32 Reacties
één jaar geleden
Na een maand of 3 nauwelijks een hap avondeten te hebben genomen (ik ben helemaal nog geen 2 maar zeg toch….) nu al 3 dagen op rij extra voor meneer moeten opscheppen! En niet alleen vlees (dat ging er sporadisch in de afgelopen maanden) maar zelfs groente 🤯. Helaas zal ook dit wel weer een fase zijn, maar ik geniet er maar even van ;).
Overigens nooit een strijd van gemaakt, als hij niet wil dan niet. Hij kreeg ook niets anders (maar vroeg daar ook niet om). Wel altijd een toetje gegeven, maar dat was dus vaak het enige wat hij at.
VRIEND
één jaar geleden
Popt dit vandaag even vrolijk op in de groeigids! Ja joh, hier heb ik echt wat aan! https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/dreumes-en-peuter.aspx
Als ik invul dat deze man 2 is, wat vanaf vrijdag ook zo is, en ik kijk wat hij per dag hoort te eten en drinken, krijgt mijn kereltje daar iets van 10% van binnen op een gemiddelde dag. Als ik cheat en invul dat hij 1 jaar is, komt hij ook slechts op 20% van de dagelijkse kost die daar staat...
Hoe doen jullie kindjes dat, als je via deze tool invult wat onze kids eigenlijk op een dag naar binnen moeten werken?
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Popt dit vandaag even vrolijk op in de groeigids! Ja joh, hier heb ik echt ...
Het vocht haalt ze lang niet (vaak maar 0,5 liter)
Maar op goede dagen haalt ze de rest aardig :)
Avondeten (dus aardappels/rijst/pasta en groente) lukt lang niet altijd zo goed hoor.. maar we geven eigenlijk standaard 2 boterhammen bij het ontbijt en 2 bij de lunch. Die krijgt ze (zonder korst) meestal wel aardig op en soms wil ze nog meer (of een ei of rijstwafel ofzo)
Fruit krijgt ze eigenlijk altijd maar 1 stuk. Vaak een banaan en die gaat makkelijk op. Appels gaan wat lastiger en peer gaat meestal ook wel op.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Popt dit vandaag even vrolijk op in de groeigids! Ja joh, hier heb ik echt ...
Bedoel je 10% hier van? Dus 5-10 gram groente, 0,2 stuk fruit en een kwart boterham bijvoorbeeld?
Hier haalt hij alles aardig, de groente en aardappelen niet altijd maar wel flink meer brood (5 sneeen brood vaak) en fruit (2–3 stuks). Hij zal het nodig hebben want hij zit alsnog op de -1 lijn qua gewicht voor zijn lengte.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Bedoel je 10% hier van? Dus 5-10 gram groente, 0,2 stuk fruit en een kwart ...
Ja klopt, 10% van dat lijstje, zoals je het benoemd. Brood eet hij vaak alleen het beleg vanaf (dus 2 plakjes kip of een plakje kaas, of wat grotere stukjes chocolade hagelslag). Hij at vorige maand wel brood met appelstroop, maar nu ook niet meer. Van fruit eet hij vaak een kwart stuk op. Aardappels en granen worden ontweken, behalve patat en havermout. Havermout er hij 2 baby lepeltjes en patat toch wel een opscheplepel, denk ik. Bonen, mais en erwtjes gaan er dan gelukkig weer wel in. Een halve opscheplepel, met een beetje geluk. Van ei eet hij alleen gekookt eiwit, vaak een half ei. Vlees eigenlijk niet. Garnalen gelukkig wel vaak een stuk of 3. Hij drinkt alleen borstmelk en eet sinds een eetlepel yoghurt. Met water komt hij per dag denk ik op 400 ml...
VRIEND
één jaar geleden
Nou, het is weer zover, hoor... Afgelopen week weer een extra weeg en meet moment gehad bij cb en hij maakt weer een dip onder de groeicurve van gewicht...
86 cm lang, maar 10.200 gram.
Cb raadt aan te stoppen met de nachtvoedingen (en na 2x corona in 3 maanden terwijl hij bij ons in bed slaapt, sta ik daar dit keer helemaal achter) en hem in zijn eigen bedje terug krijgen (na de feestdagen gaan we dit proberen omdat het anders allemaal wel heel spannende feestdagen zijn).
Diëtiste raad aan om tenminste 1 uur, liefst 2 voor en na de maaltijd niks met te eten of drinken te geven.
En de kinderarts van het zh weer in te schakelen (die waarschijnlijk astronautenvoer gaat voorschrijven...).
Dus dat gaan we nu proberen...
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Nou, het is weer zover, hoor... Afgelopen week weer een extra weeg en meet ...
Ons zoontje is 19 maanden bijna en 84 cm en weegt maar 9 kilo… ook ondergewicht dus.
Nu dubbele oorontsteking maar hij is er niet heel ziek van: geen koorts, wel hangerig.
Eet slecht dus ….
We proberen hem vanalles aan te bieden maar het is echt geen grote eter.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op LL24
Ons zoontje is 19 maanden bijna en 84 cm en weegt maar 9 kilo… ook ondergew ...
Oef, dubbele oorontsteking... Hier ook even gehad helaas, maar daarna kwam een lichte inhaalslag in eten, gelukkig.
Tot die tijd hebben wij hem eigenlijk de hele dag laten snoepen, zolang er maar iets in ging.