6 Reacties

9 maanden geleden

Geen idee wat precies normaal is, maar hier worden de f/v en bepaalde medeklinkers aan elkaar nog niet goed uitgesproken.. (sp = p, sch = g etc) Volgens mij komt dat vanzelf hoor :) De k, d en l kan ze al wel (lang), maar dat hoeft nog niet geloof ik. Geen idee of je het kan lezen, maar dit kreeg ik een keer doorgestuurd van een bevriende logopedist :)

9 maanden geleden

Heel erg bedankt voor je reactie en de info !! Ik kan de tabel niet helemaal lezen maar zal ns zien of ik zoiets kan Googelen... Interessant!

9 maanden geleden

Wil je de k ruilen 🤪? Mijn zoontje begint juist allerlei woorden met een k waar hij niet hoort 😆. Heel normaal allemaal volgens mij, komt vanzelf bij bijna alle kindjes!

9 maanden geleden

Zover ik weet vrij normaal. Hier is alles met een r moeilijk. En wordt een andere klank voor gebruikt, bijvoorbeed: trein is moeilijk dus wordt het klein. St is ook lastig dus niet tosti maar tootie. Mijn kind kort ook dingen in zoals: titap. Dat is dan appelsap. En kommer is komkommer. Ik vind het vooral heel schattig. Bij de opvang geven ze aan dat hij zich verbaal goed duidelijk kan maken en prima kan meekomen met de rest van de groep (2-4).

9 maanden geleden

Hier kan hij t wel uitspreken maar als hij op zn praatstoel zit maakt hij worden niet goed af. Zo ook niet in een liedje bijvoorbeeld. Denk dat t redelijk normaal is

8 maanden geleden

Reactie op Gietertje

Geen idee wat precies normaal is, maar hier worden de f/v en bepaalde medek ...
Dit is het Schema van Beers. Hierin kun je zien welke klanken ongeveer op welke leeftijd verschijnen :)