772 Reacties
VRIEND
één jaar geleden
Zodra mijn kleine het zwaar heeft (ziek, huilerig, hangerig, vaak wakker worden s'nachts of niet meer neergelegd wil worden in zijn eigen bedje) gaan hij ook bij ons in bed. Maar doordat draaien dan bijna onmogelijk is, slaap ik echt gruwelijk. Dus zodra ik denk dat hij het weer aan kan (en ik de nachtvoedingen ook weer aan kan) HUP naar zijn eigen bedje!
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Zodra mijn kleine het zwaar heeft (ziek, huilerig, hangerig, vaak wakker wo ...
Ah hier hebben we exact hetzelfde met mijn dochter alleen kunnen we gewoon niet samen slapen omdat dan niemand slaapt :p deze nacht tot 1.30u bezig geweest met haar.. what is happening 😅
één jaar geleden
Zijn er nog mensen die nog borstvoeding geven? Ik doe sowieso nog ochtend en avond. Zou het prima vinden om te stoppen, maar mijn zoontje vraagt er echt nog om. Hoe is dat bij jullie?
één jaar geleden
Reactie op mvmdg
Yes! Alleen sinds hij mij een paar keer flink heeft gebeten kolf ik alleen ...
Mooi doel hoor! Die van mij was een halfjaar haha.
In september verwachten we nummer 2, dus ben heel benieuwd of ik er dan 2 mag voeden..
Dat bijten hebben we hier ook weleens gehad, maar na echt acuut afbreken vond hij het niet zo’n leuk spelletje meer gelukkig.
VRIEND
één jaar geleden
Ook nog steeds borstvoeding hier. Sust hem in slaap in de nacht (nu meer de kiesjes meerdere keren) en voor zijn middagdutjes.
Ik weet het; beter niet in slaap laten drinken, en het cb raadt ook aan om af te bouwen naar 3 voedingen pd max zodat hij meer vast voedsel gaat eten en meer slapen. Maar ook hier blijft hij er regelmatig om vragen. Inmiddels mindert hij zelf in voedingen overdag, maar de nachtvoedingen wil ik ook verder afbouwen, zodra hij gooien goed en wel uit zijn slaapregressie is of minder last heeft van zijn kiezen of wat hem dan ook huilend wakker houdt in de nacht de afgelopen 3 weken...
Hier kreeg hij rond zijn eerste verjaardag tandjes, dus ik heb hem snel duidelijk kunnen maken dat hij niet mag bijten. Nu doet hij het niet meer (opzettelijk).
één jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Mooi doel hoor! Die van mij was een halfjaar haha.
In september verwachten ...
Haha ja herkenbaar. Was eerst ook maar doel een half jaar, daarna een jaar en inmiddels 2 jaar. Dan hebben ze er het meeste aan qua afweer/antistoffen en darmbacteriën heb ik begrepen.
Ik heb inderdaad ook geprobeerd om het bijten op alle mogelijke manieren te voorkomen maar helaas hielpen alle tips die ik kon vinden niet. Eerst kon ik hem nadat een tandje door was gekomen weer live voeden maar helaas wilde hij dit niet meer na de laatste keer. Hij is er wel van in de war want als hij mijn borsten ziet wil hij wel “iets” maar hij weet niet wat haha. Misschien komt het wel weer 😉😬
O wat leuk dat je weer in verwachting bent! Gefeliciteerd! Merk je al iets aan je productie? Begrijp van veel mensen dat het terugloopt en pijn begint te doen als je zwanger bent. Wil je graag gaan tandem voeden?
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Ook nog steeds borstvoeding hier. Sust hem in slaap in de nacht (nu meer de ...
Ja die “adviezen” die je noemt heb ik ook al meerdere malen gehoord, niet in slaap voeden en afbouwen. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar echt niet in. Je kindje weet heel goed waar het behoefte aan heeft, het is natuurlijk en als hij verder gewoon goed groeit en ontwikkeld zou ik het lekker links laten liggen. Behalve als je het zelf natuurlijk ook graag wil.
Sowieso is het CB in mijn ogen niet echt borstvoeding gericht… ze weten er niet veel van in ieder geval.🫣
één jaar geleden
Dat niet in slaap voeden heb ik ook nooit begrepen. Gewoon gedaan ook en dat probleem heeft zich vanzelf opgelost.
Wist niet dat cb afbouwen aanraadt. Ik volg ook liever mijn kind.
Hij eet overigens echt enorm goed, dus dat is bij ons echt het probleem niet. Denk dat hij de geborgenheid gewoon nog fijn vindt.
Mvmdg jammer dat het bijten niet af te leren viel. Knap dat je doorzet met kolven hoor!
En dank je wel! Nee ik merk niets aan de productie. Nu kolf ik niet, dus weet het niet precies, maar heb nooit het idee dat er niet genoeg is.
Dat pijn is wel herkenbaar! Wist niet dat dat daarvan was. Sinds kort opeens wat pijnlijk tijdens de toeschietreflex.
Ik heb begrepen dat de baby straks eerst moet drinken en daarna de dreumes. Omdat de baby er natuurlijk volledig afhankelijk van is.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op mvmdg
Ja die “adviezen” die je noemt heb ik ook al meerdere malen gehoord, niet i ...
Haha, goede! Het stootte mij ook wel tegen het verkeerde been toen ze opmerkte dat er dus blijkbaar een verkeerde gewoonte ingeslopen was... Pardon? Dit is toch wat je doet voor je kleintje???
Maar hij heeft een dipje op de groeicurve die doorzet. Echter heeft zijn vader en diens broertje dezelfde groeilijn gehad, dus waarschijnlijk moet ik me inderdaad niet zo druk maken. Behalve dat ik ZO'N behoefte heb aan een uur of 5 slaap achter elkaar.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Haha, goede! Het stootte mij ook wel tegen het verkeerde been toen ze opmer ...
Ja die slaap kan ik mij voorstellen zeg. Wel erg pittig die gebroken nachten zo lang.
Soms zijn ze niet zo tactisch bij het cb..
Ondanks dat die van mij dus nog veel drinkt en echt eet als een bootwerker, zat hij na een paar maanden ook op -1 en is daar niet meer boven gekomen. Ieder kind zijn eigen lijntje hoor. Als hij zich verder netjes ontwikkelt, niet druk om maken.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Ja die slaap kan ik mij voorstellen zeg. Wel erg pittig die gebroken nachte ...
Haha, inderdaad. Maar de mijne eet wel slecht. Altijd al op -1 gezeten, maar na 8 maanden naar -2 gegaan en gebleven. Maar doet alles, pikt snel dingen op, is druk, poept, plast, drinkt, slaapt amper. Niks dat wijst op een tekort. Gaat allemaal goed verder
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Haha, inderdaad. Maar de mijne eet wel slecht. Altijd al op -1 gezeten, maa ...
Nou prima toch als hij verder alles goed doet. Misschien past -2 gewoon bij hem.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Haha, goede! Het stootte mij ook wel tegen het verkeerde been toen ze opmer ...
Dan lijkt het me inderdaad niet zorgwekkend! Mijn vriend liep ook altijd “achter” op het schema maar schoot rond zijn 12de in een keer de lucht in. Is nu met 1.93 de langste van de familie haha.