3 Reacties

12 dagen geleden

Hier het zelfde, ze gaat ook snel rennen als ze iets onverwachts hoort. Het wordt wel nu minder, soms is het even weer extreem. Ze rent meestal naar mij toe en kruipt dan helemaal in mij. Ik ga dan met haar praten en knuffelen. Het is goed mama's is hier. Dan zeg ik meestal jij bent bang en vindt iets eng. Dan vraag ik waarvoor ben je bang. Dan bevestig ik dat ik begrijp dat ze het eng vind en dat ik hier ben en niets kan gaan gebeuren. Dan ga ik samen met haar naar buiten ( Wij hebben hier veel straaljagers), dan ga ik samen met haar kijken. Dan noem ik de opmerkelijke dingen kijk wat hoog in de mooie licht. En super snel dat is super cool. Dit doe ik ook met donker, ik laat haar dan de sterren of de maan zien, als die er staat. Alleen in de tuin zijn heb ik geen oplossing voor. Ook al heb ik haar in het vizier, ze pakt mijn hand en zegt kom mama. Verder dan het voorstukje durft ze niet.

11 dagen geleden

Reactie op SH1986

Hier het zelfde, ze gaat ook snel rennen als ze iets onverwachts hoort. Het ...
Lastig he. Zo doen wij het ook maar werkt allemaal niet heel goed . Bedankt voor het delen van je verhaal. Hoe jong is jou kindje?

5 dagen geleden

Reactie op Bab27

Lastig he. Zo doen wij het ook maar werkt allemaal niet heel goed . Bedankt ...
Ze word in November drie. Het komt vanzelf wel. Mijn dochter is al van baby af aan al erg schrikachtig voor harde geluiden. Eerlijk is eerlijk ik kan er soms ook niet goed tegen. Sommige kinderen zijn daar nu eenmaal gevoeliger voor. Ik ben allang blij dat het zware paniek in dat soort situaties minder is. Ook met zwemmen, de eerste 10 keer liet ze me niet los. We zijn er een spel van gaan maken en nu durft ze steeds verder samen in het water te lopen.