19 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij is 7,5 maanden en weegt nu 8,5/9 kilo. Heeft maat 68

2 jaar geleden

Onze zoon is 8 maanden en 8.2 kg en 73 cm. Wel net prematuur geboren, maar ik zou zeggen volg ook echt nog steeds je eigen mamagevoel! Jij kent je kindje het beste en zij kunnen zeggen dat je moet minderen, maar als je dan met een overstuur kind zit, zit je er zelf mee en zij niet. Je kan het proberen, maar als je merkt het werkt niet, dan niet zou ik denken 🤭

2 jaar geleden

Mijn zoontje (vandaag 8 maanden) tikt bijna de 11 kilo aan. Ik ben geen jeugdarts dus ik kan er niet écht iets zinnigs over zeggen behalve dat ik denk dat als je een blije baby hebt je je vooralsnog geen zorgen hoeft te maken. Ik denk eigenlijk dat er nu nog niet zo heel veel over te zeggen valt. Straks wanneer ze gaan kruipen/lopen zal er weer zoveel veranderen. Geen idee hoeveel je kindje nu eet/drinkt maar ik zou me er nog niet echt zorgen over maken. Je doet het goed!

2 jaar geleden

Volgens mij is 11kg met 7m en 71cm wel wat aan de zwaardere kant, ja. Afvallen is nu ook weer niet nodig, maar volgens mij is het wel zo dat baby's tussen 7~12 maanden maar heel weinig aan hoeven te komen. Komt geloof ik ook doordat ze meer gaan bewegen (kruipen/lopen). Dus ik zou er wel op letten dat ze niet teveel en te snel aankomt. Lijkt mij dat dat haar dan ook zou kunnen belemmeren in het bewegen (als ze steeds op hetzelfde tempo aan zou komen bedoel ik dan). Mijn zoontje is juist iets aan de lichte kant, dus ik probeer juist wat meer gezonde vetten aan te bieden. Hij is 7,5 maand, 71cm en weegt 8,2kg (hij is al iets aangekomen dus het trekt al wat bij). Heb verder geen tips voor hongerige baby's helaas. Misschien wat vaker water aanbieden ofzo?

2 jaar geleden

Mijn zoontje was op 6maanden 9.680 gram nu op 7 maanden zal hij wel over te 10kilo zijn 😅 hij eet zo graag maar hier in België word er niets van gezegd zolang hij vrolijk is en goed ontwikkeld

2 jaar geleden