18 Reacties
één jaar geleden
Hoi! Super herkenbaar hihi. Gelukkig zijn wij er al door, oef! Hier werd ze plots ook wakker om 5u, dit terwijl je zag dat ze toch echt nog moe was. Na een paar weken kon ik het echt niet meer en heb ik volgehouden.
Toen ze begon te wenen om op te staan, naartoe gegaan en haar terug neer gelegd. Over haar rugje gewreven en gezegd dat het nog te vroeg was, dat ze nog moest slapen. Daarna echt een kwartier/20min volgehouden en dan terug opnieuw. Uiteindelijk viel ze de 1ste keer terug om 7u in slaap.
2e dag juist hetzelfde maar nu viel ze al sneller in slaap en 3e dag was ze nog maar 5min aan het wenen voor ze vanzelf terug sliep. Nu heel af en toe/zelden nog eens wakker om 5u. Het is even volhouden maar ik ben nu echt zo blij dat ze iedere dag slaapt tot kwart voor 7. :) succes! Soms is het echt gwn eens volhouden.. 😞
één jaar geleden
Reactie op Daphne90
Wat vervelend zo vroeg wakker!
Misschien een rare vraag maar wat doe je met ...
Helemaal geen rare vraag :)
We laten hem nu tot 05.30 liggen, dan verschonen en daarna krijgt ie bij ons in bed een flesje. Dan is ie meteen ‘aan’, keten in bed en stoeien en spelen. Rond 5.45/06.00 gaan we naar beneden en daar speelt hij dan verder (en ik drink dan koffie😂)
één jaar geleden
Dat deden wij dus ook en ze werd steeds vroeger wakker 😅
Toen las ik iets over dat je nooit iets leuks moet doen in de ochtend. Het flesje bij jullie in bed en het keten ziet hij dus als een beloning. Wij doen nu meteen uit bed halen, verschonen, aankleden en pas beneden een fles en broodje. Hierdoor had ze opeens door dat wakker worden geen beloning meer was en blijft nu dus slapen tot 7- en soms zelfs 8 uur 😊👍 hopelijk heb jij er ook iets aan.
één jaar geleden
Zou het ook oververmoeidheid kunnen zijn bij 1 slaapje en zo vroeg wakker?
Bij 1 slaapje hou je vaak 5/5 aan, maar dat zou in dit geval om 10.00u naar bed en dan 1,5u slapen (dus tot 11.30u), maar dan is de tijd tot bedtijd echt mega lang.
Waarom niet naar bed na 3/4uur wakkertijd en lekker laten slapen (geen powernap). Ik weet dat overal staat ‘in de ochtend een powernap en de middag een lange slaap’ maar onze knul doet het bijvoorbeeld beter op een lange ochtendslaap en een kortere middagslaap. Daarna slaapt hij alsnog van 19.00-07.00u
één jaar geleden
Reactie op Daphne90
Dat deden wij dus ook en ze werd steeds vroeger wakker 😅
Toen las ik iets ...
Hey, dat las ik inderdaad ook ergens! Klinkt ook wel logisch ja. Ik ben ook bang dat hij het nu gewoon gewend is. We gaan eens beginnen met de fles uitstellen tot beneden, dat wordt al een uitdaging op zich haha 😅
Thanks voor je reactie!!
één jaar geleden
Reactie op SdG
Zou het ook oververmoeidheid kunnen zijn bij 1 slaapje en zo vroeg wakker? ...
Hi! Is wel echt een beruchte oorzaak van vroege vogels hè.. Maar in dit geval denk ik het niet, omdat het 05.00 wakker worden begon toen hij nog twee slaapjes deed.. pas een week of 4 later zijn we overgegaan naar 1 slaapje (plus ochtenddutje soms) omdat hij elke dag zijn een dutje begon te weigeren.. We hoopten juist dat dit de oplossing ging zijn, maar helaas niks veranderd.
Lastig gevalletje he. Pff ik twijfel heel erg of ik het gewoon los moet laten en moeten accepteren in de hoop dat hij vanzelf langer gaat slapen.. hij is (sinds een paar dagen) echt super vrolijk de hele dag, dus dat scheelt dan weer 😆
Thanks voor het reageren!
één jaar geleden
Reactie op Ree R
Al een latere bedtijd geprobeerd? Als mijn zoontje voor 8 uur op bed ligt i ...
Nee eigenlijk niet! Maar dat voelt ook heel onnatuurlijk, omdat hij echt nooit later dan 19.00 naar bed is geweest in z’n leven, hij is dan helemaal kapot. Vind het zo rot om hem dan wakker te houden.. maarja proberen kan altijd!
één jaar geleden
Zou het kunnen dat hij het koud heeft? En dan niet ijskoud maar gewoon net iets te koud. Hier hadden we namelijk hetzelfde probleem, en toe zag ik haar een keer op haar armpjes slapen. Ik had een keer gelezen dat dat kan wijzen op dat ze het koud hebben. Toen heb ik een extra laagje toegevoegd, en ineens sliep ze weer tot 7 uur door🥳
één jaar geleden
Hier is ons zoontje ook nog altijd om 5u wakker maar overdag slaapt hij ook bijna niet. Het is echt een slechte slaper. Hij slaapt altijd weinig. Maar deze week was het echt erg! Overdag een half uurtje en in de nacht van 19u/19u30 (dinsdag om 20u omdat hij naar de kine moest om 19u) tot 5u en in de nacht nog 2 flessen gedronken. Gisteren was hij echt OVERVERMOEID! Gelukkig overdag veel geslapen en om 19u in zijn bed. Vandaag is hij toch al iets beter gezind 😁
één jaar geleden
Hebben wij plots ook weer terug … ineens horen we ze al terug om 5:30 … dan gaan we er even naartoe maar ze mag pas om 6 uur opstaan. Tenzij ze echt de boel bijeen krijst (slapen nog andere kinderen)
Ze wordt nu ook terug kort wakker s nachts, even haar tuut erin en slaapt terug verder. Maakt het voor ons niet minder vermoeiend natuurlijk.
Ik gok (hoop) op de zoveelste tijdelijke fase 😵💫
één jaar geleden
Hoe gaat het inmiddels met wat je geprobeerd hebt?
Hier eentje die sinds een dikke week ineens rond 05.30u wakker wordt, voorheen was het tussen 06.30-07.30! Hij begon ook het middagdutje te weigeren dus we proberen nu langzaam over te stappen naar 1 dutje. Maar dat is wel heel lastig met zo vroeg wakker worden!!
Hij wordt wel een beetje huilend wakker en ook nog in de ogen wrijvend, lijkt echt nog moe te zijn, maar slapen ho maar. En eenmaal beneden is hij ook echt vrolijk en klaar om te spelen.
Ik vind dit echt megavermoeiend en hoop zo dat dit een fase is 🥲 (die snel over is).