772 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, even een vraagje voor de kolvende mama’s…. Voorheen kolfde ik voldoende voor 1 voeding maar dat is nu al een aantal weken anders. Ik kolf nu extra om voldoende flesjes te krijgen voor de dagen dat ik werk. Is dat herkenbaar voor meerdere mama’s?

2 jaar geleden

Reactie op Emma91

Ik ben nu een week gestopt met borstvoeding, maar ik vraag me iets af. Ik h ...
Ik ben nu 4 maanden gestopt. Heel afentoe maak ik eens een kolfbeweging om te kijken of er nog iets uitkomt. En er komt nog steeds melk uit 😅 dus dat laatste beetje er uit krijgen, gaat waarschijnlijk niet op 😅

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op soofje1993

Hoi hoi, even een vraagje voor de kolvende mama’s…. Voorheen kolfde ik vol ...
Hee hallo! Jazeker, ik kolf iedere dag 1x meer dan dat ik geef aan voedingen aan de kleine. Zo kom ik verdeeld over de dag goed uit 😊

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Hee hallo! Jazeker, ik kolf iedere dag 1x meer dan dat ik geef aan voedinge ...
Bedankt! Dat is voor mij fijn om te lezen 😅

2 jaar geleden

Reactie op soofje1993

Hoi hoi, even een vraagje voor de kolvende mama’s…. Voorheen kolfde ik vol ...
Heel herkenbaar. Het lukt mij helaas niet om extra te kolven. De voorraad slinkt wel erg zo. Zit erover na de denken om weer boezemvriendjes te kopen, heeft in het begin ook heel erg geholpen. Maar moet nog even uitzoeken of dat voor nu ook gaat helpen.

2 jaar geleden

Deze mama is vandaag gestopt Met borstvoeding omdat haar zoontje zelf niet meer wilde😭😭 even een sad moment! Maar wel super trots💪🏽

2 jaar geleden

Wij ook gestopt sinds een aantal weken ivm een nieuwe zwangerschap. Soms nog even aan de borst als ze nog te vol zitten maar dat is 1x in de 2 dagen ongeveer. Weet iemand wanneer dat ook ophoud?

VRIEND

2 jaar geleden

Zijn er ook mama’s die hun moedermelk gebruiken om een papfles te maken of een andere “maaltijd”? Ik ben opzoek naar wat inspiratie, wil graag wat nieuws proberen…. Ons zoontje is in om alles te proeven en eet met de pot mee, maar wilt ook nog zeker 4x bv per dag… wellicht kan ik een voeding hiervan vervangen voor bijvoorbeeld een papfles, maar lees dat dit lastig is te maken met moedermelk…

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Hee hallo! Jazeker, ik kolf iedere dag 1x meer dan dat ik geef aan voedinge ...
Zelfde hier! Ik kolf voor ik zelf ga slapen nog een keer, maar laat mn zoon dan slapen. Dat is om de tekorten van de dag te compenseren.

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Zijn er ook mama’s die hun moedermelk gebruiken om een papfles te maken of ...
Ik maak wel eens over nightoats met moedermelk, dat gaat prima. Mijn zoontje vindt dat echt heel lekker, maar hij drinkt er verder niet minder om ofzo hoor😅

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Ik maak wel eens over nightoats met moedermelk, dat gaat prima. Mijn zoontj ...
Goeie! Ga ik zeker een keer proberen, dankje! 😃 (haha en nee zal hier waarschijnlijk hetzelfde zijn 😅)

2 jaar geleden

Hier ook gestopt, tot 9 mnd volledig bv. Toen combi en nu klaar! Kindje wilde ook niet meer.. Langzaam afgebouwd en afgelopen vrijdag nacht de laatste voeding. Nu kolf ik eens in de 24 uur. Maar hoort het dat ik stuwing en keiharde borsten heb. Met kolven komt er echt maar heel weinig. Draag al een sport bh.... heeft iemand tips of hoort dit zo? Ik wil niet meer dan eens per 24 kolven want dat deed ik ook met voeden, eens per 24 uur aan de borst. Ben bang dat ik het dan anders weer ga stimuleren... helllpppp

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Gaat prima hoor! Het blijft alleen ietsje dunner.. onze kleine man doet het er heel goed op!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

Gaat prima hoor! Het blijft alleen ietsje dunner.. onze kleine man doet het ...
O goed om te weten! Dacht dat het idd te dun zou zijn… en kook je de melk dan eerst? En welke granen gebruik je 😁?

2 jaar geleden

Reactie op Nieuwejongemama

Wij ook gestopt sinds een aantal weken ivm een nieuwe zwangerschap. Soms n ...
Ik ook! Maar die van mij wou ineens zelf niet meer vandaag. Misschien morgen wel dan🙈

2 jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Hier ook gestopt, tot 9 mnd volledig bv. Toen combi en nu klaar! Kindje wil ...
Ik hoorde dat je het gewoon moest laten gaan. Het stopt vanzelf!

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

Ik gebruik dat pap poeder van kruidvat voor 6 maanden en ouder. Heb geen enkel probleem met het mengen hiervan. Precies hetzelfde als brintapap maken.

2 jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Hier ook gestopt, tot 9 mnd volledig bv. Toen combi en nu klaar! Kindje wil ...
Ik zou toch even met la leache leage of een andere lactatiekundige bellen. Kan dacht ik ook wat verstopte melkkliertjes zijn en dat kan weer verder gaan tot borstontsteking.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ik gebruik dat pap poeder van kruidvat voor 6 maanden en ouder. Heb geen en ...
Oke top dankje! Ik ga hem even opzoeken op internet, wat voor pap soort dit precies is, ik woon namelijk niet in NL 😬

2 jaar geleden

Reactie op Marros91

O goed om te weten! Dacht dat het idd te dun zou zijn… en kook je de melk d ...
Eerst idd melk warm maken en dan de pap er doorheen. Wij gebruiken die van nutrilon en dan nu nog die van de 8 maanden. Volgende is voor 12 maanden. Wij doen op 200ml melk 3 eetlepels pap. Ons zoontje drinkt uit de dr brown's flessen en doen voor de pap de y-speen erop.