12 Reacties

2 jaar geleden

Even op Vinted kijken?

2 jaar geleden

Klopt, zijn zo duur en op marktplaats 2e hands ook erg prijzig nog. Kijk eens naar mijndersatelier.nl. Deze dames maakt zelf van die slaaptunnels. Heb et geen ervaring mee maar klinkt wel goed!

2 jaar geleden

Op marktplaats en Vinted vond ik ze alsnog erg duur… uiteindelijk wel eentje nieuw gekocht en het bevalt goed. Een vriendinnetje heeft ze zelf gemaakt, misschien is er iemand in je omgeving die goed kan naaien? Volgens haar is het niet heel ingewikkeld😅

2 jaar geleden

Een volle kruik op het dekentje leggen gewoon met koud water uiteraard!

2 jaar geleden

Ik zou echt heel graag ervaringen horen. Wat zijn de voordelen tov een inbakerzak? En is dit ook mogelijk nog als een kindje dit niet gewend is (baby is nu 4 maanden). En is dit in de zomer niet te warm? Heel benieuwd te horen !ik ga volgen

2 jaar geleden

Reactie op babyboyben

Ik zou echt heel graag ervaringen horen. Wat zijn de voordelen tov een inba ...
Wij hebben het lakentje bij ons eerste kindje en nu bij onze tweede weer gebruikt. Je kan het niet echt vergelijken met inbakeren. Het lakentje zorgt voor diepe druk en een geborgen gevoel. Je kan het lakentje tot 4 jaar volgens mij gebruiken. Mijn zoontje is nu 1,5 en we gebruiken het nog steeds zodat hij blijft liggen en niet steeds gaat staan of zitten in bed. Mijn zoontje heeft tot 4 maanden ingebakerd geslapen, door het lakentje konden wr dit wat makkelijker afbouwen. Voor ons dochterje van 4 maanden gebruiken we het vooral zodat ze zich geborgen voelt en haar handjes minder snel alle kanten op vliegen, bij haar gebruiken we ook het bundi slaapzakje. We hebben haar nooit in hoeven bakeren. Ik denk dat het voordeel van her lakentje vooral is dat je het niet af hoeft te leren. Zodra ze meer gaan bewegen kunnen ze als ze willen nog steeds lekker draaien onder het laken.

2 jaar geleden

Reactie op babyboyben

Ik zou echt heel graag ervaringen horen. Wat zijn de voordelen tov een inba ...
Ik ben het sinds dinsdag beginnen gebruiken. Ons zoontje is 3,5 maand. Ik merk wel dat hij rustiger slaapt doordat hij zichzelf niet met zijn armpjes wakker maakt

2 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Kan je kindje wel draaien? Is het dan wel veilig en is het gezond en nodig dat een kindje kan draaien? Als ik het goed begrijp doet het hetzelfde als een inbakerzak? Het zorgt ervoor dat de armen niet verplaatst kunnrn worden? Ons baby gaat friemelen aan zn hoofdhuid speen of mondje. Kan dit dan nogsreeds? ( liever niet)

2 jaar geleden

Reactie op babyboyben

Ik zou echt heel graag ervaringen horen. Wat zijn de voordelen tov een inba ...
Het Nunki lakentje geeft een diepe druk die ze ook in de baarmoeder ervaren, maar fixeert de armen niet - ze kunnen de armpjes dus wel boven het lakentje uit krijgen als ze dat willen. Ze hebben dus meer vrijheid dan bij een swaddle/inbakerzak. Maar het is dus een goed alternatief voor inbakeren/afbouwen van inbakeren omdat ze wel de druk ervaren + ze wennen aan een alaapzak, maar toch ook vrijer kunnen bewegen, wat moet kunnen als ze kunnen rollen. Mijn zoontje slaapt ook nog in het Bundi slaapzakje met ritsjes bij de armen en haalt alleen zijn ene armpje omhoog als hij 's nachts trek krijgt. Hij ligt ruim 7 uur met beide armen eronder. We doen dit sinds een paar weken om het inbakeren af te bouwen. Hier succesvol. Hij was het dus niet gewend en dat zorgde soms voor rare blikken, maar hij is er goed aan gewend. De lap die de spanning aanbrengt, is van gewoon katoen. Fedde & Kees heeft op hun website een hele TOG beschrijving per temperatuur wat je onder het lakentje zou kunnen dragen, óók in de zomer. Momenteel draagt ons zoontje een romper met korte mouwen, sokken en dan in het Bundi slaapzakje.

2 jaar geleden

Reactie op babyboyben

Bedankt voor je reactie. Kan je kindje wel draaien? Is het dan wel veilig e ...
Jawel draaien kan nog wel en de handjes kunnen er ook nog uit. Dan zou ik het combineren met het slaspzakje. Het slaapzakje heeft ritsjes waarmee de armpjes tegen het lichaampje aan zitten. De ritsjes kun je steeds iets losser maken, zodat ze wennen aan het bewegen met de armpjes.

2 jaar geleden

Je zou het lakentje wellicht overdwars kunnen proberen? Dan heb je veel laken om in te stoppen onder het matrasje en zit het lekker strak.

2 maanden geleden

Reactie op amberkas

Op marktplaats en Vinted vond ik ze alsnog erg duur… uiteindelijk wel eentj ...
Weet je hoe ze het lakentje gemaakt heeft? Ik kom er niet uit