10 Reacties
4 jaar geleden
Ik neem altijd een badcape mee om direct over haar hoofd te doen wanneer we het water uitkomen. Daarna een flesje melk, douchen en rustig aankleden. Xl hydrofiele doek voor het afdrogen. Reiswieg of maxicosi mee tot aan het zwembad zelf, zodat je de kleine veilig weg kan leggen terwijl jij jezelf omkleed.
Handig om niet direct voor het zwemmen de fles te geven. Baby's houden het nog niet zo lang vol in het water. Half uurtje is vaak wel de max.
Super leuk om te doen en erg goed voor de bonding ook 馃グ
4 jaar geleden
Reactie op MSenB
Moet dat in een subtropisch zwembad zijn ofzo of mag dat gewoon in de sport ...
Mag gewoon in een normaal zwembad hoor. Veel zwembaden bieden ouder en kind zwemmen aan. Dan ga je een half uurtje onder begeleiding van een juf of meester oefeningstjes in het water doen
4 jaar geleden
Ik ging met mijn oudste (nu net 2) vaak babyzwemmen. Ik vond het vaak de grootste uitdaging dat zowel hij als ik afgedroogd en aangekleed moesten worden achteraf. Beide makkelijke kleren aan scheelt een hoop. ik ging vaak op de fiets toen mijn kleintje iets ouder was maar bij ons hadden ze wipstoeltjes in de kleedkamer waar ik mijn mannetje in kon zetten terwijl ik mezelf aankleedde. Mijn zoontje was altijd doodmoe er na dus het is wel fijn als je daarna gewoon naar huis gaat en niet nog andere dingen gaat doen. Ik ging altijd naar hetzelfde zwembad waar ze eigenlijk bijna alleen maar liedjes zingen maar op een gegeven moment bij een andere geweest en daar deden we veel meer veelzijdige activiteiten, vond ik eigenlijk veel leuker! Dus zou even goed kijken wat het aanbod is en misschien een proeflesje bij meerdere doen, mocht je meerdere zwembaden in de buurt hebben. Zo kun je een beetje kijken wat bij jou en je kindje past. Zorg verder dat je je badpak of bikini zelf al aan hebt onder je kleding. Zwemluiertje kun je wel beter pas in het zwembad aan doen want deze lekken heel snel door..
4 jaar geleden
Door dit topic ben ik ook gaan kijken naar babyzwemmen, omdat het mij leuk lijkt. Ik keek eerder online bij het zwembad bij mij in het dorp. Maar die hadden het alleen op een dag dat ik werk. Maar bedacht dat er nog wel 3 andere zwembaden op 15 minuten rijden zitten, en 1 had babyzwemmen op de dag dat ik thuis werk.
Dus we hebben volgende week een proefles!
Ga eerst even kijken hoe hij het vind. En als het een succes is, denk ik dat ik om de week wil gaan babyzwemmen en misschien als hij ouder is wel elke week.
4 jaar geleden
Super leuk! Wij zijn net terug van babyzwemmen... het is genieten! 馃グ
Nog wat tips:
- 's ochtends kleed ik de kleine niet om, enkel een schone luier. Gewoon lekker mee in dr pyjama, scheelt weer een omkleedsessie 馃槈
- zorg voor een plastic tas waar je alle natte bende in kan doen
- ik gebruik een grote hydrofiel doek voor op de verschoonplekken in het zwembad. Ik vouw hem dubbel en 1 deel gebruik ik dan om de kleine na het zwemmen nat op te leggen, en ik schuif hem op naar het andere deel zodra zij droog is en daar schoon op kan liggen (heb nu nl al 2x gezien dat er kindjes op de verschoonmatten plasten... dus ik vind haar op een schone doek leggen wel fijn!)
- De maxicosi mee naar binnen om je kindje in te leggen als ze weer is aangekleed en jij jezelf wilt omkleden is wel echt een must!
- na het zwemmen is mijn kleine (14 weken) wel echt moe... dus makkelijke kleding aantrekken is fijn!
Enneh... volgens mij kom je uit Gouda, ik zwem in Waddinxveen, in de Sniep... is een aanrader! Leuke juf met een leuke les!