10 Reacties

4 jaar geleden

Hey, wij hebben ons eerste zoontje met 4 maanden geschoren. Zijn haar viel idd uit en het was niet mooi meer, het groeide best snel binnen paar maanden had hij weer veel haar, wel vond ik dit nog steeds heel dun terwijl mijn vriend en ik heel veel dik en lang haar hebben, toen hebben we het nog een x geschoren ( het stond hem ook heeeeel leuk ) toen groeide het iets dikker terug en nu wilden we hem laatst weer scheren maar nu laat die het niet meer toe helaas hahaha

4 jaar geleden

Ik heb 2 kinderen en wij hebben het wel gedaan bij ons zoontje. Wij hebben echt alles weggehaald en ik zie zeker verschil in het soort haar wat terug is gegroeid. Dit haar is heel erg sterk en heel vol, terwijl zijn andere haar heel dun en fijntjes was. Ook in mijn schoonfamilie zijn de kindjes daar geschoren, die hebben allemaal heel sterk haar ervoor terug gekregen. Wij hebben het ook uit geloofsovertuiging gedaan btw.

4 jaar geleden

Assalaaam aleykoem , wij hadden onze zoon geschoren bij 1 week. Niet helemaal kaal maar wel echt bijna. Uiteindelijk begon z’n haar na 3 maanden weer wat langer te worden maar ging niet echt snel tot een half jaar. Nou rond die 6 maanden is z’n haar helemaal niet uitgevallen. Wellicht door dat we hem toen hebben geschoren? Ik heb eens gelezen dat voor meisje inderdaad beter is niet. Helemaal kaal te scheren , Allahu alem is wat ik had begrepen. Nu is m’n zoon 1 en werd zn haar echt lang kwam beetje in z’n gezichtje al Rond 8 maanden dus hebben wij hem nu weer geschoren.

4 jaar geleden

Onze zoon had een volle bos krullen en deze zijn altijd gebleven. Ik zou het niet zo snel afscheren, het hield zijn hoofdje ook lekker warm en ik vond het heel mooi! Maar je moet doet wat goed voelt en bij je past. Maar dat het dus altijd uitvalt is niet zo.

4 jaar geleden

Reactie op UmmMaymunah

Ik heb 2 kinderen en wij hebben het wel gedaan bij ons zoontje. Wij hebben ...
Heb je het bij je andere kind ook gedaan of alleen je zoontje? Heb je het ook gezien bij een meisje, ik bedoel hoe snel het terug groeit?

4 jaar geleden

Reactie op Desz

Onze zoon had een volle bos krullen en deze zijn altijd gebleven. Ik zou he ...
Oke dank je dat is ook goed om te weten, dat het dus niet altijd uitvalt

4 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Heb je het bij je andere kind ook gedaan of alleen je zoontje? Heb je het o ...
Ik wilde het ook heel erg graag bij mijn dochter doen, maar de eerste maanden waren zo hectisch, tegen de tijd dat wij dat wilden doen, vond ik haar te oud ervoor. Maar ik hoop het wel bij mijn aankomende baby te mogen doen إن شاءالله Bij mijn zoontje was het binnen 3 maanden echt wel weer helemaal terug gegroeid en volle bos. Bij de andere kindjes wat ik heb gezien is verschillend, maar zeker ook niet al te lang (ook voor meisjes). Mijn eigen dochter heeft uit zichzelf, zonder dat ze geschoren is, pas laat lang haar gekregen, zo was ik ook toen ik jong was. Misschien ligt het er ook per persoon eraan?

4 jaar geleden

Voor mij is dit nieuw, ik ben benieuwd wat de achterliggende gedachte is, om dit vanuit geloofsovertuiging te doen. Wil iemand mij dit uitleggen? Ik ken het van mij geloof niet.

4 jaar geleden

Zoiets moet je zelf weten. Zeker met een geloofsovertuiging dan snap ik dat je er aan denkt om het te doen. Ik heb geen ervaring met hoe snel het aan groeit. Maar wat je zegt dat het binnen 6 maanden sws uit valt dat klopt niet. Het gebeurd vaak dat baby haar uit valt maar zeker niet altijd. Hier nu m'n 3e kindje geboren met best veel haar. De ander 2 hebben de baby haren niet verloren. Deze baby is nog even afwachten.