772 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op MBRB

Zijn hier ook mensen die groene luiers herkennen (Ws door teveel voormelk)? ...
Hier gisteren nog groene ontlasting gespot bij ons 8 weken oude zoontje! De meeste weken is alles gewoon geel, maar hij drinkt nu heel vaak en kort. Sprongetje, denk ik... Dus ja. Verdwijnt vanzelf weer. No worries.

2 jaar geleden

Hebben jullie ook zo vreselijk dorst tijdens/na het voeden 🥴 lijk wel uitgedroogd

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Hebben jullie ook zo vreselijk dorst tijdens/na het voeden 🥴 lijk wel uitg ...
Haha jup! Zien drinken, doet drinken? 😉 Maar ik drink ook bijna bij elke voeding een Dopper water leeg... en om het voeden heen heb ik er geen last van. Maar zodra die kleine gaat zuigen... 🙄

2 jaar geleden

Reactie op Nitij

Haha jup! Zien drinken, doet drinken? 😉 Maar ik drink ook bijna bij elke ...
Jaaa zodra die gaat drinken begint het 😂

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Yes hier ook!

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Ja zeker! Flinke fles water naast mijn bed en die moet ik vaak nog halverwege de nacht weer bijvullen 😅 helaas betekent het vele drinken ook veel plassen. Hoopte zo daarvan af te zijn na de zwangerschap 😝

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Jaa al sta je al dagen in de Sahara zo'n dorst. Gaan zo 2 glazen water in, iets anders ook niet moet echt steenkoud water zijn🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Ha meiden, Misschien is het al lang eens voorbij gekomen maar bijna 200 ber ...
Ik probeer het overdag ook iets meer te rekken met een speen en wiegen (draagzak, wandelen of op schoot). Dan zie ik dat ze ook wat effectiever drinkt op de momenten dat ze 'mag'.. zit nog steeds verschil in hoe vaak ze komt hoor.. beetje tussen de 2,5-3,5 uur. 's nachts om 01:00 kolf ik af en dan drinkt ze +-100cc, daar doet ze het wel 4 uur op. 's ochtends na 05:00 slaapt ze onrustiger en dan moet ik het vaak ook weer een beetje uitstellen. Soms ook een kwestie van accepteren dat de dag begint voor ons 😏 als we eenmaal een beetje lopen en rommelen in huis doet ze wel weer een slaapje

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu 8 weken en krijgt volledig borstvoeding. Voor mijn gevoel is mijn productie opeens drastisch verlaagd en moet mijn dochter erg veel moeite doen om nog genoeg te krijgen. Herkennen meer moeders dit?

2 jaar geleden

Hoi moeders!! Ons 8 weken jongetje doet het super goed! Herkennen sommige van jullie mamas wel dat na/tijdens het voeden jullie kindje weer in slaap valt? Hij moet toch juist zo wakker zijn gedurende de dag? Na 5/10 min is die weer wakker en dan kan hij spelen…ik weet niet zeker of dit okay is of niet… ik hoor graag tips!

2 jaar geleden

Reactie op MamavanBenthe

Mijn dochter is nu 8 weken en krijgt volledig borstvoeding. Voor mijn gevoe ...
Ja heb ik ook! Ben nu na elke voeding aan het kolven in de hoop dat de productie weer verhoogt.

2 jaar geleden

Reactie op ShindyO

Hoi moeders!! Ons 8 weken jongetje doet het super goed! Herkennen sommige v ...
Dit is normaal, zeker als hij daarna snel wakker wordt en weer kan spelen. Het drinken kost vrij veel energie en maakt wat slaperig dus het is niet gek dat ze een beetje wegdommelen.

2 jaar geleden

Mijn kleine jongen (6,5 week) heeft zo veel en zo vaak last van kramp dat hij soms niet langer drinkt dan 5 minuten aan één borst. Hij weigert dan ook een tweede borst, zelfs een half uur of uur later. Net was het zelfs zo erg dat hij 2 uur geleden slechts 3 minuten dronk en de pogingen daarna het op een krijsen zette als ik mijn borsten al bij hem in de buurt hield. Ondanks nog voldoende plasluiers, maak ik me zorgen. Iemand tips of herkenning?

2 jaar geleden

Hebben jullie tips wat een goede flessenwarmer is en waar de afgekolfde melk in te bewaren?

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Mijn kleine jongen (6,5 week) heeft zo veel en zo vaak last van kramp dat h ...
Herkenning! Drinkt hij niet veel te gulzig? Dat hij dan gewoon vol zit? Mijn ventje kan binnen 3minuten mijn borst leeg drinken als ik het toelaat. Dit begon hij te doen rond de 5/6wk ineens dat hij supersnel ging drinken. Gevolg was dat hij krampjes kreeg. Zijn maagje kon zijn mond niet bijhouden! Ik ben daarom begonnen met verplichte pauzes inlassen tijdens het drinken. Hij mag 10 slokken, dan eventjes een speen voor een minuutje of zo. Dan 20 slokken en pas weer verder als er een goede boer is geweest. Daarna drinkt hij veel rustiger en mag hij drinken tot hij los laat. Na die keer los laten, verschoon ik hem en laat hem weer boeren. Dan mag hij nog verder als toetje, dat wil hij soms wel en soms niet. Zo heb ik het drinken kunnen rekken naar 10-15minuten en de krampjes zijn niet meer terug gekomen. De 1e 2 keer het zo doen snapte hij er niks van. Hij heeft mij echt aangekeken alsof ik het meest domme mens op aarde was (en daarna de meest gemene want HONGERR). Maar inmiddels (9wk) drinkt hij zelf veel rustiger en hoef ik niet meer slokken te tellen. Zodra ik merk dat hij te snel gaat, koppel ik hem af 🤷🏼‍♀️.

2 jaar geleden

Reactie op Amooma

Herkenning! Drinkt hij niet veel te gulzig? Dat hij dan gewoon vol zit? M ...
Dit klinkt als goed advies! Ik heb namelijk wel het idee dat hij flink doordrinkt terwijl hij enkele weken geleden veel meer pauzes nam en ook minder snel dronk. Daarnaast voelen mijn borsten elke keer wel aardig leeg. Ik ga dit zeker proberen!! Hopelijk scheelt het ook in het ontroostbaar krijsen tijdens/na de voeding. Alvast heel erg bedankt 😃

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Mijn kleine jongen (6,5 week) heeft zo veel en zo vaak last van kramp dat h ...
Ja, herkenning. Krampjes zijn nu op z'n top. Hoe minder ze drinken, hoe minder kramp ze hebben. Dus kwam hij vaker maar voor kleinere hoeveelheden. Trekt vanzelf weer glad. Vertrouw op je kindje en check wanneer hij dorst heeft.

2 jaar geleden

Reactie op MamavanBenthe

Mijn dochter is nu 8 weken en krijgt volledig borstvoeding. Voor mijn gevoe ...
Ja. Heb ik ook. Heb wat voedingsadvies etc gekregen. Ook fenegriek capsules gekocht. Helpen fantastisch binnen 3dgn.

2 jaar geleden

Hoe lang slapen jullie baby's door in de nacht? Volgens mij slapen borstgevoede baby's minder lang door dan flesgevoede. Ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op Cherize

Hoe lang slapen jullie baby's door in de nacht? Volgens mij slapen borstgev ...
Max is nu 4,5 uur.. met een beetje mazzel hoeven we er maar één keer uit voor 7 uur.