7 Reacties
één jaar geleden
Ben je wel eens bij een osteopaat langs geweest? Ik zit zelf wel te denken om hier langs te gaan omdat ik er veel positieve verhalen over hoor. Maar ze heeft dus ook last van oorontstekingen?
Misschien zou je haar natuurlijke darmflora dan kunnen stimuleren met orthoflor start? Krijgt ze ook antibiotica?
Hier ook een slechte slaper hoor, maar niet zo erg als bij jou.
Heel veel sterkte ❤️
Slaaptekort is killing 😟
één jaar geleden
Reactie op Sja1989
Ben je wel eens bij een osteopaat langs geweest? Ik zit zelf wel te denken ...
Ze had reflux dus rond 2 maanden oud waren we toen daarvoor naar de osteopaat geweest, zonder succes jammer genoeg. zou mss nog eens moeten gaan nu...
Orthoflor ga ik eens proberen, dank je wel!
Bedankt🥴❤️
één jaar geleden
Hele rare vraag misschien maar: Kan het zijn dat ze een trauma van iets heeft? Kwam laatst dit artikel tegen en vond het erg interessant. Zette mezelf ook aan het denken over onze dreumes.
https://www.oudersvannu.nl/peuter/gezondheid/emdr-therapie-bij-babys-en-kinderen-ik-voelde-meteen-dit-is-raak-we-zaten-midden-in-zijn-angst/
één jaar geleden
Hii! Ik volg!
Hier ook een moeder van een slechte slaper. Onze zoon is ook 18 maanden oud. Hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen.
Net als jouw dochter heeft ook onze zoon een slechte start gehad met veel antibiotica (nierbekkenontsteking) en daarna veel oorontstekingen. In december heeft hij buisjes gekregen en sindsdien gaat het echt goed met hem!
Hij is een geweldige, vrolijke vent en ontwikkeld zich goed.
Alleen qua warme maaltijden en qua nachten ervaren we moeilijkheden. Overdag slaapt hij best goed (2 slaapjes), maar heeft hij wel moeite met inslapen.
S'avonds gaat het inslapen enorm moeizaam (veel opstaan, huilen, niet willen slapen, willen drinken, aandacht willen, zichzelf wakker gillen). Hij wordt vaak een keer of 6 per nacht wakker. Hij heeft veel behoefte aan drinken (water) en aan genegenheid.
Soms leg ik hem naast me neer. Dan slaapt hij beter, maar zelfs dan wordt hij nog steeds een paar keer wakker voor een flesje of z'n speen.
Hij heeft echt geen pijn en darmkrampen sluiten we ook uit.
We zien het maar als fase.. Maar makkelijk is het niet.
Tips zijn welkom! 😅
één jaar geleden
Reactie op mvmdg
Hele rare vraag misschien maar: Kan het zijn dat ze een trauma van iets hee ...
Gelezen. Erg interessant! Ik zou dit niet uitsluiten. Al die medische toeters en bellen, al die prikjes en al die keren aan het infuus, misschien heeft onze kleine man daar mentaal nog last van..
één jaar geleden
Reactie op mvmdg
Hele rare vraag misschien maar: Kan het zijn dat ze een trauma van iets hee ...
Nu je het zegt moet ik aan veel dingen denken eigenlijk. Ze schrikt heel erg snel van alles en wordt bang van de minste dingen waarbij we niet snappen waarom ze die angsten heeft.. waar kunnen we met zoiets terecht denk je?
één jaar geleden
Reactie op Bubuuuu
Nu je het zegt moet ik aan veel dingen denken eigenlijk. Ze schrikt heel er ...
Niet alle (kinder)psychologiepraktijken zullen iets dergelijks aanbieden denk ik, dus ik denk dat je het beste even kan Googlen naar traumatherapie bij jonge kinderen/baby’s, al dan niet in combinatie met EMDR. Zou “fijn” zijn als je de oorzaak kan achterhalen en er mee kan werken voor de kleine ❤️