8 Reacties

één jaar geleden

Dit heeft mijn kleine ook.. dermatoloog zei dat dit gewoon eczeem plekken zijn 😵‍💫 wij smeren nog 2 dagen in de week met hormoonzalf, de rest met vette zalf. Maar gaat niet echt weg..

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Dit heeft mijn kleine ook.. dermatoloog zei dat dit gewoon eczeem plekken z ...
Oh ben heel benieuwd wat ze dan bij ons zeggen! Lang met hormoonzalf is natuurlijk ook niet goed..

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Oh ben heel benieuwd wat ze dan bij ons zeggen! Lang met hormoonzalf is nat ...
Daarom zijn er ook afbouw schema's voor hormoonzalf.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook van die eczeem plekjes, vooral in de zomer extra plekjes door de warmte mij is verteld dat allergietesten nog geen nut hebben op deze leeftijd. Wel is hij voor pinda ei en andere noten getest. Allemaal positief en dat eet hij dus ook niet maar nogsteeds blijven af en toe plekjes komen. Ik probeer wel zo min mogelijk hormoonzalf te smeren heb zelf ook eczeem en door langdurig smeren heeft t mijn huid heel dun gemaakt waardoor je juist sneller opnieuw plekjes krijgt.

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Dit heeft mijn kleine ook.. dermatoloog zei dat dit gewoon eczeem plekken z ...
Misschien weet je het al wel, maar als je eczeem behandeld met hormoonzalf moet je eerst zorgen dat het helemaal weg is en de huid weer rustig is en daarna kun je afbouwen. En goed afbouwen is erg belangrijk. Dit is het afbouwschema wat ik voor mijn zoontje heb gekregen

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Misschien weet je het al wel, maar als je eczeem behandeld met hormoonzalf ...
Wij bouwen het inderdaad telkens af. Alleen ze verschijnen weer overal op andere plekken. Waardoor we blijven smeren. Heb nu een andere zalf gekregen van de dokter en het lijkt al beter te gaan. Onze kat is overleden en ik weet niet of het daardoor kon maar het ziet er naar uit dat zijn huid nu beter is

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Wij bouwen het inderdaad telkens af. Alleen ze verschijnen weer overal op a ...
Aah top. Het is niet bij iedereen bekend dat je ook goed moet afbouwen. Mijn neefje kreeg ook uitslag van de konijnen die ze hadden, toen die weg waren was de huid rustiger. Dus zou zomaar kunnen.

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Misschien weet je het al wel, maar als je eczeem behandeld met hormoonzalf ...
Ja klopt die heb ik ook gehad. 😅