16 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring mee enige wat ik wel weet is dat je moet uitkijken met elektrische bakfiets is dat sommige niet meer kunnen fietsen als de accu leeg is en dat die dan op soort van slot gaat

4 jaar geleden

Ik zou aanraden om er 1 te lenen en te proberen. Afgelopen weekend 2 dagen geprobeerd, was erg leuk maar daardoor ook besloten om er geen te kopen. Wij fietsen graag langere stukken en dan fietst het toch minder fijn (zwaarder). Het was overigens een electrische.

4 jaar geleden

Je kan via Cargoroo een bakfiets huren (Urban Arrow). Dit is per uur en er zit meestal ook een Maxi Cosi bevestiging woont. Op hun website staan in welke steden zr actief zijn, wellicht het uitproberen waard!

4 jaar geleden

Wij zijn heel erg blij met onze urban arrow. Fiets niet zwaar (elektrisch) en veel ruimte over voor overige spullen. Voor ons ook een reden om van 2 naar 1 auto te gaan

4 jaar geleden

Ik heb de babboe-city, tweedehands. Zoooo blij mee! Een tweewieler die elektrisch is gemaakt. Wel echt heel fijn want zonder accu is het behoorlijk zwaar. Ik moest trouwens een tweewieler want anders konden we de bocht in de steeg achter niet maken. We hebben een regenkap erbij. Ook een frame om de maxi cosi in te zetten. Ik breng 2x pw mijn zoontje (5mnd) hiermee weg. Hij vindt het heerlijk op de fiets! In Zeist zit een bedrijfje die bakfietsen koopt en opknapt en doorverkoopt (met garantie!) en het dus ook elektrisch kan maken. Echt top! https://www.chiz-chic.nl/ Het is zeker ook de moeite waard om marktplaats in de gaten te houden.

4 jaar geleden

Wij hebben een tweewieler Babboe city tweedehands en door een terugroep actie een gratis nieuw frame. Niet elektrisch omdat als dan de accu kapot gaat de fiets zwaarder fietst dan als er überhaupt geen elektrische aandrijving is en ik hoor toch vaak dat de accu’s de zwakke schakel zijn. Het is voor ons ook niet ver fietsen naar werk en opvang en we gebruiken de auto echt nooit meer doordeweeks. Echt genieten!

4 jaar geleden

Wij hebben de Batavus fier, heel tevreden mee! Het is zo heerlijk, ik vind het echt een stukje vrijheid om al snel te kunnen fietsen met de kleine🥰

4 jaar geleden

Reactie op EmmaB92

Wij hebben de Batavus fier, heel tevreden mee! Het is zo heerlijk, ik vind ...
Ja dat mis ik nu ook echt idd, duurt nog wel even voordat ze in een zitje voorop de gewone fiets kan zitten...

4 jaar geleden

Wauw wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel! We gaan eens kijken of we een keer een bakfiets kunnen huren binnenkort. En ik hou marktplaats al een tijd in de gaten, maar tot nu toe nog niet echt iets in de buurt hier tegen gekomen. Als we nog steeds zo enthousiast zijn na het huren misschien toch maar eens kijken of we een nieuwe kunnen aanschaffen... 🤗

4 jaar geleden

Wij hebben ook een elektrische Babboe Curve, heel blij mee! Elektrische ondersteuning is wel nodig, want hij is best zwaar. Je kan bij Babboe ook proeffietsen op bepaalde dagen, zeker aan te raden! Let wel op met de levertijd, wij waren zo 3 maanden verder voor we hem hadden

4 jaar geleden

Wij hebben sinds een paar weken de Bimas elektrische driewieler en zijn er heel blij mee! De levertijd was maar 2 weken, dus ideaal!

4 jaar geleden

Wij hebben een urban arrow met maxicosi adapter. Erbij hebben we de bugaboo ant gekocht. Dit onderstel past dan in de bak en dan past zelfs de hond en luiertas erin! Ik vind het super fijn omdat het ons veel vrijheid geeft. We wonen in amsterdam en op deze manier kunnen we overal in de stad lunchen (incl. een wijntje) ☺️☺️

4 jaar geleden

Wij hebben een lovens (nieuwe elektrische bakfiets) met maxi cosi houder. Fietst niet zwaar als je niet op de motor fietst. Super blij mee, gebruik hem erg vaak.

4 jaar geleden

Wij hebben een urban arrow en dat bevalt heeeel goed. Nu 3 kindjes waarvan de jongste dus in de maxicosi in de bakfiets kan. Hierdoor ben je echt veel vrijer en is het voor mij bijvoorbeeld een heel stuk sneller als ik de oudste moet wegbrengen oid. Met 3 kinderen zit hij wel echt vol en kan er niet zoveel meer bij, met 2 kinderen kon er makkelijk ook een buggy bij. En ik gebruik heb zelf ook vaak voor de boodschappen..!

4 jaar geleden

Wij hebben er eentje. We gingen normaal voor een Urban Arrow gaan maar door een buitenkansje (lees ongeveer €2000 korting 🙈) zijn we voor een cube cargo gegaan. Deze had geen onderstel voor een maxi cosi maar we hebben er eentje van een Dolly op gezet. Mijn zoontje was 1,5 maand toen ik voor de eerste keer met hem ben gaan fietsen. Echt een super aankoop! Onze auto blijft nu veel vaker staan. Een elektrische is inderdaad wel aan te raden. Dat ding weegt 😂. En ook een regenhoes, handig voor als het waait ook! Kortom, ik heb er nog geen seconde spijt van!