6 Reacties

één maand geleden

Als hij 16 is wil hij écht geen luier meer om! 🤪

één maand geleden

Hier was het hetzelfde ons zoontje gaf met 9 maanden al aan dat hij gepoept had en onze dochter kon het tot 3 maanden geleden echt 10x niets schelen als ze een poepluier had. Zij wordt eind nov 3. Maar we waren in september op vakantie em was zoooo warm! Dat ze alleen maar bloot rondliep en opeens ook alles op het toilet deed 🤷‍♀️ en nu is ze zindelijk. Ook in de nacht. Maar hebben haar ook nooit gepusht

één maand geleden

Ach, Ik dacht dat het goed ging komen! Toen ze ineens op het potje ging plassen en daarna ineens niet meer. Echter, soms als ze moet plassen trekt ze haar luier uit en gaat ze ineens op het potje zitten. Ook het plassen in de luier vind ze onprettig. Ik weet ook dat ze controle over alles heeft, want ze kan precies benoemen wanneer ze moet poepen en gaat verstoppen, haha! Het komt wel goed, sommige kinderen zijn gewoon eigenwijsjes en doen het anders!

één maand geleden

Ik was helemaal klaar met dat zindelijk worden. Thuis ging onze dramaQueen gewoon naar de wc maar met spelen en onderweg... drama. Lang verhaal kort, niet opgegeven en ineens ging ze de link leggen. Ze is sinds ± juli zindelijk.

één maand geleden

Zo gek is het toch niet als je kindje rond de 3 nog niet zindelijk is? Ik zou me eerder zorgen maken als je rond de 3,5/3,75 zit.. Er kan zoveel veranderen in een paar maanden.. Onze dochter was voor de zomer sporadisch op het potje geweest (nadat ze er niet meer panisch voor was als je alleen het woord potje maar liet vallen).. daar nooit een plasje opgevangen.. toen op de opvang had ze geoefend met op de wc zitten (begon met handjes van de juf vast en 2 seconden erop).. Toen wilde ze thuis ineens ook en werd het heel interessant, maar nog steeds alleen soms een geluksplasje gevangen. En ineens had ze door hoe het moest en kon ze het. In de vakantie de luier uitgedaan en op 3 ongelukjes na die eerste week, maar 1 ongelukje gehad, omdat papa op de wc zat en ze moest poepen (en was te laat met haar potje pakken) Het komt vanzelf hoor :)

één maand geleden

Ja! Hier een net 3-jarige die bij alles 'groot' is maar als het om luiers ging dan zei hij steeds 'maar ik ben nog heel klein'. Vorige week donderdag (na weken lang elke ochtend vragen wil je een onderbroek of luier) koos hij eindelijk een onderbroek. Sindsdien alleen luier nog bij slapen en herinner ik hem elk uur dat als hij een plas voelt hij geen luier heeft en dus op de pot/toilet moet. Opeens klikt het blijkbaar en gisteren en vanmorgen geeft hij zelf heel goed aan dat hij moet plassen. Denk dat hij sinds hij 2 jaar was al elke keer aangaf een plas/poep te doen in z'n luier en vroeg ook vaak om een schone luier na plasjes. Eigenlijk dacht ik toen al, zo lekker snel zindelijk, maar zijn toch nog een jaar verder. Dus ik denk dat het bij jullie ook goed gaat komen!