28 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, vraagje: geef je borstvoeding of flesvoeding?

4 jaar geleden

Reactie op Annicke

Hoi, vraagje: geef je borstvoeding of flesvoeding?
Ik geef borstvoeding

4 jaar geleden

Ik heb zo ongeveer hetzelfde. Ze is nu 3 weken en valt steeds tijdens het voeden voor vijf minuten tot een half uurtje in slaap omdat ze zelf ook helemaal uitgeput is natuurlijk..Ik geef ook borstvoeding en het is zo vermoeiend vooral in de nacht. Ik las ook dat het pas bij week 6 tot 8 z'n piek heeft. Vraag me af hoe ik dit ga volhouden🥴 Je hebt er niks aan want ik weet dus ook niet meer wat te doen.. maar ik lees graag mee of anderen tips hebben!

4 jaar geleden

Heeft hij niet een allergie voor koemelk? Ons kleine mannetje begon een kwartier na elke voeding te krijsen en te trappelen. We waren 2 uur bezig met voeden en stil krijgen en dan kwam hij soms al weer binnen het uur en begon het circus weer opnieuw. Wij zijn toen op aanraden van de kraamzorg overgestapt op bijvoeding op basis van geitenmelk (mijn partner kan niet tegen koemelk maar wel tegen geitenmelk) en ik ben op koemelkvrij dieet gezet en we zagen direct verschil!

4 jaar geleden

Gebruik je iets van infacol of iets anders? Misschien dat dat helpt bij krampjes. Er zijn volgens mij meerdere topics erover waarin verschillende moeders ervaring met de druppels hebben, je hebt namelijk een aantal soorten druppels voor babykrampjes. Wij hadden eerst sam Siplex maar omdat daarin alcohol zat zijn wij sinds 2 dagen overgestapt naar infacol. Ik kan nog niet meteen zeggen dat het helpt omdat je meestal wel even paar dagen moet aankijken bij het begin. Maar voor mijn gevoel is het al wat aan het verminderen.

4 jaar geleden

Naar de osteopaat ermee ! Hier zoontje van 4 weken. Was idem. Sinds bezoek aan osteopaat stukken beter !!

4 jaar geleden

Reactie op KmjvanRooijen

Ik heb zo ongeveer hetzelfde. Ze is nu 3 weken en valt steeds tijdens het v ...
Dat klinkt inderdaad erg hetzelfde. Het doet me toch al goed dat je reageert hoor, dan weet je toch weer dat je niet de enige bent die hiermee worstelt. Ik probeer mezelf ook een beetje voor te houden dat ik met extreem weinig slaap echt nog wel kan voeden, verschonen en troosten en dat zijn dan nu ook mijn enige drie taken die ik echt van mezelf verlang. De rest blijft maar lekker liggen en pakt mijn vriend op als hij klaar is met werken.

4 jaar geleden

Reactie op Lapjesendraadjes

Heeft hij niet een allergie voor koemelk? Ons kleine mannetje begon een k ...
Deze neem ik zeker mee in de overwegingen. Het zit bij ons niet in de familie dus ik weet niet hoe groot die kans is. We kunnen makkelijk een dagje of twee zonder koemelk, dus het proberen waard.

4 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Gebruik je iets van infacol of iets anders? Misschien dat dat helpt bij kra ...
Mijn vriend wil dit alleen als de jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau dit zou aanraden. De werking van al die druppels schijnt ook nooit wetenschappelijk bewezen te zijn, maar ik lees wel veel positieve ervaringen dus ik zal er bij een volgend bezoek aan het consultatiebureau zeker over beginnen.

4 jaar geleden

Reactie op annsophievanroyen

Naar de osteopaat ermee ! Hier zoontje van 4 weken. Was idem. Sinds bezoek ...
Dat advies kende ik nog niet! Klinkt goed. Wat doet een osteopaat precies? Het klinkt als een soort fysiotherapeut.

4 jaar geleden

Mijne is 1 maandje vandaag ..en ik zit er al 2 weken mee. Helaas...ik ben ook echt helemaal kapot. Ik heeft probiotica druppels nu 1 x op een dag en andere druppels tegen darm krampjes. Hij zit de hele dag in de draagdoek ( en is 5.6 kg inmiddels dus mijn rug is echt kadoek) Snachts slapen we maar tot 3/4 uur en daarna krijg ik hem bijna niet in slaap. Daarvoor heeft hij een slaapje van 3 uur als ik geluk heb verder meestal 2 uur en daarna 1,5 uur of 1 uur en 15 min ( ja we zijn op de minuut!) Ik heb als tip gekregen zijn buikje warm te houden dus heb een zacht mond doekje dubbel gevouwen en op buikje gelegd onder rompertje.. De slapeloosheid begint mij op te breken en ben niet gezellig .. heb verder geen tips..maar kan wel delen in je ellende 🤣

4 jaar geleden

Hier heeft natural nurturing goed geholpen als aanleghouding. Dan drinkt hij rustiger en met minder lucht. Wel iets belastender voor je buik na een keizersnede maar ik vond het de moeite waard!

4 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Deze neem ik zeker mee in de overwegingen. Het zit bij ons niet in de famil ...
Effect van koemelk schrappen merk je maar na twee weken blijkbaar

4 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Dat advies kende ik nog niet! Klinkt goed. Wat doet een osteopaat precies? ...
Manuele therapie. Ze “kraken” geen baby’s. Maar bv aan het hoofd en nek bewegen ze zodat de zenuwen wat meer ruimte krijgen. En dat heeft effect oa op zuigreflex en bijgevolg darmen. Geen idee of dat een soort van fysio is… (ik ben Belg)

4 jaar geleden

Reactie op Judith_A

Mijn vriend wil dit alleen als de jeugdverpleegkundige van het consultatieb ...
Klopt, ze zijn allemaal nooit wetenschappelijk bewezen en het verschilt ook per kind hoe ze erop reageren. Jaa goed dat je het inderdaad even gaat bespreken, wie weet wat cb gaat zeggen.

4 jaar geleden

Je kan de jeugdverpleegkundige ook even bellen om te overleggen. Onze dochter was na elke voeding aan het krijsen en had flinke kramp. Ze raadde de hypoallergene voeding af maar om te beginnen met Johannes broodpit meel in de voeding te doen. Sinds we dit gebruiken is het zoveel beter. Krampjes horen erbij volgens de jeugdarts want de darmen zijn nog niet volgroeid. Maar krijsen en overstRekken wat ze deed niet. Infacol werd ons juist afgeraden. Scheen troep te zijn 🙈

4 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding en mijn zoon had ook last van krampen. Ik had op advies van het CB probiotica gehaald. Ik geef nu 3x per dag 2 druppels en heb echt het idee dat dit helpt! Ik heb in druppelvorm, omdat je die dan voor de borstvoeding kan aanbieden. Zij adviseerde om dat verspreid te geven zodat zijn lichaam een beetje kan wennen aan die druppels en niet meteen heel veel goede bacteriën in z'n darmen krijgt. Vorige week twijfelde ik of ze werkte omdat hij veel huilde, dus was 2 dagen gestopt. Dit merkte ik meteen want hij huilde alleen nog meer en ging overtrekken etc. Ik geef nu de druppels weer en merk echt verschil.

4 jaar geleden

Oh dan doe ik dat misschien toch als laatste optie. Maar 2 tot 3% van de baby's schijnt een koemelkallergie te hebben. Ik houd hem in mijn achterhoofd 😊

4 jaar geleden

Reactie op NienkeVol

Hier heeft natural nurturing goed geholpen als aanleghouding. Dan drinkt hi ...
Goede! Die kreeg ik eerder aangeraden. Ik wacht nog een klein weekje tot mijn litteken geen pijn meer doet en ga dit dan zeker proberen.

4 jaar geleden

Bijzonder dat wij dan meteen verandering zagen