13 Reacties

één jaar geleden

Jup :) Lekker oefenen 🥰

één jaar geleden

Ja haha wij horen de hele dag 'lamp en kip'

één jaar geleden

Bij ons is het nog steeds niks anders dan "tata" "jaja" "èh" "baba" 🤣

één jaar geleden

De hele dag 'auto' en papa

één jaar geleden

Hier wordt nog helemaal niet gesproken dus wees blij haha

één jaar geleden

Bij ons de hele dag Nola (zo heet de hond), opa, happie en papa. Op repeat. De hele dag.

één jaar geleden

Wij horen de hele dag BANAAAAN. Ja, in capslock 🍌😂

één jaar geleden

Hier kent ze al best veel woordjes trouwens! Sinds gisteren ineens ‘appel’ (hebben wij niet met haar geoefend en zo vaak hebben we geen appels in huis, dus heeft ze vast van de opvang 😛) Verder zegt ze vaak de halve dag door mauw en waf (tegen onze poes en de hond van de buren als die blaft) En sinds een paar dagen zegt ze ook de naam van onze kat 🥰 En ze kent al veel dieren! Mauw, waf, piep 🐭 boe 🐄 behhh 🐑/ 🐐 Nijntje (of iets wat erop lijkt) 🐰 hisj 🐟 Verder wauw, papa, mama en ik ben vast nog wel wat vergeten 😊 Trotse mama hier 😂

één jaar geleden

Hier ook al aardig wat woordjes🤗 Mama, papa, oma, lamp, koek, baby (nee, ben niet zwanger. Maar alles wat kleiner is dan hijzelf is een baby🤣) En z'n favoriete woord: ETEN!!!!! Mmmmm...... (dat komt er dan altijd achteraan🤣)

één jaar geleden

Reactie op Rebecca-83

Hier ook al aardig wat woordjes🤗 Mama, papa, oma, lamp, koek, baby (nee, b ...
Haha hier idd ook baby tegen foto’s van baby’s en babypoppen 😅 Ze zag zichzelf vanmorgen op m’n telefoon op de selfiestand en toen was ze zelf ook een baby 😂 En kekkah = lekker/eten En NEE is ook altijd heel duidelijk 😂

één jaar geleden

Hier wordt ook de hele dag door gekletst haha! Zo leuk hè! Soms lijkt het wel alsof er elke dag een nieuw woordje of twee bij komt. Favorietje woordjes zijn moel(Koreaans voor water), beibei/abei(aardbei) en atti (baby Koreaans voor aardbei), kaka(baby Koreaans voor snack/tussendoortje), eat, open, papa, baa baa (schaap), koe, helpen, bubble, more, en Hetsjehhhl (miss Rachel op youtube). Laatst zei hij opeens "bubble more?" toen ik bellen aan het blazen was voor hem. We zitten in totaal al tussen de 40~50 woordjes aan (ik kan er zo'n 37 opnoemen en ik ben er sowieso nog een aantal vergeten). Het gaat hard! Voor we het weten hebben we hele gesprekken met ze! 😆

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Haha hier idd ook baby tegen foto’s van baby’s en babypoppen 😅 Ze zag zich ...
Jaaa baby zegt mijn zoontje ook veel! Ik heb een foto van hem als achtergrond van mijn telefoon en als hij die ziet zegt ie "Baby! Baby! Babyyyyyyyyyy!"

één jaar geleden

Jazeker, het woord van de dag op repeat 🙈🥰 Hier oa hallo, tan (=staan), aan, ap (=hap, eten), bal, pappel (=appel) en allerlei ‘klank-woorden zoals boe, mauw, meeeh, woef. En natuurlijk mama, papa, oepa (opa of oma). Bam als hij iets laat vallen. En ook heel veel ‘nee’. En ook poep en bah 😊