25 Reacties

3 maanden geleden

Nou hier idem😅 lees graag mee.

3 maanden geleden

Wij hebben hier het tegenovergestelde! Onze dochter is vies van poep en plas. Ze weet ook wanneer ze moet plassen of poepen. Ze durft alleen niet op het potje te zitten om wc. Wij laten haar hier af en toe in de blote billen rondlopen. Als ze met de benen wijd gaat staan, dan vragen we of ze op het potje of wc wilt. Als ze in paniek nee roept dan laten we haar plassen en maken haar weer schoon. Ik ga niet dwingen en ik denk dat het vanzelf wel komt. We hebben speciaal een boekje voor haar laten maken voor het potje en lezen dat voor. Als ze plast en huilt of paniekerig is. Zeg ik oepsie, maakt niet uit dat maken we wel weer schoon. Daarnaast wilt ze altijd mee met mij op de wc. Dan helpt ze me en heel soms wilt ze zitten. Dan maken we er een spel van alsof ze geplast heeft, wc papier aangeven en handjes wassen. Dus maak er een spel van, zorg dat ze interesse krijgt in het ritueel, veel lezen en positief benaderen, belonen ook niet voor het niet helemaal perfecte gedrag (bv, dat ze je al verteld dat ze geplast heeft) veel geduld hebben.

2 maanden geleden

Zonderluier.nl was bij ons de ideale methode. Als je dit doet moet je er echt wel even tijd insteken en je koopt digitaal 2 boekjes (1 leesboekje en 1 instructieboek) maar bij ons was mijn zoontje hierdoor in ongeveer 2 a 3 weken zindelijk dat hij bijna 2 werd. En hij heeft er een hoop lol in gehad. Het schijnt nog makkelijker te gaan met deze methode als kindjes al over de 2,5 jaar zijn. Wie weet is dit een tip!

2 maanden geleden

Het kan gewoon zijn dat ze er nog niet aan toe is. Dat het lichaam met andere ontwikkelingen bezig is. Je zou er in de zomer mee kunnen oefenen wanneer het mooi weer is en het dan niet.zo erg is als ze buiten een ongelukje heeft en nat is als ze zonder luier loopt. En anders zou ik gewoon even wachten en het later nog eens proberen. Uit ervaring als peuterjuf weet ik dat het soms dan ineens valt en ze ook meteen zindelijk zijn

2 maanden geleden

Reactie op lisannedhh

Zonderluier.nl was bij ons de ideale methode. Als je dit doet moet je er ec ...
Oh ja ik geloof nooit zo in die methodes. Haha. Heb er al zo veel gevolgt die te vinden zijn maar werkt nog niet. Hmm... lastig lastig

2 maanden geleden

Reactie op Bab27

Oh ja ik geloof nooit zo in die methodes. Haha. Heb er al zo veel gevolgt d ...
Wellicht is ze er gewoon nog niet aan toe? Je zegt zelf dat het niet werkt en ze het nog niet erg vindt als ze met een natte luier loopt. 2,5jr is echt nog jong.. Het is niet simpelweg gaan zitten en doen. Ze moeten durven(!) loslaten vd bekkenbodemspieren. Dus zowel fysiek een actie als mentaal. Mijn zoontje is 2,5 jaar en vindt m.n. zijn poep echt vreselijk in de luier, houdt het zelfs op. Maar als ik dan het potje of de wc aanbied, roept hij om het hardst nee. Dus hij wil ergens niet meer in zijn luier poepen, maar de alternatieven vindt hij ook nog niet ideaal.. Tis niet zo zwart-wit wat dat betreft..

2 maanden geleden

Bij ons wilde zonde zoon er ook niets van weten, echt paniek als we het potje voorstelden en toen kregen we visite met een meisje dat aan het trainen was op het potje te gaan (lees, die ging er in een uur heel trots wel 50x opzitten ofzo) en toen wilde onze zoon het opeens ook, sindsdien vindt hij het geweldig en durft hij het gewoon. Hebben jullie wellicht ook iemand in de omgeving die het durft? Goed voorbeeld doet volgen blijkbaar 😉

2 maanden geleden

De zinderlijkheidsbox heeft ons onwijs geholpen. Wat mij betreft een aanrader!

2 maanden geleden

Hier is onze dochter zindelijk! We hadden eerst het een en ander geprobeerd: stickervel, snoepjes, andere beloningen maar toch best wat ongelukjes maar vooral een heel ongelukkig kind. Toen kreeg ze van mijn moeder roze Paw Patrol Unicorn onderbroekjes en dat was de dikke hit! Oma had gezegd dat deze niet over de luier konden en sindsdien wil ze geen luier meer aan. Ze is nu anderhalve week zindelijk en nog geen een ongelukje gehad. Tips die ik nog heb: - Veel laten drinken zodat ze vaker moeten plassen, - Als je ergens anders bent eerst laten zien waar de WC is - Zelf laten omkleden bij een ongelukjes. Dan leren ze dat dat meer tijd kost dan het makkelijke van een luier - Nieuwe onderbroekjes. Desnoods zelf uit laten kiezen! - ingepakte cadeaus bij de Wc/potje leggen zodat ze zien dat ze wat kunnen krijgen als het is gelukt

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft gister avond voor het eerst op de wc geplast. Hij is sinds kort wat aan het kloten met luier zelf afdoen, of half los trekken. Hij had hem uit gedaan en toen ik vroeg wil je naar de wc rende hij er naar toe. Hij deed echt zijn best en kwam een klein plasje uit, super trots was hij. Volgende week is het zomer vakantie, dan wil ik direct met zindelijkheidstraining beginnen. Wat is dan het beste? Luier direct helemaal uit laten overdag? En draagt hij dan meteen de eerste dag al een onderbroekje? Of is het nog beter om helemaal niks aan te doen de eerste dagen.

VRIEND

één maand geleden

Ik heb het potje overgeslagen en gebruik een wc verkleiner met trapje (gekocht op bol, maar zag ze ook op temu). Is echt een succes en je kan meteen doorspoelen.

één maand geleden

Hier wil hij wel op het potje en wc zitten maar zit dan maar te lachen en zegt dat die heeft geplast wat helemaal niet zo is haha. Hij neemt het nog totaal niet serieus.. ondanks dat hij weet van de stickers en cadeautjes. Hij weet zelfs al dat hij een hijskraan wil als cadeau maar plassen ho maar 😅

één maand geleden

Nou wat ik vandaag mee heb gemaakt! Ze plast eindelijk op haar potje en wel drie keer achter elkaar! We hebben haar in de blote billen laten lopen en zwemmen in de tuin. Het potje naast de zwembad en hoppa! Trots dat ze was!

één maand geleden

Ik lees regelmatig over de zinderlijkheidsbox. Wat zit daar nou precies in? Een vel stickers en tips ofzo?

één maand geleden

Gebruiken jullie ook wekker om kind elke x aantal tijd op potje te laten gaan?

één maand geleden

Reactie op Nath1987

Ik lees regelmatig over de zinderlijkheidsbox. Wat zit daar nou precies in? ...
Een boekje met tips en uitleg hoe je het ‘t beste kan aanpakken van dag 1 t/m 7. Plas & poep diploma, een aantal sticker vellen + kaarten waar je ze op kunt plakken. Onze zoon is nu al zo’n 2 weken zindelijk. Ging als een speer!

VRIEND

één maand geleden

Reactie op Dina-Marie

Gebruiken jullie ook wekker om kind elke x aantal tijd op potje te laten ga ...
Omg, ik onthoud echt niet vaak genoeg om hem te verschonen, laat staan dat ik hem tig keer per dag en potje aanbiedt... Ik heb inmiddels een potjes app met timer gedownload, maar moet er nog mee starten... Pottywhiz. Iemand nog andere tips?

VRIEND

één maand geleden

Ik kom bij trainingsbroekjes vaak ook wasbare pocket luiers tegen. Blijkbaar voelen ze hierin beter wanneer ze een plasje hebben gedaan, dan in wegwerp luier broekjes. Heeft iemand ervaring en tips voor zindelijkheidstraining met wasbare luiers? Normaal gebruik ik wegwerp luierbroekjes.

één maand geleden

Hier een zoon die af en toe wel op het potje wil, maar het ook prima vindt om met een natte broek rond te lopen. Het potje staat al een paar maand ergens in een hoekje en soms zegt hij ineens “potje plassen”. Dan zetten wij het natuurlijk als speedy gonzales klaar zodat hij op tijd is en er ook werkelijk iets in het potje komt ipv in de luier. Dat is echt al vaak genoeg gelukt. Maar de wc vindt hij dood eng. En er zijn genoeg dagen dat hij niks met het potje te maken wil hebben. We hebben op de opvang gevraagd hoe zij er over denken, of hij er al klaar voor is en zijn opvangjuf zegt van niet, hij vindt de wc echt nog doodeng, en daar hebben ze echt zo’n schattig klein wc’tje. En dat hij nog bezig is met het verwerken van grote broer geworden zijn 2 maand terug. Daar merken wij thuis eigenlijk niks meer van, dus ik was best verbaasd. Nu twijfel ik heel erg of we toch niet nog even een maandje moeten wachten, dan zijn we ook op vakantie geweest en is er weer een lange tijd een stabiel ritme en zijn ze bij de opvang misschien ook van mening veranderd. Ik vraag mij ook echt af hoe we de normale wc minder eng gaan maken?

VRIEND

één maand geleden

Reactie op Amooma

Hier een zoon die af en toe wel op het potje wil, maar het ook prima vindt ...
Sterkte! Sorry, geen tips