32 Reacties
één jaar geleden
Heel herkenbaar heel normaal, mijn meisje lust bijna alles wel maar ze weigert gewoon, soms zelfs zonder überhaupt een hapje te nemen, het is een fase het is een fase het is een fase........
één jaar geleden
Reactie op Tems87
Hier net zo...helpt ook nog mee dat ze de afgelopen tijd ziek is geweest va ...
Ownee😞 zo.ontzettend naar
één jaar geleden
Ik vind ons kind dus echt een goede eter..
Hij eet geen soep, niets met rijst, geen pasta of pizza en het meeste wat groen is laat hij ook staan. Dus eigenlijk eet hij vrij weinig als ik er over nadenk.
Wij eten denk ik 8/10 keer iets met aardappel zodat er een flink bordje naar binnen gaat. Misschien heb ik daardoor het idee dat hij zo goed eet 🙈
één jaar geleden
Ons zoontje is vanaf 9 maanden het avondeten gaan weigeren en wordt over een paar dagen 2. Het is een lange worsteling geweest, maar we hebben nu onze manier gevonden om het avondeten niet meer tot een strijd te maken.
Op advies van een voedingscoah (ik heb laatst een webinar gevolgd) maak ik nu iedere avond een bordje voor hem met wat wij eten uiteraard en dan verdeeld over verschillende vakjes. Dus een vakje vlees, een vakje pasta, aardappelen enz, vakje groente. En in één of meerdere van die vakjes ligt er dan altijd 'veilig voedsel' voor ons zoontje. Dat is iets wat hij eigenlijk altijd wel eet. Dus wat brood, of appelmoes, z'n favoriete vlees, komkommer, stukjes fruit, enz. Na het eten krijgt hij standaard een bakje Griekse yoghurt. Zo eet hij eigenlijk altijd wel wat en gaat hij nooit met een lege buik naar bed. Ik had daar altijd veel moeite mee, want hij is klein en licht. Maar op deze manier is er voor iedereen rust aan tafel gekomen.
Gaat het eten fantastisch? Nee hoor, vaak is het alleen vlees met appelmoes wat erin gaat. Maar het is in ieder geval iets 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Mijn zoontje was altijd een goede eter. Maar de laatste 5/6 maanden is het moeizaam. Hij eet soms maar erg weinig, maar ik bied hem niks anders aan.
Soms kunnen wij hem nog voor de gek te houden door het eten met wat appelmoes te bedekken en dan eet hij het wel.
Helpt ook niet mee dat wij hem vaak ook niet meer mogen helpen, want hij is bijna 2 en kan op zijn manier alles zelf doen. Pas als hij zegt: mama helpen of papa helpen dan mogen wij hem helpen zonder drama.
VRIEND
één jaar geleden
Yes! Hier ook een slechte eter! Al vanaf zijn eerste hapje.
Hij lust bijna alles, maar als hij geen zin heeft, gaat hij ermee spelen, maar weigert te eten. De laatste dagen begint hij al te huilen zodra ik hem in zijn eetstoel zet... Geen idee waar dat vandaan komt, maar ik hoop dat het het weer snel over gaat...
Vandaag heeft hij zijn ontbijt overgeslagen, tussendoortjes wel goed gegeten, lunch niet aangeraakt en avondeten wel weer goed gegeten (voor zijn doen). Ik geef zijn vader de schuld... Die eet op een dag ook alleen maar ontbijt en avondeten 😜
Niet echt een fase hier dus, helaas.
Wat wel makkelijk naar binnen gaat, is alles wat ik eigenlijk niet voor hem wil; koekjes, chocola, patat, marshmallows, pepernoten, chips... En bepaalde vruchten, gelukkig!
Maar hij heeft wel ondergewicht. We gaan deze maand weer extra naar het cb en de diëtiste.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Yes! Hier ook een slechte eter! Al vanaf zijn eerste hapje.
Hij lust bijna ...
Hij krijgt nog wel bv. Op advies van het cb een maand lang afgebouwd naar 3 voedingen per dag, maar die maand is hij geen geen aangekomen. Hij verving de missende bv niet met andere eten, dus nu voedt ik weer op verzoek.
één jaar geleden
Ons zoontje eet ook af en aan goed/slecht.. maar we zorgen dat hij over de dag z’n groentes binnen krijgt, zodat het bij het avondeten niet zoveel meer uitmaakt wat hij binnen krijgt.
Heb zelf een hele slechte relatie met eten gehad omdat ik altijd gedwongen werd m’n bord leeg te eten, dus deze strijd wil ik niet hebben hier in huis 😅
één jaar geleden
Reactie op IreenK
Ons zoontje eet ook af en aan goed/slecht.. maar we zorgen dat hij over de ...
Dit precies
M’n vriend begon laatst wel m’n dochter te dwingen om te eten.. draaaaamaaaa!
Huilen en helemaal overstuur… ze wou ook niet eens proeven, en dat moet eigenlijk wel.. Maargoed ze was dooodmoe van de opvang.. (ze wou ook maar 3 hapjes van haar toetje, dus het was ook geen honger denk ik)
Daar hebben we het later even over gehad en toen zei ik dat het bij mij ook niet heeft gewerkt om te straffen met (niet) eten… ik lust nog steeds veel dingen niet..
dus vanaf toen doen we het niet meer. Alleen nog op een speelsere manier, zodat het leuk blijft.
Als ze dan toch niet wil eten, dan niet 😛
Eten we de dag erna ofzo weer iets wat ze superlekker vindt en dan haalt ze het wel weer bij :)
Zaterdag, op haar verjaardag had ze de hele middag chocoladepepernoten en chips gegeten, dus ze wou geen avondeten 😂
Gisteren at ze een vol bord boerenkool heeeelemaal leeg en een bord yoghurt na 😋
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
Dit precies
M’n vriend begon laatst wel m’n dochter te dwingen om te eten.. ...
Precies.. ze halen het heus wel in, en als ze echt honger hebben eten ze wel. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk! Dit geldt alleen voor kiddos zonder medische indicatie..
m’n zoontje groeit goed, is gezond en gelukkig. Dus als hij een dag alleen wat aardappeltjes of wat dan ook eet vind ik het helemaal best 👍🏼
één jaar geleden
Hier ook dramaaaa. Onzeker word je er soms van. Brood en fruit prima maar groente niks. En idd op haar verjaardag zaterdag chips, chocolade, taart 🥲
Wat geven jullie bijvoorbeeld? Wij geven haar nu eten in de avond en als ze niet wil geen brood of iets. Niet eten is geen toetje. Maar met zo’n half leeg maagje slapen gaan vind ik ook nogal wat. M’n vriend is er makkelijker er strenger in. Dus ga ik nu met hem mee.
één jaar geleden
Reactie op JeNi88
Hier ook dramaaaa. Onzeker word je er soms van. Brood en fruit prima maar g ...
Hier is het heel simpel ik schotel avond eten voor en dat kan ze krijgen, wil ze niet dan is het jammer dan.... ik ga er niks anders voor in de plaats geven ze moet niet gaan denken als ik dit weiger krijg ik wel wat anders
één jaar geleden
Hier krijgt ze ook de kans om het te eten, wil ze niet? Prima dan niet, maar ik ga niet iets anders maken. Heeft ze echt niks gehad krijgt ze gewoon wel haar toetje. (we eten bijna nooit toetje, maar als we het hebben. Wil niet dat het toetje onderdeel van een straf wordt). Ze krijgt voor het slapen gaan nog een flesje opgewarmde havermelk en dan slaapt ze de hele nacht
één jaar geleden
Reactie op JeNi88
Hier ook dramaaaa. Onzeker word je er soms van. Brood en fruit prima maar g ...
Wij doen als er meerdere dramadagen achter elkaar zijn vaak de dag erna iets eten wat ze zeker weten heel lekker vindt :)
En vandaag hadden we alvast een kwart paprika gegeven toen ik ging koken. We aten kip tandoori (ja lekker zo’n knor wereldgerecht)
En de vorige keer wilde ze daarvan alleen de kale rijst, dus ik verwachtte vandaag weer zoiets.
Ze begon inderdaad met de kale rijst, maar at daarna ook nog stukjes kip. En ik kreeg m’n bord niet leeg, dus daarna heeft ze mijn rijst ook nog opgegeten (met saus deze keer) en ook nog redelijk wat boontjes en stukjes kip!
Het zijn rare onvoorspelbare wezens, die dreumesen en peuters 😛