772 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

Haha dat is 1 ding wat zeker is! Maar denk dat ze er uiteindelijk zelf ook ...
Ja dat zal misschien ook wel, ik heb misschien te hoge verwachtingen van hem haha

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Ja dat zal misschien ook wel, ik heb misschien te hoge verwachtingen van he ...
Uiteindelijk moeten ze alles zelf doen 😄 en het ene kindje is gewoon sneller dan de ander met bepaalde dingen. Gewoon aan blijven bieden en het de tijd geven. Komt het vanzelf goed😉

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

Uiteindelijk moeten ze alles zelf doen 😄 en het ene kindje is gewoon snell ...
Maar doe ik er dan goed aan om te blijven kolven en flesjes melk te geven als ik aan het werk ben, of juist vaker water laten aanbieden (eventueel in de fles) als ik weg ben🤔

2 jaar geleden

Wij hebben er zelf iedere keer flesjes afgedaan. Ben sinds 1.5 helemaal van het kolven en dus de bv af. Ik heb fulltime gekolfd. Zitten nu al een tijdje op 3 flesjes. Sochtends 200 melk met pap, tussendemiddag 130 ml en savonds 200 melk met pap. Hoeveel flesjes geef je hem overdag nog?

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Wat drinkt hij dan als jij er niet bent? Gewoon water of thee of dan ook af ...
Ik ben er eigenlijk altijd ;) Hij drinkt ook wel goed water uit z'n flesje. Nee snap ik hoor, dat kolven wordt je gauw zat, vond het altijd beetje gedoe.

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

Wij hebben er zelf iedere keer flesjes afgedaan. Ben sinds 1.5 helemaal van ...
Ah oké, ik wil nog niet van de borstvoeding af hoor. Als ik thuis ben voedt ik hem meestal 4 of 5 keer per 24u. Als ik werk drinkt hij meestal 1 of 2 keer een flesje gekolfde melk van ongeveer 100ml. Ik werk onregelmatig, als ik een vroege dienst heb vind ik het prima om voor mijn werk even te kolven zodat hij een fles krijgt als hij wakker wordt. Maar ik ben een beetje zoekend naar hoe ik van het kolven tijdens mijn avonddiensten af kom. Op zich zou hij best ‘s avonds een flesje kunstvoeding of koemelk kunnen gaan drinken, maar ik vind het wel spannend wat dat met mijn productie gaat doen.

2 jaar geleden

Reactie op Appelboompje

Ik ben er eigenlijk altijd ;) Hij drinkt ook wel goed water uit z'n flesje. ...
Oh wat heerlijk:)

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Ah oké, ik wil nog niet van de borstvoeding af hoor. Als ik thuis ben voedt ...
Mijn ervaring is als je een moment niet helemaal skipt en dus af en toe dat het wel meevalt. Sidenote is wel dat het bij iedereen anders is. Denk dat proberen de beste optie is. Ik heb zelf wanneer de productie wat terugliep een aantal dagen 1 of 2 keer extra gekolfd en dan was het ook zo weer op gang.

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

Mijn ervaring is als je een moment niet helemaal skipt en dus af en toe dat ...
Ik ga het denk ik inderdaad maar gewoon proberen🤞🏼En dan in een week met niet al te veel avonddiensten inderdaad. Op zich zou de productie met een jaar misschien inmiddels wel stabiel moeten zijn.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Op hoeveel voedingen zitten jullie inmiddels? En kolven jullie nog? Ik ben ...
Overdag 5 tot 7 voedingen en 's nachts 2 tot 3. Ik kolf op werk nog om de flow te behouden, maar hij drinkt het niet meer, dus de gekolfde melk doneer ik. Ik vind het echt niet erg om te kolven. Ik werk nu 3 dagen per week en heb 2 draadloze kolven en een draagbaar droogrek, dus ik heb het lekker makkelijk.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Biancaj1989

In wat voor flesje bied je het drinken aan? Wat wij merkten bij ons zoontje ...
Hier drinkt hij water uit een rietjesbeker, kopje of tuitbeker.

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Ik ga het denk ik inderdaad maar gewoon proberen🤞🏼En dan in een week met ...
Dat is wel wat ze zeggen! 😄 Je kan snel genoeg weer opschalen eventueel

2 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Overdag 5 tot 7 voedingen en 's nachts 2 tot 3. Ik kolf op werk nog om de f ...
Wat mooi dat je het doneert:) Ik moet als ik wil kolven steeds eerst een collega zien te vinden die naast zijn/haar eigen werk ook tijdelijk mijn cliënten even in de gaten kan houden (woongroep in de gehandicaptenzorg). Dus dat voelt toch steeds best wel vervelend. En ik heb ook geen echte kolfruimte. Ik gebruik de slaapkamer van een van mijn cliënten dus kan daar ook niet mijn spullen laten staan.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Wat mooi dat je het doneert:) Ik moet als ik wil kolven steeds eerst een c ...
Jemig, ik snap dat je dat helemaal zat bent in inderdaad! Ik zit in het ehbo hok dat ze hebben gepromoveerd om daarnaast ook kolfruimte te zijn (zonder ramen), dus het enige dat ik daar durf te laten staan is dat droogrek met nat spul. De rest sleep ik steeds mee heen en weer in een apart kolftasje.

2 jaar geleden

Reactie op Dina93

Op hoeveel voedingen zitten jullie inmiddels? En kolven jullie nog? Ik ben ...
Wij zaten lange tijd op 6 voedingen per 24u. Maar sinds een maand zit ie in weet ik 't wat voor ontwikkeling en drinkt ie 's avonds en 's nachts als een uitgedroogde kameel: soms 5x. En hem niet aanleggen en wiegen, knuffelen, sussen helpt helaas niet. Dan huilt ie gerust 1,5u totdat ik 'm aanleg. Ik kolf op werkdagen 2x. Zijn rust momenten voor mij (sta voor de klas en heb het geluk van het hebben van een echt eigen ruimte). Ik geef echt nog heel graag bv. Maar de avonden en nachten zijn op 't moment vreselijk zwaar...

één jaar geleden

Hi zijn er vrouwen die nog borstvoeding geven? En weet er iemand misschien goede forum of Facebook groep. Ik kom via Facebook dingen tegen die ik maar ongepast. Dus als er iemand eentje weet let me know. Ik wil mijn zoon graag tot de leeftijd van 2 jaar bv geven

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Hi zijn er vrouwen die nog borstvoeding geven? En weet er iemand misschien ...
Ik ben een paar weken geleden gestopt, maar vond de Facebookgroep van La Leche League best handig.

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Ik geef ook nog borstvoeding. Nu nog 3x per dag. Wil graag alleen de ochtend en de avond blijven geven. Hoeveel voed jij?

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Ik geef nog borstvoeding. Op Facebook heb je het borstvoedingsforum, daar komen soms wel nuttige/interessante dingen voorbij.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Ik geef ook nog bv. Ik wilde tot 1 jaar doen, maar hij lijkt er nog steeds behoefte aan te hebben. Dus, tot die tijd, zal hij het krijgen