4 Reacties
één jaar geleden
Fases haha. Het word minder bij mijn zoontje nu. Hij benoemd bij spannende dingen ook: bang of eng. Ik troost hem dan of ga samen met hem dan is het ook goed.
Vind het zelf nu spannend als hij over een paar weken naar de peuterspeelzaal gaat hoop dan niet dat hij daar ook bang is. Veel kindjes van deze leeftijd hebben het.
één jaar geleden
Ja hoor, heel herkenbaar :)
Hier ook een kindje dat nu vaak schrikt van een startende auto, voorbijrijdende scooter etc.
Als ze dan liep, dan stormt ze naar me toe, armpjes omhoog en is het ‘tillen’ of ‘bang’
Zelfde met het potje. Daar durft ze ook niet op. Terwijl ze heel goed kan aangeven dat ze moet poepen (ok, twee seconden daarna is het eruit), maar als we ook maar het woord ‘potje’ of ‘wc’ zeggen, dan raakt ze al in paniek.
Wij zeggen altijd dat ze niet bang hoeft te zijn en leggen uit wat er gebeurt, of dat een auto/scooter niet op de stoep kan/mag etc.
Ik til haar dan vaak ook even op, dan heeft ze toch ook meer overzicht en voelt ze zich getroost.
Geen idee of dit goed is om te doen hoor, maar ik volg mn gevoel ;)
één jaar geleden
Ook herkenbaar hier!
Zoontje is 22mnd. Kreeg vorige week een loopauto van mijn ouders maar schrok zich wild van het geluidseffect: de claxon. Wilde er niet meer op. M'n vader heeft de batterijen eruit gehaald en een dag later wilde hij het weer proberen, na grondig te hebben onderzocht of hij het echt, ècht niet meer deed.
Zoontje vindt nieuwe dingen ook spannend. Kat-uit-de-boom-kijker. Durft sinds 3 weken de geiten te aaien bij de kinderboerderij! Is ook snel overdonderd door andere kinderen.
Hij mag bij mij schuilen. Ik leg uit wat er gaande is en dat ik hem vetrouw dat hij gaat wanneer het goed voelt. Of ik vraag: "Zullen we het SAMEN doen?" en dan doen we het soms samen... ❤️
één jaar geleden
Helemaal herkenbaar inderdaad. Met geluiden exact hetzelfde. Staat een dure elektrische auto hier, maar de claxon heeft alles verpest😂
Blijkbaar even een fase waarin we ze extra kunnen begeleiden