772 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ik heb in de kraamweek geleerd mijn dochter twee borsten per voeding aan te ...
Hier al een tijdje één borst per voeding. Verschonen doe ik ervoor ivm overgeven. Tot vorige week dronk hij 10-30 minuten per voeding, maar deze week (door krampjes?) is het vaker rond de 5 minuten, dus leg ik hem wat vaker aan... Zo hoop in dat hij ook bij de achter melk komt.

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hier al een tijdje één borst per voeding. Verschonen doe ik ervoor ivm over ...
Thanks! Heb jij dan geen overproductie in je andere borst? Ik merk dat de borst die een ronde wordt overgeslagen dan harde schijven krijgt...

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Thanks! Heb jij dan geen overproductie in je andere borst? Ik merk dat de ...
Ja klopt, hier ook inderdaad. Maar het is vol te houden. Hij eet overdag iedere 2 uur. S'ochtends heb je dan wel een flinke opbouw van de nacht. Dan zet ik de haakaa in of heb ik na het douchen/tijdens het aankleden gewoon lekkage... 😆

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ja klopt, hier ook inderdaad. Maar het is vol te houden. Hij eet overdag ie ...
Bij mij hetzelfde. Goed te doen doordat de baby elke 2u komt overdag. Ik zet s’nachts de haakaa al in om lekkage te verminderen. Die van mij komt s’nachts elke 3u 3,5u nog. S’ochtends kolf ik na de voeding wel 1x helemaal leeg omdat ik in de avond 1 voeding oversla, die geeft vriendlief met flesje dan en de rest in de vriezer. Door 1x leeg kolven en de haakaa heb ik nog nauwelijks lekkage.

2 jaar geleden

Ik vind borstvoeding geven soms echt verrekte zwaar en baby honger signalen verrekte verwarrend en de adviezen zwaar tegenstrijdig: zuigbehoefte - geef een speen, inefficiënt drinken - zuigverwarring geef geen speen, inefficiënt drinken - vol dus niet op je tepels laten sabbelen, zuigbehoefte - gewoon oneindig aanleggen!

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Bij mij hetzelfde. Goed te doen doordat de baby elke 2u komt overdag. Ik ze ...
Dank voor de tips meiden! Dan ga ik het ook op die manier oppakken... aangezien de kleine meid hier zelf op aan stuurt. Afkolven in de ochtend deed ik al, de Haakaa nog niet. Ik ga er eens naar kijken 😃

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Ederisien

Ik vind borstvoeding geven soms echt verrekte zwaar en baby honger signalen ...
Ja hè, zo vaag allemaal! Denk dat je het uiteindeiijk moet lezen als; doe wat goed voelt?

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Ik heb in de kraamweek geleerd mijn dochter twee borsten per voeding aan te ...
Ik heb het ook zo geleerd en nu drinkt ze nog steeds van beide borsten maar wel ook lang. Vaak een kwartier a 20 min per borst. Nu denk ik dat ik mss toch naar een borst per keer moet overstappen maar ik weet niet zo goed hoe?

2 jaar geleden

Reactie op JoJuLi

Ik heb het ook zo geleerd en nu drinkt ze nog steeds van beide borsten maar ...
Dat kan in één keer. Gewoon de meest volle aanbieden de eerstvolgende keer en dan steeds wisselen bij de volgende voeding. Komt ze binnen een uur weer? Zelfde borst aanbieden. Laat ze steeds de borst los en geeft gelijk weer 'honger'? Ook een tweede borst aanbieden, volgende voeding met de borst waarmee je geëindigd bent weer beginnen, één borst aanbieden. Dat is mijn aanpak

2 jaar geleden

Reactie op JoJuLi

Ik heb het ook zo geleerd en nu drinkt ze nog steeds van beide borsten maar ...
Ook ik heb het zo geleerd en mijn zoontje van 6wk drinkt ook zo'n 15 a 20min per borst. Zijn hongersignalen zijn duidelijk, zijn 'vol'-signalen echter niet echt + het feit dat ie gewoon een grote eetlust heeft (is nu 57,5cm en 5600 gram). Alleen 's nachts is ie soms voldaan met 15min ene borst en 6min andere.

2 jaar geleden

Ik begin een beetje onzeker te worden over de bv. Mijn dochter is 2 maanden en ze drinkt nu maar 5 min per borst. Snachts drinkt ze 1 borst en valt dan weer in slaap. Ik maak haar ook niet wakker voor de andere. Die biedt ik dan weer bij de volgende voeding als eerst aan. Maar nu denk ik steeds door dat korte drinken dat ze te weinig binnen krijgt.. Ze groeit wel goed in ieder geval dat was 2 weken geleden. Plasluiers worden minder zwaar, wel veel poep. Maandag weer weegafspraak bij cb. Word echt gek van al die onzekerheden dat je niet weer hoeveel ze binnen krijgt.. Hebben jullie nog tips zodat ik mij geen zorgen hoef te maken of heeft iemand dit ook?

2 jaar geleden

Reactie op Nwhmom

Ik begin een beetje onzeker te worden over de bv. Mijn dochter is 2 maande ...
Het kan zijn dat ze efficiënter is gaan drinken.. mijn dochter drinkt sowieso vaak snachts minder ook dan overdag en ook sinds een paar weken maar 5-7 minuten per borst (9-14 minuten in totaal) Soms snachts ook minder (of ze gaat weer lopen hannesen en sabbelen) en dan maak ik haar ook niet wakker meer.. dan denk ik dat ze wel genoeg heeft.. Maar ik herken de onzekerheid hoor! Heb ik ook heel vaak.. echt met vlagen dat ik heel erg blij ben en dat het (voor m’n gevoel) supergoed gaat en ze goed drinkt en met andere vlagen dat ze weer loopt te hannesen en miepen en dat ze (volgens mij) nooit genoeg kan hebben..

2 jaar geleden

Reactie op Nwhmom

Ik begin een beetje onzeker te worden over de bv. Mijn dochter is 2 maande ...
Mijn zoontje is bijna 8 weken, drinkt overdag om de 4 uur ook maar 5 a 10 min aan 1 borst en 5 a 10 min aan de andere. De nachten slaapt die door en hij groeit goed! Ik doe elke avond de laatste voeding van 23.00/23.30 afkolven en geef hem dan de fles, dit zodat ik weet dat die een volle voeding heeft, ik kolf ook 150 cc af in de avond! Dus neem aan dat die dat ook drinkt overdag ( ze zeggen dat je aanmaakt wat die nodig heeft). Dus denk niet dat je zo onzeker hoeft te zijn. Zolang ze goed groeien en plasluiers hebben is het goed volgens mij! Maar van die avond voeding afkolven is echt een tip! Sinds dien slaapt die ook door, voorheen viel die in slaap na 1 borst, nu drinkt die de fles leeg en is vertrokken tot 07.00! 😃

2 jaar geleden

Zijn hier ook mensen die groene luiers herkennen (Ws door teveel voormelk)? Onze baby (4 weken, met 42 geboren) plast voldoende, geeft niet over en is actief, maar heeft bijna elke verschoning groene ontlasting. De jeugdverpeegkundige gaf aan dat het in principe niet heel veel kwaad kan zolang het niet te lang aanhoudt. Ik merk toch dat het me onzeker maakt. Iemand ervaring hiermee en wanneer is het weer voorbij gegaan?

2 jaar geleden

Reactie op MBRB

Zijn hier ook mensen die groene luiers herkennen (Ws door teveel voormelk)? ...
Groen kan geen kwaad, kan zijn dat het door wat krampjes komt maar bij borstvoeding krijgen we mooi gekleurde pampertjes 😉 mosterd geel met of zonder stukjes en ook groen

2 jaar geleden

Ha meiden, Misschien is het al lang eens voorbij gekomen maar bijna 200 berichten doorspitten is een hele klus. 😅 Ik vroeg me af wanneer jullie kleine meer tijd tussen de voedingen ging laten. Onze zoon is nu 6 weken en drinkt overdag om de 2 uur, soms zelfs om de 1,5 en 's nachts om de 2,5/3 uur en met een beetje geluk 3,5. Zijn er moeders die dat rond die leeftijd ook hebben/hadden en is dat (als je kind nu wat ouder is) al snel langer geworden? Ik kijk er zo enorm naar uit dat onze kleine er iets meer tijd tussen gaat laten. Ik kan eigenlijk net niks met deze tussenpozen en ben doodmoe van de nachten.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ha meiden, Misschien is het al lang eens voorbij gekomen maar bijna 200 ber ...
Ik herken dit. De nacht is bij ons vanzelf beter geworden, slaapt nu regelmatig 5 uur door. Overdag heeft hij dit nog wel, maar vooral als hij darmkrampjes heeft. Dan wil hij echt drinken/zuigen. Als hij rustig is, laat hij er overdag wel meer tijd tussen. Heb goede hoop dat hij dus meer tijd ertussen gaat hebben als de krampjes over gaan. Hij is nu 7,5 week.

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

O ja ik merk trouwens dat ik het met een speentje wel uit kan stellen. Overdag zou je een draagzak/doek kunnen proberen misschien ook zodat je iets meer kan? Qua nachten vrees ik dat het doorbijten is.. sterkte

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Herkenbaar! Ik heb dit tot en met 6 weken ook gehad. Vanaf 7 weken is hij overdag meer tijd er tussen gaan laten en vanaf 8 weken ook s’nachts iets meer. Vanacht voor het eerst 5uur en hij is nu 9 weekjes. Gaat met de week dus vooruit! Hou vol! ❤️

2 jaar geleden

Hier 7 weken en ook nog overdag iedere 2 uur en in de nacht iedere 3 uur ongeveer. Ik merk wel dat er iets meer ritme in aan het komen is, en dat ze ook wat langer drinkt. Hopelijk gaat dat zo door! 🤞