19 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij is 7,5 maanden en weegt nu 8,5/9 kilo. Heeft maat 68

2 jaar geleden

Onze zoon is 8 maanden en 8.2 kg en 73 cm. Wel net prematuur geboren, maar ik zou zeggen volg ook echt nog steeds je eigen mamagevoel! Jij kent je kindje het beste en zij kunnen zeggen dat je moet minderen, maar als je dan met een overstuur kind zit, zit je er zelf mee en zij niet. Je kan het proberen, maar als je merkt het werkt niet, dan niet zou ik denken 🤭

2 jaar geleden

Mijn zoontje (vandaag 8 maanden) tikt bijna de 11 kilo aan. Ik ben geen jeugdarts dus ik kan er niet écht iets zinnigs over zeggen behalve dat ik denk dat als je een blije baby hebt je je vooralsnog geen zorgen hoeft te maken. Ik denk eigenlijk dat er nu nog niet zo heel veel over te zeggen valt. Straks wanneer ze gaan kruipen/lopen zal er weer zoveel veranderen. Geen idee hoeveel je kindje nu eet/drinkt maar ik zou me er nog niet echt zorgen over maken. Je doet het goed!

2 jaar geleden

Volgens mij is 11kg met 7m en 71cm wel wat aan de zwaardere kant, ja. Afvallen is nu ook weer niet nodig, maar volgens mij is het wel zo dat baby's tussen 7~12 maanden maar heel weinig aan hoeven te komen. Komt geloof ik ook doordat ze meer gaan bewegen (kruipen/lopen). Dus ik zou er wel op letten dat ze niet teveel en te snel aankomt. Lijkt mij dat dat haar dan ook zou kunnen belemmeren in het bewegen (als ze steeds op hetzelfde tempo aan zou komen bedoel ik dan). Mijn zoontje is juist iets aan de lichte kant, dus ik probeer juist wat meer gezonde vetten aan te bieden. Hij is 7,5 maand, 71cm en weegt 8,2kg (hij is al iets aangekomen dus het trekt al wat bij). Heb verder geen tips voor hongerige baby's helaas. Misschien wat vaker water aanbieden ofzo?

2 jaar geleden

Mijn zoontje was op 6maanden 9.680 gram nu op 7 maanden zal hij wel over te 10kilo zijn 😅 hij eet zo graag maar hier in België word er niets van gezegd zolang hij vrolijk is en goed ontwikkeld

2 jaar geleden

Toevallig vandaag ook bij de CB geweest. Zoontje is 7.5 m weegt 8.4 en is 70.5 cm gemeten. Inderdaad wat rosasam zegt, zodra het gaat bewegen/ kruipen dan verandert het al zoveel! Als mijn kleine honger zou hebben dan zou ik hem ook gewoon eten geven.. ook al zou die dan volgens Cb te zwaar zijn. 😅🤷‍♀️ maar gewoon uitkijken met teveel fruitsuikers geven en minder snackies? Ik weet namelijk niet wat je geeft. Als het gewoon in normale verhoudingen zijn. Dan lekker laten praten dat CB. CB Adviseert het is aan jou om het advies op te volgen. 😉😊

2 jaar geleden

Maak je alsjeblieft geen zorgen, mijn dochter was een zware baby, hadden ze altijd wel commentaar op. Ze is nu een meisje van 4 met gewoon normaal postuur. Mijn zoon is nu 7 maanden en weegt ook al 11 kilo, dit keer wordt er niks van gezegd. Ik zou mezelf vooral even afvragen wat zou je er aan willen doen nu als ze wél te zwaar is? Je kan der moeilijk op een dieet zetten….en dat minderen met eten dat komt ook zo ineens van zelf. Wat eet je dochter nu op een dag? 🙂 is gewoon belangstelling omdat ik benieuwd ben naar andere baby’s van deze leeftijd/gewicht.

2 jaar geleden

Reactie op Tutje

Toevallig vandaag ook bij de CB geweest. Zoontje is 7.5 m weegt 8.4 en is 7 ...
Ze krijgt alleen de fles momenteel nog steeds 6x per dag 180cc nu gaan we dat terug brengen naar 150cc sochtends fruithapje smiddags brood en savonds groente oid. Ik geef expres al niet te veel snacks haha

2 jaar geleden

Reactie op IRISLL

Maak je alsjeblieft geen zorgen, mijn dochter was een zware baby, hadden ze ...
Ze krijgt gewoon de fles 180cc 6 keer op een dag omdat ze dat gewoon aangeeft en alles bij elkaar schreeuwt dat ze honger heeft sochtend ook fruit tussen door smiddags een boterham en savonds groente oid. Niks speciaals dus🙊

2 jaar geleden

Reactie op soonmomof2

Ze krijgt alleen de fles momenteel nog steeds 6x per dag 180cc nu gaan we d ...
Gewoon je kindje geven waar die om vraagt hoor!! 🤗🤗 komt uiteindelijk allemaal goed.

2 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maanden en 12kg ze is ook een dikkertje maar vrolijk en ze eet gewoon normaal 🤣

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 7,5 maand 11,2 kilo en 73 cm. Zeiden ze niks van, behalve dat het met bewegen veel minder gaat worden. Wij zijn wel met 5 maanden overgestapt op forte voeding omdat hij maar bleef vragen om meer. Met forte voeding zit hij ondertussen op drie flessen en krijgt fruit, brood en avondeten.

2 jaar geleden

Mijn zoontje 7 maanden en 8,5kg

2 jaar geleden

Mijn meisje is nu bijna 8 maanden oud en ik heb haar zelf eens gewogen toen kwam ik op 9 kg uit.. volgens mij is dit wel wat boven het gemiddelde. Maar ja ze is ook wel lang.

2 jaar geleden

Ja volgens mij is ons 7 maanden kind ook om en nabij zo zwaar. Kijk even of je je kind overvoert, als dat niet zo is zou ik me niet druk maken. Bij ons in de familie waren alle baby jongetjes dikkerds, en dat zijn nu slanke dennen. Wij geven trouwens al maaaaaanden hongerige babyvoeding van het kruidvat. Hij heeft ook echt een voorkeur voor groente waar ijzer in zit.

2 jaar geleden

Ons dochtertje is ook zo maar zij is dan ook lang. Volgens ons CB zat ze nog prima op de lijn en was ze gewoon gezond Hollands welvaren (net als de kinderarts die dit zei en de diëtiste die wij hebben ivm allergie). Ik zou me niet echt zorgen maken. Zolang ze vrolijk en motorisch goed is heeft ze er dus geen last van en ze lopen het er straks echt vanaf. Dat zei de diëtiste ook.

3 maanden geleden

Hoi! Vraagje van een beetje bezorgde moeder ivm gewicht van mn dochtertje. Ze is 7 maanden en bijna 11 kilo, toen ik dat googelde kwam ik op deze site dus vandaar! Hoe is het afgelopen met jullie “grote” babies ☺️ zie dat deze topic 2 jaar geleden is geopend, ben benieuwd! Ik lees overal dat ik me niet te veel zorgen hoef te maken (tm 6 maanden borstvoeding), maar bij CB steeks ze best ver boven de curve uit….

3 maanden geleden

Reactie op Q!

Hoi! Vraagje van een beetje bezorgde moeder ivm gewicht van mn dochtertje. ...
Eerste kind werd een Dikkie en nu tweede kind ook. Terwijl het niet zo is dat we ze over voert hebben. Ik denk dat als je realistisch kijkt naar hoeveel je geeft en de honger/zuigbehoefte (kunnen ze het af met een speen) en evt. Gebruik maakt van hongerige babyvoeding, en je kind dan nog steeds een Dikkie is, je je geen zorgen hoeft te maken. Mijn peuter is helemaal oké nu. Zodra ze gaan lopen en kruipen gaat het er snel weer af. Bij het consultatiebureau willen ze wel eens van gemiddeldes uitgaan ipv een mediaan gebaseerd op demografische factoren. Bij het eerste kind kregen we er veel over te horen dat hij een Dikkie was als baby. Bij het tweede kind niet. Komt vanzelf goed als ze zich verder gewoon maar goed ontwikkelen.

één maand geleden

Reactie op Q!

Hoi! Vraagje van een beetje bezorgde moeder ivm gewicht van mn dochtertje. ...
Hoi! Ik heb dit topic 2 jaar geleden geopend inderdaad.. maar met onze meid is het goed gekomen hoor! Nu inmiddels 3 jaar oud en nog steeds niet “mager” maar echth niet bijzonder dik oid. Ik zou gewoon je gevoel volgen sommige baby’s blijken nu eenmaal wat dikker dan de andere😂🤣👍🏼