Er zijn meerdere topics over praten maar dat ging geloof ik vooral over weinig woordjes. Mijn zoontje is nu precies 18 maanden, en zegt nog geen 1 woord. Ook geen papa of mama. Laatst op het consultatiebureau vroegen ze of hij bijv dierengeluiden nadoet etc, of probeert te communiceren. Maar dit idee heb ik niet. Hij maakt wel veel geluid de hele dag aan het kwebbelen maar volgens het consultatie bureau is dit meer geluiden maken dan echt proberen te praten en hij lijkt ook niet op reactie te wachten. Nu willen ze ons doorverwijzen naar het audiologisch centrum voor onderzoeken, en aanmelden bij het buurt team en koos? Voor evt ondersteuning bij de ontwikkeling van zijn spraak etc. Mijn man vindt dat hij hier nog veelste klein voor is, en zegt zich geen zorgen te maken en wilt liever gewoon nog afwachten tot een jaar of 2/2,5 voor hij hier iets mee wilt doen onder het mom van “elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo”. Ik maakte mij voorheen ook totaal geen zorgen, mijn zoontje zette zijn eerste stapjes met 10 maanden, liep met 11 en ontwikkeld zich op motorisch vlak naar mijn mening dus wel heel goed en ik had juist het idee dat daardoor taal op een laag pitje bij hem stond. Mijn moeder zegt dat ik zelf ook pas begon te praten rond 2,5 jaar (maar hoe goed haar geheugen is vertrouw ik niet helemaal🤣) Maar goed, hij zou dat dus ook misschien van mij kunnen hebben? Geen idee wat nu juist is om te doen. Zouden jullie je zorgen maken?