772 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Fannyke89
Mijn 16 maanden oude boef weigert sinds 2 dagen de borst. Hij had eerder al ...
Ik heb een december baby en ervaar dat momenteel precies zo. Bleef het elke ochtend aanbieden, maar hij wil spelen. Vanochtend weer, hij zit wat op mn tepels te drukken alsof het knopjes zijn, erom te lachen, maar hij hapte niet meer aan. Denk dat het dan gewoon voorbij is en ik heb daar na 15,5 maand echt wel vrede mee.
één jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Zijn er nog mensen die nog borstvoeding geven? Ik doe sowieso nog ochtend e ...
Ja, hier ook nog steeds! 16 maanden oude zoontje. Drinkt 4x per etmaal. Nu meer nu hij ziek is. Maar overdag wel echt korter dan 's nachts en ik moet 't aanbieden na zijn slaapje en nog in de slaapkamer. Anders is ie teveel afgeleid 😆
Als ie overdag (extra) wil, tikt ie ook op mijn borst en kijkt me dan vragensld aan. Als ik vraag of ie wilt drinken, lacht hij 🥰
Ik vind 't echt nog heerlijk.
één jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Zijn er nog mensen die nog borstvoeding geven? Ik doe sowieso nog ochtend e ...
Ja, zoontje van 16 maanden. Krijgt op verzoek. Wanneer ik er niet ben is dat vaak 1 flesje overdag en savonds en snachts de borst. Ben ik met hem thuis dan komt hij heel vaak voor een paar slokjes.
één jaar geleden
Reactie op Ree R
Ja, zoontje van 16 maanden. Krijgt op verzoek. Wanneer ik er niet ben is da ...
O ja herkenbaar steeds een paar slokjes.
Mijn zoontje doet het alleen niet zo beleefd als die van jou Evachristina. Die van mij begint aan mijn shirt te trekken en boos te worden.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Cillycilly
O ja herkenbaar steeds een paar slokjes.
Mijn zoontje doet het alleen niet ...
Die van mijn schuift mijn haren van mijn schouders naar achteren met het woordje 'hoppa', zelfs als mijn haar in een staart zit en er niks ligt om uit de weg te vegen. Er verdwijnen na dat ritueeltje wel handjes in mijn decolleté en hij probeert mijn shirt omhoog te trekken.
één jaar geleden
Zijn er meer kindjes rond de 17 maanden die ineens weer meer willen drinken? Mijn dochter dronk nog 1 á 2 keer per dag uit de borst. Ik begon te denken dat we aan het einde van ons avontuur waren. Sinds 2 weken drinkt ze het liefst weer 4/5 keer op een dag mij bij. Vind ik geen enkel probleem, ik volg haar. Herkenbaar voor anderen?
één jaar geleden
Reactie op mamaST
Zijn er meer kindjes rond de 17 maanden die ineens weer meer willen drinken ...
Mijn zoontje heeft ook zo’n periode gehad. Lijkt nu weer iets af te nemen.
één jaar geleden
Ik geef nog steeds borstvoeding, nu zowat 18 maanden. Doorgaans tegen 19u en weer rond 7u, sporadisch ook eens 's middags/enkel in het weekend. Dit is nu al zowat een half jaar zo. Vandaag kreeg ik plots pijn in mijn linkerborst, vooral op één plek. Kan dat het begin van een borstontsteking zijn? Als ik over de pijnverschijnselen lees, zou het kunnen maar er is geen reden toe/ er wijzigde niets in het voedingspatroon. Iemand van de langvoeders ook zoiets meegemaakt? Iemand raad?
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op tinnne
Ik geef nog steeds borstvoeding, nu zowat 18 maanden. Doorgaans tegen 19u e ...
Als je een bobbel in je borst voelt, zit daar de verstopping. Die kan ook ontstaan doordat de kleine een bepaalde houding heeft van drinken, waardoor een deel niet gelegd wordt voor een paar keer achter elkaar.
één jaar geleden
Ik weet niet of het door de zwangerschap komt, maar mijn zoontje lijkt klaar te zijn met de borstvoeding. Nu al een paar dagen dat hij er niet om vraagt in de ochtend en avond. Helemaal prima overigens na 18 maanden.
Kunnen de borsten over 4 maanden door naar nummer 2 haha.
VRIEND
één jaar geleden
We minderen nu borstvoeding in de hoop dat hij meer gaat eten en aankomt. s'Ochtens, s'middags en s'avonds alleen nog. De eerste dagen was hij in mijn decollete aan het duiken en snuiven als een verslaafde, voordat hij probeerde afleiding te zoeken (want hij snapt het wel) maar vandaag had hij een nieuwe tactiek; voordat hij me gaat beklimmen op de bank, pakt hij een kussen en legt dat onder mijn kin, zodat alles bedekt is en hij niks ruikt!
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Zijn er meer vrouwen die nog steeds borstvoeding geven en nog serieuze momb ...
Haha hier same... Die hormonen..
Slaap nu al 4 dagen op zolder en zoontje wordt 1x wakker tegen de ochtend ipv 3🤷♀️🤷♀️.
We zijn bezig om de nachtvoedingen afbouwen. En geef nu 3x bv.
En bij jou?