Vanaf een maand of 9 is ons mannetje het avondeten gaan weigeren. Dit is steeds verder bergafwaarts gegaan. Vanaf dit voorjaar, dus al een halfjaar lang eet hij alleen nog maar:
Hamburger
Airfryer frietjes
Een halve visstick
Kipschnitzel
Stukjes Komkommer
Rijst met spinazie, kip, knoflook en kookroom
Hij eet rijst / kip / spinazie niet los van elkaar of met (of zonder) een ander sausje. Alle vormen pasta weigert hij, alle soorten aardappel weigert hij, op airfryer frietjes na. Alle soorten vlees anders dan hamburger weigert hij. Alle soorten groente worden weggesmeten of fijngeknepen. Het is gewoon een ramp. Hij wil werkelijk niks anders dan z'n korte, beperkte lijstje. En zo voedzaam is dat allemaal niet.
Ik probeer er geen druk op te leggen,blijf aanbieden en variëren, probeer te werken met verborgen groenten, bied rauwkost aan, bied hem een bordje aan waarop altijd één ding ligt wat ie lust. Maar niets werkt. Ik maak me ernstig zorgen of dit ooit nog goedkomt.
Hij krijgt na het eten altijd Griekse yoghurt met fruit en dat is waarschijnlijk de enige reden dat ie niet met honger naar bed gaat. Misschien niet de beste manier, maar hij is 86cm en 11kg licht dus ik durf het niet aan om hem dagen/weken of misschien zelfs maandenlang helemaal geen avondeten te geven.
Wie herkent dit in zo'n heftige mate en heeft nog wat tips of steun?