13 Reacties

3 jaar geleden

Dit is der wangetje.

3 jaar geleden

Mijn kindje had het ook vanaf week 2.5. Ze is nu 5 weken en het is bijna weg! Helaas weinig aan te doen, en beter zelfs om er vanaf te blijven
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Zien de puistjes er anders uit dan ‘gewone’ (jeugd)puistjes en zitten ze ook in de hals en op de schouders (of over het hele lichaam)? Dan is er mogelijk sprake van een ander soort baby acne, namelijk erythema neonatorum toxicum (ENT). ENT is te herkennen aan de lichtgele of witte bultjes die vast aanvoelen. Het is, net als de ‘gewone’ baby acne, onschuldig. De precieze oorzaak van ENT is niet bekend. Wel staat vast dat het niet wordt veroorzaakt door overgevoeligheid voor een bepaalde soort babyolie of -crème of (borst)voeding. In veruit de meeste gevallen hoeft er niets tegen ENT te worden gedaan en verdwijnt het binnen een week vanzelf. Heel soms houdt ENT enkele maanden aan. Ook dan is er niks aan de hand. (24 baby)

3 jaar geleden

Reactie op 2021babynovember<3

Mijn kindje had het ook vanaf week 2.5. Ze is nu 5 weken en het is bijna we ...
Ze heeft t nu het ergste na ons idee. Zaterdag hebben we fotoshoot🙈 hoop dat ze t anders een beetje weg kan bewerken🙈

3 jaar geleden

Mijn dame heeft er ook last van. Het is gelukkig wel al aan het weg trekken. Kan wel eventjes duren. Hier heeft ze er al zeker 3 weken last van.

3 jaar geleden

Onze jongen heeft het ook gehad. Tegen ons zeiden ze om niet te wassen met zeep en ook geen andere middelen gebruiken. Dus eigenlijk gewoon niks doen. Het was bij hem in een weekje weer weg😊

3 jaar geleden

Reactie op Sol en Co

Onze jongen heeft het ook gehad. Tegen ons zeiden ze om niet te wassen met ...
Oh top, ja ik smeerde haar wel in met huid olie ivm de droge huid maar aangezien dat nu ver over is zal ik dat eens niet meer doen haha

3 jaar geleden

Ons meisje van nu 4 weken heeft het ook al sinds week 2. Kijkt inderdaad net wat minder mooi en beetje jammer van de schattige foto's haha! Onze vk gaf aan dat het hormonen van moeder zijn die ze binnen krijgen dmv borstvoeding. Mocht je geen bv geven, dan weet ik het ook niet haha! Maar gaat inderdaad vanzelf weg als het goed is. Succes met de shoot, leuk leuk! 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Novemberwondertje

Ons meisje van nu 4 weken heeft het ook al sinds week 2. Kijkt inderdaad ne ...
Ik geef geen bv🙈 maa dag moet ik weer naar het cb dus zal daar ook eens vragen hoe en wat

3 jaar geleden

Reactie op britt2496

Ik geef geen bv🙈 maa dag moet ik weer naar het cb dus zal daar ook eens vr ...
Ow haha dan weet ik het niet. Goed om even na te vragen ind! Maar volgens mij hoort het er wel een beetje bij 😗
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Er is niet veel tegen te doen. Die van ons heeft het ook. En de andere kids hebben het ook gehad. Trekt vanzelf weer weg en ze hebben er geen last van. Het ziet er alleen minder mooi uit. Het schijnt niet uit de borstvoeding te komen. Ook fles voeding kindjes kunnen het krijgen, maar uit de hormonen die het kind vanuit de baarmoeder meegekregen heeft. Het is gewoon wachten tot het weer over is.

3 jaar geleden

Helaas heeft onze kleine man er ook last van. CB en apotheek constateerde beide baby acne. Niks aan te doen helaas 🙈. Hopen dat t snel wegtrekt, want vind het niet zo mooi staan, zo een punt gave baby met een puber huid. Gelukkig heeft hij er geen last van ❤️.

3 jaar geleden

Onze zoon, bijna 6 weken heeft er ook last van. Ik geef flesvoeding. Cb zei inderdaad dat het van de hormonen kwam.