19 Reacties

9 maanden geleden

Het is wel zo dat als een kind ziek is geweest dat de weerstand minder is en dat ze daardoor vatbaarder is voor andere ziektes. En hierdoor soms ook vaker wat na elkaar hebben. Goed dat je hem even hebt laten checken bij de huisarts. Dat kan nooit geen kwaad.

8 maanden geleden

Reactie op MommyOfOne21

Het is wel zo dat als een kind ziek is geweest dat de weerstand minder is e ...
Ja dat zou natuurlijk zeker wel zo kunnen zijn! Lastig met de opvang steeds 😩

8 maanden geleden

Hier heeft dat vorig najaar 9 weken geduurd. Elk weekend 38 tot 40 graden koorts. Door de week ging het dan weer en paar dagen later weer raak. Vijfde of 6e ziekte, verkoudheid, buikgriep, nog een keer verkoudheid… het is de tijd van het jaar 🤷‍♀️

8 maanden geleden

Wij hadden dit ook een half jaar geleden. Exact hetzelfde. Verhoging, koorts, normale temp, koorts, verhoging en ga zo maar door. Iedere dag was er wel een moment met koorts. Maar zoals jij ook beschrijft: vrolijk en eigenlijk verder weinig aan de hand op hoesten enzo na. Ook laten checken en niks te vinden. Is na een week of 6 over gegaan!

8 maanden geleden

Reactie op MBB85

Hier heeft dat vorig najaar 9 weken geduurd. Elk weekend 38 tot 40 graden k ...
Jeetje ook zo lang! Het is ook elke keer wat inderdaad deze tijd van het jaar..

8 maanden geleden

Reactie op lisannedhh

Wij hadden dit ook een half jaar geleden. Exact hetzelfde. Verhoging, koort ...
Zo stom! Hopelijk is het hier ook snel over nu..

8 maanden geleden

Ow wij zitten nu in precies hetzelfde met allebei onze kinderen.. heb t idee dat ze elkaar iedere keer opnieuw aansteken.. Ik herken je helemaal, hoe lang kijk je iets aan, wanneer ga je naar de huisarts.. ik heb soms t idee dat ik te lang wacht.. en dan voel ik me daar weer schuldig over.. echt lastig..

8 maanden geleden

Reactie op Jaloke

Ow wij zitten nu in precies hetzelfde met allebei onze kinderen.. heb t ide ...
Ik heb zelf als mijn zoontje 4/5 dagen koorts heeft, dan bel ik de huisarts. Ligt er een beetje aan wanneer hij koorts krijgt. Heeft hij op dag 4 nog koorts en het is op een vrijdag, dan bel ik wel.

8 maanden geleden

Nou vandaag toch weer naar de dokter hier voor aanhoudende koorts en diaree. Blijkt hij een oorontsteking te hebben 😫 Diaree geen idee waarom hij daar maar last van blijft houden…

8 maanden geleden

Reactie op mila30

Nou vandaag toch weer naar de dokter hier voor aanhoudende koorts en diaree ...
Aaah gossie. Oorontsteking is heel naar. Mijn zoontje heeft ze helaas vaker gehad. Heb je AB gekregen?

8 maanden geleden

Reactie op Jaloke

Ow wij zitten nu in precies hetzelfde met allebei onze kinderen.. heb t ide ...
Agh ja met 2 zal het helemaal lastig zijn soms… Hier over 1,5 maand ook een 2e erbij dus ik ben benieuwd

8 maanden geleden

Reactie op MommyOfOne21

Aaah gossie. Oorontsteking is heel naar. Mijn zoontje heeft ze helaas vaker ...
Zo sneu voor die kleintjes! Nee dat wilden ze niet geven met een ‘enkele’ oorontsteking. Hopelijk komt hij er wel snel vanaf..

8 maanden geleden

Reactie op mila30

Zo sneu voor die kleintjes! Nee dat wilden ze niet geven met een ‘enkele’ o ...
Wat gek? Mijn arts zegt dat na langer dan 5 dagen koorts of koorts dat steeds terug komt het blijkt dat het lijf erg veel moeite heeft met de ontsteking zelf op te lossen en daarom antibiotica een goede optie is. En echt niet dat ze om de haverklap antibiotica geven hoor! 3x gehad in zijn 2 jarige bestaan, altijd voor(soms dubbele) oorontsteking. En dan was het altijd na een dag geijk stukken beter met mijn zoontje. Misschien nog een keer vragen omdat het wel echt lang duurt zo?

8 maanden geleden

Reactie op mila30

Zo sneu voor die kleintjes! Nee dat wilden ze niet geven met een ‘enkele’ o ...
Ik zou het wel in de gaten houden. Mijn nichtje had laatst ook een oorontsteking en wilden ze eerst niks geven. Maar een dag later wilde ze alleen maar slapen en niet eten en drinken. Wil je niet bang maken, maar meer dat je het wel in de gaten blijft houden.

8 maanden geleden

Wat gek zeg!! Je zou denken dat artsen daar toch één richtlijn hebben. We gaan het zéker in de gaten houden en anders gewoon antibiotica ‘eisen’! Het is hier inderdaad ook niet zo dat hij dit vaak gebruikt heeft ofzo. Slechts 1x in zijn leven

8 maanden geleden

Nou ik heb zojuist de huisarts gebeld en gezegd dat ik graag antibiotica in huis heb voordat het weer 3 dagen weekend is. Heb de situatie even flink aangedikt om het te krijgen.. wat een gedoe zeg, maar het is gelukt!

8 maanden geleden

Reactie op mila30

Nou ik heb zojuist de huisarts gebeld en gezegd dat ik graag antibiotica in ...
Heel goed!! Koorts nog niet gezakt?

8 maanden geleden

Reactie op MommyOfOne21

Heel goed!! Koorts nog niet gezakt?
De ene dag wel maar de andere dag toch weer koorts/verhoging, dus dat lijfje is gewoon hartstikke hard aan het vechten!

8 maanden geleden

Reactie op mila30

De ene dag wel maar de andere dag toch weer koorts/verhoging, dus dat lijfj ...
Vervelend is het als het lichaam het zelf niet kan oplossen. Vaak zou je met 1 a 2 dagen toch wel verschil moeten zien met AB. Ik kon met 1 dag al verschil zien bij mijn zoontje. Sterkte!