5 Reacties

6 maanden geleden

Herken dit met mijn dochter, ineens is alles niet goed en alles een strijd. Heel vermoeiend. Ik kreeg de tip om het boek jagen verzamelen opvoeden te lezen. Heb gisteren een paar van de adviezen in het boek gebruikt en we hebben ineens de hele middag geen strijd gehad. Hoop dat dit zo doorzet.

6 maanden geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Wordt wel vrolijk wakker maar zodra er 1 ding gebeurt wat hij niet leuk vindt, gooit hij zichzelf op de grond, bonkt zn hoofd tegen de grond schreeuwen. Voel me dan zo een slechte moeder omdat ik het gevoel heb dat ik hem niet kan beschermen. Weet ook echt niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik probeer rustig te blijven en het soms maar te negeren totdat hij is afgekoeld en dan komt hij altijd bij me knuffelen. Maar het is wel echt heel zwaar.

6 maanden geleden

Neem eens een kijkje bij de volgende opvoedstijlen: gentleparenting, montessori, therapie basictrust, antroposofische. Hier zitten wel goede dingen in die wij hier toepassen. Het is vaak aanpassen, eat een kind opdat moment nodig heeft en iedere situatie is anders. Altijd belangrijk, blijf en praat rustig, doe het op de hoogte van jouw kind en maak contact. Als ik praat met mijn dochter pak ik haar hand of schouders. In de ochtend staan we extra vroeg op. We hebben dan het rustig wakker worden en knuffelmomentje. Als ze boos is, dan hebben ze vaak ook een knuffel nodig. Vaak is het eerst nee maar uiteindelijke stort ze in mijn armen om uit te huilen dan leg ik uit waarom ze iets niet mag. Wel leeftijdsadequaat.

6 maanden geleden

Hier same.. denk gewoon een "leuke" fase... 🙄

6 maanden geleden

Herkenbaar en dan in mijn omgeving zijn er mensen die dan zeggen: dit is de leukste leeftijd en wat leuk om te zien dat ze een pittig karakter heeft das goed😒😮‍💨 Ten 1e: ik vind dit *niet* de leukste leeftijd en ten 2e als je heel de dag overal een strijd over hebt dan is dat pittige karakter niet leuk. Ik blijf maar uitleggen waarom ze gewoon iets niet mag, verder zijn wij wel heel duidelijk: Nee = nee en als ze de befaamde driftbui in de supermarkt heeft dan tel ik tot 3 en geef ik haar 2 keuzes: of wij helpen haar om mee te komen of ze gaat zelf mee. Mee zal ze gaan en ik laat haar niet op een gore grond liggen.