6 Reacties

5 jaar geleden

Nou ik zou het toch nu maar vast doen. Dit klinkt niet iets om de nacht mee in te gaan

5 jaar geleden

Reactie op Luckyp

Nou ik zou het toch nu maar vast doen. Dit klinkt niet iets om de nacht mee ...
Jaa he? Ik ben zo vermoeid en moet heel de dag door gapen, alleen dat gapen gaat niet zo goed, het lijkt alsof mijn gaap niet afgemaakt word, door de kortademigheid. Snap er niks meer van. Moet echt naar lucht happen

5 jaar geleden

Reactie op Brk.

Jaa he? Ik ben zo vermoeid en moet heel de dag door gapen, alleen dat gapen ...
Heb je geen last van hyperventilatie? Ik heb ook dat kortademige hoor, maar dwing mezelf om goed en diep adem te halen en rustig te blijven. Doe anders even een geleide meditatie online of geleiden ademhalings oefeningen via youtube! En anders indd even de huisartsen post bellen. Je hart gaat sneller want een baby produceren kost een hoop energie. Mijn hartslag is ook hoger dan normaal heel de dag door en soms voel ik hem ook enorm bonzen. Je kunt altijd even de huisartsen post bellen voor de zekerheid en wellicht kunnen zij je geruststellen. Succes!😘

5 jaar geleden

Reactie op Brk.

Jaa he? Ik ben zo vermoeid en moet heel de dag door gapen, alleen dat gapen ...
Dat klinkt niet heel goed... heb je al gebeld? Zou t in ieder geval even laten checken door iemand, hoe eerder hoe beter!

5 jaar geleden

Het gevoel dat je je gaap niet kan afmaken is voor mij heel herkenbaar vanuit de tijd dat ik zelf aan (chronische) hyperventilatie leed. Hoe meer je je druk maakt over je ademhaling, hoe erger je ademnood. Het lukt je vooral niet goed om uit te ademen. Mijn tip is dan ook, probeer vooral volledig uit te ademen. Mij hielp het soms om op m'n buik te liggen. Dan komt er druk op je borstkas en gaat je ademhaling automatisch naar je buik toe. Vervelend hoor dit gevoel, ik ken het,maar de sleutel hierin in: ontspan

5 jaar geleden

Ik heb last van chronische hyperventilatie en paniekaanvallen, je verhaal klinkt mij heel bekend. Wat ik vaak deed is ademhalingsoefeningen bekijken en doen op YouTube. En vooral maak je er niet te druk om dan word het alleen maar erger. Ik heb geleerd van mijn fysio ademtherapie: 6 seconden inademen door de neus en door je mond uitblazen 4 seconden. Drink een glaasje water, maak je polsen nat met koud water, allemaal dingetjes die je zouden kunnen helpen bij mij werkt het. Als je het niet vertrouwt kan je altijd even de dokter bellen. Succes ♡