772 Reacties

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Hi zijn er vrouwen die nog borstvoeding geven? En weet er iemand misschien ...
Ja hier ook nog, ook met 2 jaar als doel! Bij La Leche League zit je wat borstvoeding betreft echt op de beste plek!

VRIEND

één jaar geleden

Wat voor toegevoegde waarde heeft die fb groep van LLL?

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Wat voor toegevoegde waarde heeft die fb groep van LLL?
Dat is maar wat je er zelf uit wil halen denk ik. Ik vind het fijn omdat ik heel vaak dingen tegenkom of opzoek waar ik zelf tegenaan loop, zoals bijv. Laatst problemen met bijten door doorkomende tandjes. De leden van de groep zijn vaak ervaren en weten waar ze het over hebben en als moderators reageren, zijn die van LLL zelf.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op mvmdg

Dat is maar wat je er zelf uit wil halen denk ik. Ik vind het fijn omdat ik ...
Dat klinkt inderdaad wel als een horde die ik nog wil en moet nemen. Goede, dankje!

één jaar geleden

Reactie op Buideltje

Ik ben een paar weken geleden gestopt, maar vond de Facebookgroep van La Le ...
Ja klopt ik was die ook tegen gekomen alleen vond het het meer informatief dan een praat groep eg maar

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Dahlia22

Ik geef ook nog borstvoeding. Nu nog 3x per dag. Wil graag alleen de ochten ...
Mijn kleine drinkt op mijn werkdagen al geen melk meer, maar als ik thuis ben, vervallen we allebei razendsnel in oude gewoontes; moe, aan de borst. Na een maaltijd, aan de borst. Voor het slapen, na het slapen en in de nacht aan de borst... We vinden het beide heel fijn, maar mijn borsten staan ook wel eens op knappen nu hij vaker vluchtig drinkt in de ochtend en vervolgens nauwelijks meer tot in de middag, omdat hij dan nog in zijn ritme zit van mijn werkdagen, waarop hij geen melk drinkt. Ik moet ook maar gaan minderen, denk ik

één jaar geleden

Reactie op Dahlia22

Ik geef ook nog borstvoeding. Nu nog 3x per dag. Wil graag alleen de ochten ...
Hi. Overdag en in de nacht vind ik niet erg maar soms vraag ik me of meer mama’s dit hebben dat hun kindjes ondanks ze een vaste maaltijd hebben gegeten nog steeds op de zelfde tijdstip bv willen. Want mijn zoontje heeft dat nog steeds. Het lijk nu meer een routine dan een nood. I geef het dan wel en hij drinkt dan ook heeft goed. Hij is net een beetje boven de gemiddelde qua gewicht maar dat is hij sinds hij 1 maand oud was. Hij is ook niet dik maar ik vraag me gewoon af waarom hij nog zo graag zo veel drinkt. Troost misschien maar meestal als dat het is dan drinkt hij niet vlot. Of misschien geef ik hem te weinig eten overdag? Ik weet het even niet. In de ochtend eet hij: 7u bv 9:30 1 boterham 12u bv want dan gaat hij een dutje doen 2u boterham/haverpap of pannenkoeken of yoghurt 4u bv 6u avond eten 8u bv 12u bv

één jaar geleden

Reactie op Dina93

Ik geef nog borstvoeding. Op Facebook heb je het borstvoedingsforum, daar k ...
Klopt. Weet jij nog toevallig hoe die heten?

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Klopt. Weet jij nog toevallig hoe die heten?
Die groep? Dat heet gewoon “Borstvoedingsforum”

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Hi. Overdag en in de nacht vind ik niet erg maar soms vraag ik me of meer m ...
Misschien vindt hij het gewoon lekker en/of fijn 😊 En als het voor jou dan ook geen probleem is, dan zou ik hem lekker laten drinken. Wat je te eten geeft ziet er prima uit lijkt mij, mijn zoon eet wel wat meer brood en krijgt ook (gezonde) tussendoortjes zoals groente, fruit of een belegde cracker. Maar hij krijgt dus geen borstvoeding meer. Maar je zou dat wel kunnen proberen, iets meer te eten geven. Dan merk je vanzelf of dat het is.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buideltje

Misschien vindt hij het gewoon lekker en/of fijn 😊 En als het voor jou dan ...
Ja, ik probeer ook altijd 3 maaltijden te geven en 2x tussendoortjes, waaronder fruit, maar vaak ben ik v bang dat ik hem zijn fruit beter bij de lunch kan geven ivm slaapjes die hij soms lang doet vlak voor het avondeten, waardoor fruit er nog wel eens bij in schiet als ik dat niet doe. Op mijn dagen eet hij ook altijd veel slechter dan wakker hij op mijn werkdagen eet bij zijn vader en oma... Zal wel door de bv komen.

één jaar geleden

Reactie op Buideltje

Misschien vindt hij het gewoon lekker en/of fijn 😊 En als het voor jou dan ...
Ja inderdaad ik zal het maar gewoon proberen. Bedankt !

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ja, ik probeer ook altijd 3 maaltijden te geven en 2x tussendoortjes, waaro ...
Ja misschien is dat het wel he. Het gemak bv en weten dat mama in de buurt is. Maar ik zal gewoon kijken of hij overdag iets meer wilt eten.

één jaar geleden

Hier n borstvoedingsbaby van 13 maanden. 'S ochtends en 's avonds bv alsook nog n paar x 's nachts. Dat wordt zwaarder voor mij, merk ik..

één jaar geleden

Reactie op tinnne

Hier n borstvoedingsbaby van 13 maanden. 'S ochtends en 's avonds bv alsook ...
Wilt hij/zij nog vaak en genoeg drinken aan de borst zelfs als je kind vast voedsel erbij krijgt. Want dat vroeg ik me dus af. Gaan ze minder drinken nu dat ze vast eten? Het enige verschil dat ik merk is dat hij om 4uur bv wilt in plaats van 3. Ik denk dat ik daarmee mijn eigen vraag beantwoord 🙃

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Wilt hij/zij nog vaak en genoeg drinken aan de borst zelfs als je kind vast ...
Ja, hier ook. Hij drinkt nu wel steeds korter, maar nog steeds best regelmatig. 's Nachts breekt me ook echt op. Sinds zijn geboorte heb ik echt maar een nacht of 5 doorgeslapen en dat was echt maaaaanden geleden!

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Ze krijgt voldoende vast voedsel maar tóch vraagt ze 's nachts nog bv. Een gewoonte, vrees ik, want ze drinkt maar even. Maar ho maar, als ik de borst niet aanbied! #dramaqueen Ze is tussen ons in bed beland toen ze zo vaak oorontsteking had. En nu weet ik eerlijk gezegd niet goed wat doen.. Laten liggen met als gevolg dat ze 's nachts nog zo'n 3/4 keer tiet zoekt of richting eigen bedje gaan. Ik zie enerzijds op tegen de 'training' richting 'eigen bedje', anderzijds verlang ik ook naar 'dooooorslapen'..

één jaar geleden

Reactie op tinnne

Ze krijgt voldoende vast voedsel maar tóch vraagt ze 's nachts nog bv. Een ...
☺️ ja hier gaat het soms ook het zelfde hoor. Ik durf het niet altijd zomaar in de forum te delen vanwege meningen van andere maar mijn zoon slaapt ook bij mij in bed dus ik snap je wel helemaal. En de slaap training zie ik voor nu niet zitten. Ik heb het geprobeerd in de zomer maar ik vond hem echt te zielig dus volgend jaar lente/ zomer opnieuw proberen. (Dramaqueen 😂😂😂 leuk. Hier kan hij er ook wat van)

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Ja, hier ook. Hij drinkt nu wel steeds korter, maar nog steeds best regelma ...
Ahhh ok. Ja ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst doorgeslapen heb. Want tijdens mijn zwangerschap sliep ik altijd slecht en moest ik zeker 3x uit bed. Het fijne aan mijn zwangerschapsperiode was wel dat ik in de middag een dutje kon nemen nu is dat niet meer zo. Te veel om te doen en een hoop werk als ik het laat liggen.

één jaar geleden

Reactie op 123eva

Mijn zoontje drinkt wel minder vaak (3 a 4x i.p.v. 6x per 24u) èn korter nu hij meer vast voedsel eet en water drinkt. Vandaag voor het eerst ècht gemerkt, vonden mijn borsten niet zo tof, haha! Hij drinkt nog het langst bij zijn 'naar bed'-voeding en in de nacht. Dan is er ook de meeste rust 🙄😅 Ons mannetje ligt nog bij ons op de kamer en afhankelijk vd nacht slaapt hij in de hele nacht in zijn eigen bed, start hij in zijn eigen bed en beland in het tweede deel vd nacht bij ons in bed of slaapt hij vanaf inslapen bij ons. We leggen hem in principe wel altijd eerst in zijn eigen bed. Maar hij is veel ziek de laatste tijd en heeft dan mijn nabijheid extra nodig.