7 Reacties

één jaar geleden

Denk dat je dat beter per kind kan inschatten nav lichaamstemperatuur en kamertemperatuur. Hier slaapt hij nog in een winterslaapzak, romper met lange mouwen en een broekje. Soms leg ik er half nog een dekentje overheen.

één jaar geleden

Op de kamer van ons zoontje is het rond de 20 graden. Hij slaapt nog in z'n winterslaapzak met korte mouwen romper. Soms z'n pyjamabroekje erbij aan. Als het voor jouw kindje te warm is, kan je misschien proberen een laagje kleding weg te laten. Het lange mouwen shirt skippen bijv. En dan alleen een lange mouwen romper aandoen. Of korte mouwen romper als de zomerslaapzak ook mouwen heeft.

één jaar geleden

In zijn kamer is het nu 20-22 graden. Slaapt sinds een paar dagen in een iets dunnere slaapzak zonder mouwen. Met lange mouwen romper en pyjama lange mouwen. Zodra het boven de 22 graden is laat ik het bovenstuk van de pyjama uit

één jaar geleden

Wij doen maar wat 😂 M’n schoonzus kwam er bij de derde pas achter dat er een tog-waarde bestond van slaapzakken en die kindjes doen het ook nog supergoed ;) Ik doe het op gevoel met wel een tog in m’n achterhoofd, maar ga niet alles bij elkaar optellen ofzo Hier slaapt ze nu afwisselend in een romper met korte mouwen, daaroverheen een pyjama emt lange mouwen en lange broek, of een romper met lange mouwen en dan alleen de pyjamabroek (net wat voor romper ze aan heeft die dag). De tog-waarde van de ene slaapzak weet ik niet, maar ik gok op 0,5.. de andere 2,5 geloof ik In beide slaapt ze goed zonder wakker te worden van de kou of met een zweethoofd 😛

VRIEND

één jaar geleden

Meestal een rompertje met lange mouwen, maar tegenwoordig is wel kort. Pyjamapakje eroverheen (dunne stof) en nu een herfst/lente slaapzak met afgeritste mouwen.

één jaar geleden

Heb nu een mouwloos slaapzakje van 1,5 tog aan met daaronder een korte mouw rompertje en een pyjama truitje met lange mouwen. Vond blote armen nog iets te koud, maar overdag heeft ze al wel een korte mouw romper aan en heb geen zin om die elk slaapje te wisselen. Slaapkamer is nu 20 a 21 graden

één jaar geleden

Nu een wollen romper korte mouw, 0,5 tog slaapzak met mouwen en een dun pyama broekje