11 Reacties
4 jaar geleden
Als je zeker weet dat er geen alcohol in zit dan lijkt me dat niet toch want dan zit de alcohol er niet in... of denk ik nou te simpel
4 jaar geleden
Geen idee of dat kan. Internet geeft aan 3 uur per glas alcohol te wachten tot je weer borstvoeding kan geven. Als je die 3 uur per glas hebt aangehouden lijkt me niet dat de ontlasting kan veranderen.
4 jaar geleden
Ik merk geen verschil met ontlasting als ik alcohol heb gedronken (en de juiste tijd heb aangehouden tot de volgende voeding).
4 jaar geleden
Reactie op EvaLo
Alcohol duurt heel lang voor dat het je lichaam uit is. Hoe weet je dat het ...
Jawel kan wel zoals eerder genoemd 3 uur per glas wachten
4 jaar geleden
Reactie op Pleun22
Heb een onderzoek gelezen dat 2 uur voldoende is , de piek is na 30-60 minu ...
Onze kraamverzorgster zei zelfs 1,5 uur..
Maar ik reken altijd 2 uur idd
Heb nog maar 1 keer een (half) wijntje gehad en een keer een biertje toen ze de nacht al in ging (dus alleen een droomvoeding nog nodig was)
De eerste keer was ik panisch dat ze eerder zou komen, dus halverwege het glas durfde ik niet verder te drinken 😂
Maar ik reken dus 2 uur (voor een standaard biertje of wijntje) 😊
En heb toen ook niks geks gemerkt aan de poep :)
Zou het niet kunnen komen doordat het via een flesje naar binnen is gegaan? Misschien meer krampjes daardoor ofzo?
Mijn meisje had in het begin met krampjes vaak wat groenere poep..
VRIEND
4 jaar geleden
Oke, ik ga 2 theorieën delen, maar geen idee of het hout snijdt (dat is de uitdrukking, toch? #mombrain ).
Idee 1; als de kleine veel waterige voormelk binnen krijgt en weinig vette achtermelk, kan de ontlasting groener worden, dacht ik gelezen te hebben. Misschien is je gekolfde melk een wat andere substantie dan dat je tegenwoordig produceert.
Idee 2; bij de melk bank waar melk vandaan komt voor premature baby's, mag je als donor maar 2x op verschillende dagen per week 1 glas alcohol drinken en moet je 6 uur wachten voor je weer doneert. Blijkbaar zit er dus soms nog wel 'iets' in je melk, maar oudere kinderen zullen dat wat beter tegen moeten kunnen.
4 jaar geleden
Heb je je kleine al eens eerder met vooraf afgekolfde melk gevoed zodat je kan vergelijken?
Wij geven toevallig dit weekend 24u afgekolfde melk via de fles om te kijken hoeveel ze op een dag drinkt en we hebben elke voeding een kakapamper waar we er anders 1 of 2 per dag hebben 😵... Misschien is het toeval, of omdat ze een snotneus heeft, of omdat het gekoeld was en voor gebruik opgewarmd... Wij weten het ook niet, maar ik wil maar zeggen: misschien verandert het inderdaad de stoelgang van je baby 🤷♀️
4 jaar geleden
Oh, ons dochtertje had onlangs ook koorts en toen was haar stoelgang ook eerder groenig met draadjes. Ze had toen net een vaccin gehad en had ook last van slijmpjes/verkoudheid. De vroedvrouw zei dat haar ontlasting er daarom anders uitzag. Was na 2 dagen idd weer helemaal beter :-).
4 jaar geleden
Ik merk geen verschil als ik alcohol drink. Als ik drink dan is het 1 glas en hou ik geen rekening met voedingstijden. Merk ook geen verschil aan m'n baby.
Bij afgekolfde melk merk ik wel verschil. Vaak poept hij dan ongeveer 30 minuten na de fles. Vooral als het een lekkere vette fles was. (Hier ook nog geen krampen gehad omdat als hij niet kan poepen dan geef ik een fles afgekolfde melk).