5 Reacties
3 jaar geleden
Geen ervaring maar wel herkenning, ons zoontje verwerkt ook zijn prikkels door een paar minuten te huilen.
Als ik bij hem blijf of hem probeer te troosten dan blijft hij door gaan en actief tot ik hem alleen laat en dan huilt hij ook.
Ik kan hem niet in slaap wiegen, heeft hij nooit gewild.
Tussen ons in slapen is hier ook niet te doen, weigert dan te slapen, elke keer als hij bijna in slaap valt maakt hij zichzelf wakker door bv heel hard te roepen of over ons heen te kruipen of iets dergelijks, hij kan daar echt mee door gaan tot hij volledig oververmoeid is en dan is het hysterie ipv gewoon eventjes huilen voor de prikkels te verwerken.
In de opvang is dit hetzelfde, hij gaat met nog een paar andere kindjes een kwartier voor de rustige slapers bed in zodat hij zijn prikkels verwerken kan en bij mijn ouders doet hij dit ook.
In mijn eigen familie heb ik er vrede mee en maakt het me niet zo veel meer uit, maar ik betrap me er wel soms op dat ik dat ik niet snel iets plannen zal waarbij mijn zoontje ergens anders moet slapen, ookal slaapt hij behalve die huil minuutjes best goed.
Ik schaam me er dan voor en ben bang dat mensen denken dat ik een slechte mama ben...
3 jaar geleden
Hoe weet je dat het huilen prikkelverwerking is? Is het 'gewoon huilen', zonder echte zware intentie? Beetje jammer-huilen, zeg maar..?
3 jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Hoe weet je dat het huilen prikkelverwerking is? Is het 'gewoon huilen', zo ...
Goh hier herken ik het intussen aan het soort huiltje. Bij prikkelverwerking zit er een huilerige/zeurderige ondertoon in, kan ook luid gaan hoor. Maar het klinkt heel anders en dit is zo goed als altijd als hij in bed licht, gaat ook bijna altijd met hetzelfde gedrag gepaard, hij laat zich dan de hele tijd van zit naar lig vallen en duwt zicht dan op zijn knie毛n met zijn gezicht in de matras rond in bed 馃槄 .
Hier herken ik ben hem eigenlijk 3 soorten huiltjes, heel scherp/hysterisch en vaak met naar adem happen is pijn/ellendig/volledig oververmoeid (hallo slaapregressie), hierbij moet ik altijd zoeken wat er scheelt. Dan het zeurderige van eerder beschreven en dan al de rest 馃槄馃ぃ