20 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dit ook sinds dinsdag. Het is wel echt donkerbruin steeds. VK paar keer al gebeld, maar geeft aan dat het niet iets is om zorgen over te maken, alhoewel ik zelf wel onzeker wordt steeds

4 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend, die onzekerheid. Ik kan je helaas niet helpen maar zit eigenlijk met een soortgelijk probleem; vandaag 5 wk zwanger en sinds gisteravond een heel klein beetje bruin verlies.. maak me ook enorm zorgen en ben echt gebroken. Laten we hopen dat het met ons beide goed komt 🍀

4 jaar geleden

Ik had dit vorige week ook en mijn mama zegt dat dit normaal is, zeker bij een eerste kindje. Misschien maandag eens bellen naar de gynae, dan ben je zeker? Positieve groetjes

4 jaar geleden

Reactie op sofiev92

Ik had dit vorige week ook en mijn mama zegt dat dit normaal is, zeker bij ...
Hoelang heb jij dit gehad? Ik heb het nu al sinds dinsdag. En eerst alleen bij het afvegen, maar nu ook als ik plas. Het blijft wel donkerbruin overigens

4 jaar geleden

Ik heb dit in week 4 en 5 ook gehad. Kan te maken hebben met innesteling en met de je baarmoedermond nu flink doorbloed is. Daardoor kan je ook bijv na seks of zwaar tillen wat bloed verliezen.

4 jaar geleden

Heel naar die onzekerheid ja! Ik wil mijn ervaring wel delen, die is redelijk vergelijkbaar denk ik. Ik had in de week voor mijn NOD ook roze en bruine afscheiding (geen helder bloed, was echt vermengd met normale afscheiding) en het was heel weinig. Ik had verwacht dat het het begin van de menstruatie was, maar eigenlijk duurde het daar te lang voor dus toch een test gedaan rond mijn NOD en die was positief! De roze/bruine afscheiding heeft bij mij zo’n 5 of 6 dagen geduurd en daarna is het gestopt en kwam de ‘normale’ afscheiding weer terug. Het was dus een innestelingsbloeding! Zit nu in mijn vijfde week :) En misschien dat het helpt ter vergelijking: Ik heb hiervoor een miskraam gehad met 5 weken en die bloeding kwam echt veel sneller op gang en was ook niet bruin maar meer donkerrood. In twee dagen tijd nam het bloedverlies toen sterk toe maar ook hele heftige pijn in mijn onderrug. Menstruatie voel ik ook altijd in de onderrug, maar dit gevoel was veel en veel heftiger. Ik duim mee voor jullie dames 🍀 vertrouw erop dat het goed komt!

4 jaar geleden

Reactie op Jaan89

Heel naar die onzekerheid ja! Ik wil mijn ervaring wel delen, die is redeli ...
Ik heb precies zo’n ervaring! Daardoor dacht ik zelfs eerst dat ik niet zwanger was. Toen ik het niet doorzetten van menstruatie niet vertrouwde ging ik toch maar testen. Ik had nl. ook alleen heel licht bloedverlies na een ‘nummer 2’ op de wc. En toen testte ik woensdag totaal onverwacht positief! Ik zit nu in mijn vijfde week en heb gisteren en eergisteren geen bloedverlies meer gehad en vandaag tot nu toe ook niet. Ik denk dus dat de hele innesteling of het wennen van het lichaam(?) toch even kan duren! Assistente van verloskundige zei dat ik moest bellen (1) als het veel meer werd (2) ik erge krampen zou krijgen. Sterkte en probeer jezelf niet teveel gek te maken! 🍀

4 jaar geleden

Hier ook 5 weken zwanger en bruine afscheiding. Maak me er geen zorgen over, hoop dat het gewoon goed zit 🥰

4 jaar geleden

Hoi, mijn eerste berichtje. Sinds gisteren pas positieve testen en sinds vandaag licht bruinig bloedverlies. Maak me flink zorgen, hopelijk kunnen we elkaar wat positiviteit toesturen. Ik hoor graag hoe het bij jullie verder loopt 🍀

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het meer voorkomt. Voor nu hoop ik dan maar dat het goed zit en in ieder geval niet erger wordt. Ik vind het vooral lastig dat ik het niet ken van eerdere zwangerschappen. Dan denk je je eigen lichaam goed te kennen en dan heb je ineens weer wat nieuws.

4 jaar geleden

Ik had dit vanochtend ook. Begon gewoon te huilen 😢. Uurtje later was er weer niets. Lig nu gewoon rustig op de bank hopen dat het gewoon goed zit. Ben nu 5+3 wkn 🙏🏾 maandag afspraak maken bij het ziekenhuis. (Loop via hun door me suikerziekte)

4 jaar geleden

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en nu weer. Zolang je geen mega buikpijn hebt en het helder bloed is is er niets aan de hand. Ik snap dat het spannend is, vind ik ook nog steeds. Er groeit tenslotte een wonder in onze buiken. Probeer te genieten. Stel dat het een miskraam is, dan was het geen gezonde baby. Maar nogmaals dat gaat echt in combinatie met helder bloed en buikpijn.

4 jaar geleden

Het lijkt er op dat het bij mij nu gestopt is, sinds gisteravond niets meer gezien. Hopen dat het zo blijft, en mijn best doen alleen maar positieve gedachten toe te laten! ☘

4 jaar geleden

Hier 5+4 dagen. Vorige week 2x licht bruin en roze bij af vegen. Gister ochtend toen ik uit bed kwam veeg bloed, dat de rest van de dag bruine afscheiding werd. Nu nog wat bruin verlies. Wel test gedaan, die was vandaag dik positief. Maar toch zooo onzeker... eindelijk zwanger in onze laatste 4de ivf poging..

4 jaar geleden

Hier 5+4 dagen. Vorige week 2x licht bruin en roze bij af vegen. Gister och ...
Ik ook op 2 verschillende dagen veeg bloed en liet mijn hcg meten door bloedname. Heel goed gestegen. Waarschijnlijk door sterkere doorbloeding..

4 jaar geleden

Gister en vanochtend toch weer een drupje bloed, maar de tests lopen mooi op. Dus ik blijf hoopvol!

4 jaar geleden

Ik ben sinds vorige week woensdag aan het bloeden. 1ste dag was het wat rood naar niet veel. Dan elke dag na 6uur rozig. Maar geen pijn. Had gebeld maar die zeggen dat het alle kanten kan gaan. Had je pijn en veel bloedverlies elke dag met je MK?

4 jaar geleden

Reactie op EMY ANN

Ik ben sinds vorige week woensdag aan het bloeden. 1ste dag was het wat roo ...
Bij mijn miskraam leek het steeds alsof mijn menstruatie doorkwam. Dik donkerrood met kramp. Had ook echt wel een maandverbandje nodig. Alleen het duurde een dag, dan een dag of twee niets en dan begon het weer. Dat hield twee weken zo aan en toen ben ik het echt verloren. Nu zijn het echt druppeltjes, en steeds minder vaak. Dus zal toch met de innesteling te maken hebben. Het is echt zenuwslopend om af te wachten, heel veel sterkte! Ik hoop dat het bij jou ook gauw minder wordt!

4 jaar geleden

Ik ben ook 5+3 weken zwanger en had gister ook licht roze afscheiding. Ik was ook gelijk in paniek me verloskundige zegt dat dit er bij kan horen als het maar niet veel word en helder rood bloed met buikkrampen.

4 jaar geleden

Hoe is het bij jullie? Hier blijft het bruine afscheiding. In de ochtend een klein veegje rood wat snel overgaat in bruin. Vannacht even een wakker geworden met pijnlijke steek in buik. Is nu weer weg. Geen menstruatie krampen. Misschien toch andere veranderingen in mijn buik. Nog een week en 2 dagen tot de echo volhouden. Denk dat niemand een antwoord kan geven. Wil wel iemand bellen, vk of gyn, maar die zeggen vast; afwachten...