17 Reacties
één jaar geleden
Voor mijn dochtertje, heb ik nu ook de wens van een broertje of zusje.
Het contact met de vader loopt niet gemoedelijk.
Om bij een tweede kindje rekening te houden met een andere vader, lijkt me lastig. En mijn dochter af en toe missen, doet altijd even zeer!
Inmiddels ook 41 jaar, dus ik ben niet de jongste meer!
Ik werk drie dagen, dus zal het kindje ook drie dagen naar de opvang gaan.
Volgende week een intakegesprek in het ziekenhuis. De directe collegas van mijn werk, vandaag op de hoogte gebracht.
Ik kijk ernaar uit, dat ik mijn zwangerschapsverlof mag gaan opvragen!
Een spannende tijd tegemoet, t zal vast niet altijd meevallen, maar het voelt heel goed, om ervoor te gaan!
één jaar geleden
Ja hier! Ik heb een dochtertje van 21-11-21 en een zoontje van 26-6-23 en zou zelfs nog heel graag een 3e willen om compleet te zijn.
Nou heb ik wel de luxe altijd thuis bij mijn kinderen te zijn want ik werk als gastouder, dus ik heb een mooi inkomen maar ik ben er wel altijd, dus ik loop niet tegen opvangproblemen enz aan
één jaar geleden
Reactie op njan2811
Bedankt voor je reactie ! Hoe ervaar je dat mbt je sociale leven , oppas / ...
Oppas heb ik niet gek veel nodig maar als het nodig is dan heb ik een fijn netwerk waar ik op terug kan vallen, heb nu 2x mee gemaakt dat ik doodziek op bed lag met buikgriep (was voor mijn zoontje nog) en dan konze de hele dag bij vrienden zijn zodat ik op bed kon blijven en veel slapen.
Hulp vragen idem dito ik heb zo'n mooi netwerk dat er echt heel veel mogelijk is
Financieel heb ik totaal niks te klagen, ben ik schatrijk? Zeker niet... lijden we gebrek? Totaal niet ik heb spaarruimte enz
één jaar geleden
Reactie op njan2811
Oh spannend! Gefeliciteerd ! Hoe ervaar je het tot nu toe allemaal ? Mijn ...
Dank je wel 😊.
Tot nu afgezien van de vermoeidheid en krampen snachts gaat het prima. Mijn zoontje slaapt nu sinds een paar weken in zijn eigen bed. Om juist straks te voorkomen dat hij jaloers gaat worden als er een baby is. Verder is hij gelukkig ook heel gemakkelijk en vrolijk 😁. En roept nu terwijl hij mijn shirt omhoog of omlaag trekt baby baby 🙈🙈.
Ik ben ook heel erg benieuwd.
Het was niet gepland. De eerste was heel bewust. Ook lang bezig geweest eerst met een traject. Uiteindelijk heeft een vriend me geholpen. En nu ben ik na een keer zwanger geraakt.Dat was wel even schakelen maar niet minder gewenst. De vader is en wil niet in beeld zijn.
één jaar geleden
Reactie op njan2811
Wat leuk 🙂 vast een trotse grote boer straks!
gevoelsmatig ben ik er wel ...
Ja inderdaad. En omdat ik ook niet meer de jongste ben dacht ik dan zit hij nog in de luiers enzo.
Ja, maar dat gevoel heb ik ook wel eens. Soms heb ik echt zo’n dag op werk dat ik denk 🥵. En dan kom je thuis is alles ontploft en dan snel koken etc. En dan ben ik mega moe haha en denk ik waarom. Maar er is niets wat mijn leven mooier gelukkiger liefdevoller maakt dan de liefde die ik van mijn zoontje krijg.
Dus over die ballen in de lucht houden. Dat moet vast goed komen. Sommige vragen soms hoe doe je dit/dat etc. Maar dan denk ik daar denk ik helemaal nooit overna. Want je moet en doet het gewoon. Dus ook met een tweede ga je ervoor.
En super leuk voor de eerste denk ik.
één jaar geleden
Reactie op njan2811
Haha herkenbaar wel😅 dan denk ik oké prima dan alles maar wat minder perf ...
Ja, precies. En wat is perfect.
En je ziet dan tzt wel hoe het dan gaat. Of je juist met je werk prima zit qua dagen of dat je denkt ik neem een halve/hele dag ouderschapsverlof. Ik zet nu soms op de do middag 4 uur verlof in. Bewust ook niet teveel omdat ik denk als ik dat structuur een dag zou doen en je moet daarna weer een dag meer is dat wel weer pittig denk ik.
Maar wellicht denk ik straks als die tweede er is doe maar 4 uur minder op contract.
één jaar geleden
Reactie op Dii
Ja, precies. En wat is perfect.
En je ziet dan tzt wel hoe het dan gaat. ...
Ja ik snap wat je bedoeld. Ik werk nu ene week 32 andere week 38 en die van 38 vindt ik wel pittig dus heb een verzoek ingediend om naar 32 te gaan. Eingelijk ben ik er wel al over uit maar mis soms iemand in de buurt om er even over te sparren hoe iemand in zelfde situatie het ervaart.
één jaar geleden
Hi! Ik ben 39, heb een zoon van bijna 2 en een dochter van 3 maanden.
Ik werk 4 dagen en ze gaan ook 4 dagen naar de opvang. Financieel red ik het daarmee prima (zeker nu ik de 5e dag voorlopig weer even betaald ouderschapsverlof heb), een 2e is een stuk goedkoper is mijn ervaring :).
Ik vond de eerste weken wel pittig toen mijn dochter een huilbaby bleek en ik echt handen tekort kwam. Maar inmiddels gaat het prima, ze huilt bijna niet meer en we hebben ons ritme gevonden! Een chaotisch ritme soms, maar goed ;).
Mijn zoontje was gelukkig al een goede slaper en is superlief voor haar. Het is me enorm meegevallen hoe erg hij moest wennen. En ja soms is het even schipperen en moet m’n dochter even wachten terwijl ze huilt, of heeft mijn zoontje even pech als hij aandacht wil en ik zit te voeden. Voel ik me op zo’n moment heel schuldig over, maar ik ben uiteindelijk de enige die zich dat later herinnert denk ik dan maar ;).
Ik heb in mijn omgeving best wat mensen die het alleen doen en weet hoe fijn het is om even te sparren soms. Als je wil mag je best een berichtje sturen!