7 Reacties

8 maanden geleden

Avondeten laten we gaan. Als ze eet prima, zo niet dan ook prima. Qua drinken proberen we nu uit een "grote mensen" beker. Gaat heel goed 😊

8 maanden geleden

Onze dochter is een langzame eter en neemt net wat ze graag heeft, nodig heeft... We vinden dat ze afgelopen week te weinig heeft gegeten, maar ze was ook ziek. Ze drinkt wel nog graag haar fles melk 's ochtends en 's avonds (al wisselt dat ook...). Vandaag dacht ik: het is genoeg. Dus toen zij besloot dat ze klaar was met eten heb ik alles van haar bordje gehaald, behalve wat ik wou dat ze opat. Ik heb me niet kwaad gemaakt, maar was gewoon duidelijk zoals (bijna 😅) altijd: dit eet je op. Dan mag je van tafel en krijg je nog een fles melk. Zo niet, we hebben een uur de tijd voor bedtijd. Zolang blijf je zitten en dan ga je naar bed (geen eten of melk dus). Ze weet dat ik doe wat ik zeg. En een kleine tien minuutjes later heeft ze haar bordje leeggegeten zonder morren, al moest ik de bloemkool nog wat kleiner snijden. Oef 😄🙏

8 maanden geleden

Ooh dat is hier ook en heel hard en boos roepen nee, bleh jakkie en de tong uitsteken! Ik laat het maar gaan en ga het niet dwingen. Meestal geef ik komkommer en snoeptomaten na het eten of een kwartje met fruit. Drinken doet ze uit een glas of een koffiebeker. Als ze ons maar na kan doen.

8 maanden geleden

Eten maak ik geen probleem van. Vervelend als ze niks wil, maar met dwingen/pushen etc maak je het (naar mijn mening) alleen maar erger en ook ongezelliger. Vanavond wou onze dochter eerst ook niks eten en uiteindelijk is het bord helemaal leeg gegaan, omdat ze wat begon te spelen met haar eten en toch wat te proeven. Qua drinken is het hier altijd strijd geweest. Eigenlijk al sinds ze hapjes krijgt (en dus verder alleen flessen toen nog). Zolang ze genoeg plast en zich goed ontwikkelt, vind ik het prima. Wel proberen we van alles met andere bekers, zijn we ook makkelijk erin als ze uit ons glas wil drinken (natuurlijk alleen als er water/limo/sap of iets anders wat ze mag hebben in zit). Ze drinkt over het algemeen 2x150 ml melk (sochtends en savonds) en over de dag heen vaak nog een keer 150-250 ml (nouja 1 beker). Meer is altijd bonus, en minder een keer jammer..

8 maanden geleden

Hier ook. T enige dat ze nog wil eten zijn baby potjes.... Ik kies eieren voor mn geld en laat haar die eten. Ze heeft namelijk al heeel weinig reserves dus wil wel dat ze wat eet. Soms weigert ze die ook en dan laat ik het. Vd week heeft ze 1dag alleen maar een halve plak peperkoek op over de hele dag... Drinken gaat heel wisselend. Ik probeer vaak wisselend aan te bieden. Dus een keer rietjes beker andere keer open beker dan een glas dan een 360 beker. Etc en laat haar kiezen. Ook laat ik haar zelf een thee smaakje kiezen in de middag dat werkt vaak ook

8 maanden geleden

Avondeten is hier ook al even een drama. Ik laat het ook los want hij is verder wel een hele goede eter op de dag. Ochtend eet die zo 2 boterhammen en smiddags weer. Tussendoor ook nog van alles. Soepjes vind die lekker. Zetten soms het avondeten nog op de kleine tafel na het eten soms gaat die ineens tijdens het spelen verder eten. Toetje geven we hem wel altijd hoort bij de maaltijd maar wil die ook niet altijd. De vraag: mama helpen of wil je het zelf doen? Helpt ook vaak wel goed haha. Antwoord is altijd zelf doen, gaan er toch weer een paar happen in.

8 maanden geleden

Avondeten is hier erg wisselend. De ene keer eet hij goed en een andere keer eet hij weer niks. Bij sommige dingen weet ik gewoon dat hij het niet lust of dat het te pittig is, dan krijgt hij een potje of een ander restje. Ik geef hem niks anders, want hij heeft genoeg reserves en hij dit anders heel snel doorheeft. Hij krijgt na afloop een toetje of een stukje fruit en dan is het klaar. Misschien drinken aanbieden in een andere beker. Hier had ook een tijdje dat hij niet wilde drinken uit de rietjesbeker, maar uit wel een gewone beker.