5 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben op dit moment 5+1 en moet zeggen dat mijn rug ook super zeurderig is wat soms uitstraalt naar onderrug en bovenkant bil. Helaas kan ik je nog geen antwoordt geven op je vraag. Zelf heb ik de eerste echo 7 april. Zal vragen of het bij mij hetzelfde is met mijn baarmoeder.
5 jaar geleden
Bij mijn laatste routine-onderzoek wist mijn gyneacoloog me ook te vertellen dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld was. Ze zei me dat het geen invloed heeft op zwanger worden of de zwangerschap. Enkel wanneer ik ooit een spiraal wil, zou het technisch wat moeilijker zijn voor de gyneacoloog om het te plaatsen.
Ik ben nu 5+2 zwanger. Mijn eerste echo is 14/04. Dus ben benieuwd of dit effectief geen invloed heeft.
Ik heb de laatste dagen ook regelmatig pijn in mijn onderrug... lijkt op menstruatiepijn, maar geen idee of het van de naar achter gekantelde baarmoeder afkomstig is.
5 jaar geleden
Mij is bij mijn eerste echo vorige week ook verteld dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld ligt. Dit kan inderdaad geen kwaad, je moet alleen wel tot waarschijnlijk ver in de zwangerschap een inwendige echo, maar dat best te doen. Ik herken de (gelukkig lichte) rugpijn wel. Je vriend dat stukje even laten masseren zorgt bij mij voor ontspanning (tijdelijk, maar toch).
5 jaar geleden
Heb ook een naar achteren gekantelde baarmoeder
Bij mijn 1ste zwangerschap geen last van gehad toen ook geen inwendige echo's gehad
5 jaar geleden
Ik heb nu ook een naar achter gekantelde baarmoeder. En heb dit ook bij een eerdere zwangerschap gehad.
Het effect nu is dat een prille zwangerschap moeilijker via de buikwand te zien is.
Als je verder bent zal je baarmoeder vanzelf weer 'goed' gaan staan.
Ik heb er bij die vorige zwangerschap verder geen enkele last van gehad.