewoon bleef houden, nadat de vrucht al 3 weken geleden was gestopt met groeien. Wel of geen symptomen hebben, zegt helemaal niks. Het enige dat je kunt hebben is vertrouwen en na iedere echo hopelijk het blij verraste gevoel dat alles nog steeds goed gaat. We blijven duimen, allemaal, voor iedereen hier!

5 jaar geleden

16 weken en hoewel het voelt als 'geen symptomen meer', zeker in vergelijking met daarvoor, zijn er nog wat dingetjes die als ik goed oplet er wel zijn. Als mijn man tegen mijn buik praat voel ik denk ik beweging. Als ik beweeg klakken gewrichten soms, nu al losse banden? Verder niets! Lekker veel energie. Ik geniet er eigenlijk wel van.

5 jaar geleden

Dit is vrij normaal. Je hormonen zijn nu eindelijk wat meer in balans en daarom voel jij je beter. Probeer niet te veel te stressen aangezien dat slecht voor jou en je kindje is.