9 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Minisk
Ik heb veel klachten gehad bij mn eerste zwangerschap. Na 3 behandelingen b ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ohh wat fijn dat een osteopaat heeft geholpen. Moet zeggen dat ik dat zelf allemaal al inmiddels geprobeerd heb. Het is wel al minder als net na de bevalling met de klachten zijn echt nog niet weg. Vraag me af of het verstandig is om te wachten tot ik klachten vrij zou zijn ( mocht dat nog gaan gebeuren ). Heb je de hele zwangerschap bij je eerste kindje last ervan gehad?
één jaar geleden
Reactie op Jennifer94
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ohh wat fijn dat een osteopaat heeft geh ...
Dankjewel!
Ja het begon met 6 weken en vanaf 20/25 weken mocht ik geen trappen meer lopen op mijn werk en ik ben echt op mijn tandvlees op 34 weken verlof terechtgekomen en dat terwijl ik een kantoorbaan had! Ook na mijn zwangerschap last gehouden, maar uiteindelijk dus klachtenvrij na behandeling bij de osteopaat.
Vervelend dat t voor jou niet geholpen heeft… wat adviseren de artsen?
één jaar geleden
Ik heb de eerste zwangerschap vanaf 20 weken fors bekkenklachten gehad. Na de bevalling ging het wel vrij snel een stuk beter, al is het niet meer de oude geworden.
Nu 19 weken zwanger en voelde het al vroeg weer. Denk door de hormonen.
Het zou ook kunnen dat ik er alerter op ben.
Ik vond het spannend hoe de klachten nu gaan zijn. Maar aan de andere kant ben ik er ook op ingesteld dat lopen er aan het einde niet echt meer in zit. Op werk (erg fysiek) ga ik nu in uren minderen.
Ik zag wel meer op tegen de heftige misselijkheid dan mijn bekkenklachten. Met dat bekken kan ik mij op de bank nog wel vermaken, de misselijkheid schakelt mij het eerste trimester volledig uit.
Bedenk je wel dat het ‘maar’ 9 maanden zwanger is en je er iets prachtigs voor terug krijgt.
één jaar geleden
Reactie op Minisk
Dankjewel!
Ja het begon met 6 weken en vanaf 20/25 weken mocht ik geen tr ...
Hier een hele late reactie 🙈
Ik loop nu bij een revalidatiearts en zij geven aan dat het niet hetzelfde hoeft te gaan bij een volgende zwangerschap/bevalling en daarna. En dat ik de klachten eerder herken omdat ik nu al weet hoe het voelt dus dat we ook eerder naar een bekkenfysio zouden kunnen gaan. Om dan misschien ook “ erger “ te voorkomen. En dat is ook zo, je weet niet hoe het gaat zijn maar ik weet inmiddels wel hoe erg het kan zijn en dat blijft een beetje in mijn hoofd spoken.
Ik vind het nog knap dat het hebt gehaald tot aan je verlof! Ik had bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk nergens last van en was toen al heel blij dat ik kon stoppen met 34 weken 😅
Hoe gaat het nu met je nu je verder bent in de zwangerschap?
één jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Ik heb de eerste zwangerschap vanaf 20 weken fors bekkenklachten gehad. Na ...
Hoihoi,
Ik moet zeggen dat ik in mijn zwangerschap vrij weinig klachten heb gehad. Maar juist na de bevalling kreeg ik ontzettend veel last van m’n bekken en mijn onderrug. Wat inmiddels wel minder is maar zeker nog niet weg is. Dat maakt me wel wat zorgen voor een eventuele volgende zwangerschap want dan heb je er natuurlijk ook al 1 rondlopen.
Hoop dat je je nu inmiddels wat beter voelt nu je wat verder bent in je zwangerschap? En hoe is het nu met de bekkenklachten?
Ja het zijn ook “ maar “ 9 maanden en ik zou overal weer doorheen gaan voor nog zo’n klein spruitje alleen wat nu anders is als bij m’n eerste kindje is dat je nu weet hoelang en pijnlijk de klachten ook daarna kunnen zijn. Heb jij zelf nog klachten gehad na de bevalling van je eerste kindje ?
één jaar geleden
Reactie op Tutje
Hier idd ook erge bekkeninstabiliteit gehad tijdens zwangerschap vanaf 12 w ...
Hoihoi, ik snap je heel goed. Zoveel vragen en zoveel onzekerheid. Loop je nog bij een arts met de klachten ?
één jaar geleden
Reactie op Jennifer94
Hoihoi,
Ik moet zeggen dat ik in mijn zwangerschap vrij weinig klachten h ...
Ja klopt. Bij een tweede weet je beter wat er nog komen gaat. Aan de andere kant vond ik het bij de eerste enorm teleurstellend dat ik nadat de misselijkheid over was, ik niet meer uren kon werken. Dit keer was ik daarop voorbereid en kon ik het makkelijker aanvaarden.
Zit nu vanaf 26 weken weer thuis. Nu 32 weken zwanger, dus het schiet gelukkig alweer op.
Voel mij soms alleen erg schuldig tegenover mijn zoontje omdat ik zo weinig kan met hem. Dat je er al 1 hebt rondlopen maakt een zwangerschap wel pittiger.
Hoe staat het met jouw klachten? En met de gedachtes over een tweede zwangerschap?