7 Reacties

2 maanden geleden

Veel dingen zijn herkenbaar hoor. Hier lag het probleem bij de oren, ze bleek zo goed als doof doorb het vele vocht . Ze heeft sinds halverwege mei buisjes en we zien echt een totaal ander kind! We zijn bij Pento geweest. Hier doen ze een gehoortest , kijken ze naar de spraak-taalontwikkeling, doen ze een IQ test en kijken ze naar de algehele ontwikkeling (en dus ook op aanwijzingen voor autisme). Misschien een idee om dit allemaal uit te zoeken en in gang te zetten? Ook een logopedist mee laten kijken voor de spraak nu

2 maanden geleden

Reactie op Lautje

Veel dingen zijn herkenbaar hoor. Hier lag het probleem bij de oren, ze b ...
Overigens helemaal geen aanwijzingen voor autisme hier. 'Een vrolijk en actief meisje die communicatief erg vaardig is, ondanks een achterstand in de spraakontwikkeling. Wel toont ze een extreme bewegingsdrang bij de uitvoering van testjes, maar dit lijkt de uitkomst niet te beïnvloeden'

2 maanden geleden

Reactie op Lautje

Overigens helemaal geen aanwijzingen voor autisme hier. 'Een vrolijk en act ...
Bedankt voor je antwoord Mijn zoontje zn gehoor is al getest en heeft een jaar terug ook buisjes gekregen. De buisjes zitten er nog in en gehoortest was goed. We staan ook op de wachtlijst vna de logopedie

2 maanden geleden

Dag Liese, goed dat je al gehooronderzoek hebt gehad en hij op de wachtlijst staat voor logopedie. Heeft hij ook een VE-indicatie? je zou eens deze test kunnen doen om je twijfels over mogelijk autisme verder te onderzoeken. Als daar een verhoogde score uitkomt is het misschien goed om het met het consultatiebureau te bespreken. https://www.autismejongekind.nl/cosos/

2 maanden geleden

Reactie op Edje24

Dag Liese, goed dat je al gehooronderzoek hebt gehad en hij op de wachtlijs ...
Hoi bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist de test weer gedaan De totaal score op de CoSoS is 5. Ik heb een afspraak gemaakt bij het consultatiebureau Maar heb zoveel angst voor wat er gaat komen :(

2 maanden geleden

Hoi, Ik herken het ook mijn zoon is ook 2,5 jaar praat nog niet. Er is gehoord test gedaan dat was goed. Autisme is nog veelste vroeg. Gemiddeld praat jongens op later moment dan meisjes. Het is goed dat je afspraak heb staan bij CB.

2 maanden geleden

Reactie op lies055

Hoi bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist de test weer gedaan De tota ...
Succes! ik kan me voorstellen dat het veel zorgen oproept. We willen natuurlijk allemaal dat onze kinderen zich zonder hobbels ontwikkelen. Verder onderzoek kan je misschien ook juist geruststelling bieden? (een verhoogde cosos zegt niet alles, dus het kan ook geen autisme zijn) en als het autisme zou zijn heb je goed gezien dat de ontwikkeling anders loopt en kan hij op tijd goede behandeling krijgen. Veel sterkte! Hopelijk kunnen ze je bij het consultatiebureau al verder helpen met je zorgen