15 Reacties

4 jaar geleden

Je hebt armbandrammelaar maar dasr heb je ook sokjes van met een belletje erin! Misschien wekt dat zijn intresse

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 20wk en doet dat ook (nog) niet. Het spelen met de voeten is toch om het rollen van rug naar buik te bevorderen? Zo ja, nou.. hij rolt al wel bijna om van rug naar buik. Sommige baby's slaan toch ook gewoon dingen over? Dochter van mijn beste vriendin heeft bijv. nooit getijgerd. Is gelijk naar kruipen gegaan. Ik zou me er geen zorgen om maken.. anders vraag je een second opinion aan? Volgens de Oei Ik Groei app zou mijn zoontje ook al van alles moeten kunnen. Maar ze ontwikkelen zich sprongsgewijs. Komt goed, mama!

4 jaar geleden

Mijn baby van 19 weken speelt ook (nog) niet met haar voetjes. Is dit heel belangrijk? Ze ziet ze wel soms maar ze speelt er niet mee. Wel ook trappelen enzo ja!

4 jaar geleden

Denk dat je voor stimuleren langer de tijd moet geven dan een paar dagen eerlijk gezegd. Misschien komt het nog! Waarom móet hij met zijn voeten spelen eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar 😊 Onze oudste heeft nooit met haar voeten gespeeld, nooit haar handen bekeken/ontdekt. Op een gegeven moment zag ze ze een was het van: ooh leuke dingen, die heb ik dus ook nog. En ging er lekker mee grijpen en doen. Maar verder weinig aandacht aan besteed. Heb niet het idee omdat ze deze ontdekkingstocht niet gehad heeft dat ze daardoor wat heeft gemist 🥲 Onze dochter nu is 5 maanden. Heeft haar voeten ook een paar keer voorbij zien fladderen, maar besteed er verder ook geen aandacht aan. Ontwikkeld zich super snel. In mijn ogen is dit dus niet een stap die móet of dat het een voorwaarde is om een andere vaardigheid onder de knie te krijgen. Ben dus benieuwd wat de reden is dat dit zo expliciet is benoemd

4 jaar geleden

Ons dochtertje van 19 weken heeft ze ook nog niet ontdekt. Dat komt vaaast nog wel. Ik zou zeggen don't worry! Alles op z'n tijd 😘

4 jaar geleden

Hier een van 21 weken die er niks mee doet ook hoor Alleen als ze op schoot zit en een beetje voorovergebogen.. dan ziet ze ze soms en pakt ze ze wel eens Verder (nog) niet Maar ze doet genoeg andere dingen wel (of pogingen tot), dus het is vast niet erg 😛

4 jaar geleden

Bij ons heeft de fysio dit ook gezegd. Mijn zoontje heeft helaas een platte achterhoofd, dus wij moeten veel op de buik oefenen. Ook gaf ze het advies om zijn benen en voeten te laten voelen aan hem, zodat hij het omrollen ook op die manier onder de knie krijgt. Wat ik elke dag doe is even zijn broekje uit als die op de speelmat ligt (ons huis is ook warm genoeg hiervoor) en dan met zijn handen zijn benen en voeten laten voelen. Ook ga ik af en toe met zijn voeten naar zijn mond en dan krijgt hij zowat de slappe lach, zo leuk om te zien haha. Maar op die manier oefen ik het, maar meestal maar 5 a 10 minuten per dag. Ze moeten het zelf ook willen namelijk.

4 jaar geleden

Elke baby doet dingen op zijn eigen tempo. Maak je niet teveel zorgen het komt vanzelf

4 jaar geleden

Hier heeft het ook 'langer' geduurd het ontdekken van de voetjes. Dochtertje is 22weken en sinds 1,5 - 2weken terug heeft ze haar voetjes ontdekt. Wat hebben wij gedaan; sokken zoveel mogelijk uit thuis, echt haar voetjes naar haar gezicht brengen zodat ze deze kan zien. En geduld hebben, ieder kind is anders. Staat geen vaste termijn op wanneer dit je kindje zou moete doen. Maar snap ook met alles wat je leest dat je begint te twijfelen. Weet dat je kindje dit echt wel gaat leren 💕

4 jaar geleden

Oh dit ziet er echt schattig uit!

4 jaar geleden

Reactie op mamaminipanda🐼

Bij ons heeft de fysio dit ook gezegd. Mijn zoontje heeft helaas een platte ...
Een afplatting ivm voorkeurshouding is bij ons ook de reden. Klinkt als een goede tip ga ik ook proberen! Het omrollen van de buik naar de rug heeft meneer wel al ontdekt. Vindt hij ook hilarisch om te doen. Beetje jammer dat hij dan juist weer op zijn rug ligt😅

4 jaar geleden

Ik wist uberhaupt niet dat dat bij babies van 17 weken verwacht wordt. Die van ons hebben we wel eens geholpen met het pakken van zijn voetjes, maar op dit moment is hij alleen geïnteresseerd in omrollen 😂😂 Rolt zo de hele kamer door omdat hij 1 voorkeurskant heeft om uit te rollen 😆 ik denk dat hij helemaal geen interesse heeft om er nu nog iets bij te leren, maar ik zal de eerdergenoemde oefeningen toch eens proberen met hem 😊 leuke tips!

4 jaar geleden

Moet dit dan? Mijn zoontje van 20 weken heeft daar geen interesse is 😂

4 jaar geleden

Zoontje van 22w speelt ook niet met zijn voetjes. Af en toe stampt hij ergens tegen omdat dat dan lawaai maakt. Rollen doet hij ook niet. Als we hem op zijn buik leggen dan vind hij het leuker om zijwaarts te gaan. ( Gebruikt zijn armen om een beetje opzij te schuiven). Im