36 Reacties

één jaar geleden

Reactie op babygirlnovember

Update: ze heeft gisteren de hele tijd stapjes gezet met handjes vast ofcou ...
Hier ook eindelijk echt aan de hand gelopen! Maar niet thuis. Thuis is hij veel te geïnteresseerd in laatjes en kastjes open maken. Maar toen ik hem meenam naar een café voor koffie wilde hij opeens wel graag lopen. Er waren bijna geen mensen dus de vele tafels en stoelen waren perfect om ook een paar stapjes los te zetten terwijl hij van mijn stoel naar de tafel naast ons ging. En hij heeft ook een paar rondjes aan mijn hand gelopen. Vandaag thuis na zijn dutje nog eens geprobeerd en toen deed hij het weer, maar niet voor lang.

één jaar geleden

Hier ook nog niet los. Ze is nu 14 maanden. Maar het duurt niet lang meer. Ze wil nu net een paar dagen pas soms aan de hand lopen. Daarvoor werd ze boos omdat ze wilde kruipen, of omdat ze bij uitgestoken armen verwacht opgetild te worden. We hebben een ronde salontafel en ze rent echt rondjes. Ze oefent zelf wel heel veel met los staan, ze staat echt stevig nu. En inmiddels heeft ze het niet meer zo door dat ze niks vasthoudt. Vreemd genoeg oefent ze graag op de bank, ontzettend wiebelige ondergrond, maar ik denk dat het veilig voelt dat je dan zacht neerkomt. Ze heeft op de bank ook naast ons de eerste 2 losse stapjes durven zetten. En naast randjes, zodat ze het vlug vast kan pakken als ze denkt dat het nodig is. Hier helpt vooral heel trots doen als ze oefent. Dan glundert ze helemaal. Ze is ook heel trots op zichzelf dan dus ze wil even dat je dat erkent. Verder gewoon eigen tempo. Komt wel! Mijn jongste was veel later, maar die was weer heel vroeg met kletsen. Ieder kind is anders.

één jaar geleden

Mijn oudste bedoel ik

één jaar geleden

Mijn zoontje zou ook al alleen kunnen lopen maar hij durft ook nog niet. Heb hem eens losgelaten en hij stapte alleen tot hij het doorhad. Dan ging hij terug zitten. Zijn benen zijn alleszins sterk genoeg aangezien hij alleen recht kan staan en ondertussen dansen (echt door de knieën gaan en terug recht) hij moet enkel nog durven

één jaar geleden

Reactie op AM 95

Mijn zoontje zou ook al alleen kunnen lopen maar hij durft ook nog niet. He ...
Hij kan zich ook al recht stellen zonder hulp (van zitten naar staan)

één jaar geleden

Sinds eergisteravond loopt ons zoontje los! Zelfstandig opstaan kan hij nog niet, maar gisteren heeft hij heel de dag door geoefend en nu loopt hij al heel goed en valt niet eens zo snel om. Zo zie je maar weer, al dat staan, dansen en springen heeft toch zijn vruchten afgeworpen! Als je thuis een grote ruimte hebt zou je eens wat stoelen door de kamer neer kunnen zetten. Dan is het minder eng voor ze om een klein stukje van de ene naar de andere stoel te lopen. Bij ons thuis kon dat niet en is ons zoontje ook veel te gauw afgeleid, dus was ik naar een koffietent in onze buurt waar we vaak komen en de eigenaar ons kent. Daar kreeg hij door dat hij aan de hand kon lopen. Voor we naar binnen gingen heb ik ook nog even voor ons huis op de parkeerplaats met hem gelopen, dat vond hij ook echt geweldig. En nu is hij niet meer te stoppen 😅

één jaar geleden

Hier rent onze dochter ook al best een poosje met haar loopkarretje door de woonkamer. Ze kan prima langs de meubels af lopen en stapt ook over van de salontafel naar de bank en klimt zelfs zonder hulp op de bank. Maar ze weigert hier om aan de hand te lopen. Zodra we dat proberen laat ze zich op haar knieën vallen. Wel gaat ze nu sinds een paar dagen los staan vanuit haar stoeltje. Ze gaat rechtstaan en blijft dan best een tijdje gewoon los stilstaan. Ieder kind heeft zijn eigen volgorde denk ik!

één jaar geleden

Ons zoontje begint eindelijk meer en meer te stappen alleen 😁

één jaar geleden

Mijn zoontje is inmiddels 16 maanden en begint nu echt net losse stappen te zetten loopt wel al een aardige tijd langs tafels en banken had ook tot vandaag totaal geen interesse in z'n loopkar maar liep wel aan t handje. Sinds vandaag "snapte" die z'n loopkar ineens en heeft denk ik wel 30 rondjes in de woonkamer ermee gemaakt. Ook het los lopen durft hij steeds vaker aan. Kan dus ff op zich laten wachten en ineens maken ze dan een sprong. Was zelf ook bijna op t punt dat ik me zorgen ging maken hoor is toch lastig als je jongere kindjes van kennissen al ziet lopen om dan niet te vergelijken.

één jaar geleden

🥰

één jaar geleden

Ik heb toevallig gister een reactie geplaatst over dat het ineens snel kan gaan en vandaag besluit onze kleine man om de hele woonkamer door te lopen🥹🥹🙌🏽

één jaar geleden

Reactie op ycxlla

Ik heb toevallig gister een reactie geplaatst over dat het ineens snel kan ...
Ja bijzonder is dat he! Lachebekkie! Hier precies hetzelfde. 2 weken geleden ineens een aantal stappen los en sindsdien is er zelfvertrouwen en loopt die continu los. Gaat toch ineens die knop om.

één jaar geleden

Reactie op ycxlla

Ik heb toevallig gister een reactie geplaatst over dat het ineens snel kan ...
Hier inderdaad ook hoor! In een week tijd van voorzichtig wat stapjes los, naar de woonkamer rondrennen bijna 😅

één jaar geleden

Heel herkenbaar, onze dochter van 16 maanden durft ook nog niet zo. Ze is gewoon voorzichtig😄

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Afgelopen woensdag begon ze heel voorzichtig en we merken nu steeds vaker even proberen. Komt vanzelf 😀

één jaar geleden

Wij lopen ook los sinds vandaag ❤️ zo emotioneel werd ik😂😂