5 Reacties

4 jaar geleden
Zelf hebben wij geen katten, maar 2 honden van een flinke grote. Wij hebben gelijk gezegd, we gaan het aankijken.. als het echt niet werkt en we hebben er alles aan gedaan, zullen de honden toch echt moeten vertrekken.
We kennen onze honden goed en ze zijn rustig dus we verwachten dat het goed gaat, maar de aandacht verdelen over het kindje en de dieren is belangrijk. Zorgen dat de dieren zich niet achter gesteld voelen en ze er bij betrekken maar, nooit alleen laten met een kind in de box of wat dan ook. Hopelijk komt het dan goed!

4 jaar geleden
Onze kat is eerder bang voor iets nieuws dan agressief. Zorg wel dat je op tijd begint met ze trainen (denk aan, ballonnen in de box leggen, als ze erin springen schrikken ze zo dat ze het snel afleren, op die manier creëer je een veilige plek voor je kleintje )

4 jaar geleden
Ik heb een maine coon van bijna 3 en een rooie huiskat van 11…..
maine coon is opgegroeid met kleine kinderen in het nest, haar moeder ligt op dit moment ook bij een kleine in de box. Ik hoop ook dat de kleine en de kat samen op kunnen groeien en ze maatjes worden.
Mijn oude rooie loopt er hard voor weg ben ik bang, die heeft het niet zo op kinderen, ik ben dus ook heel erg benieuwd hoe die gaat reageren.
Ik wil ze vooral niet nu al plaatsen verbieden, dat zorgt alleen maar meer voor stress als de kleine op die plaats ligt. Slaapkamer gaat wel dicht met het slapen, maar het in de box kruipen of erbij willen liggen op een andere plek ontneem ik ze niet als ze hierin rustig zijn en de kleine geen speelobject is.
We zullen zien hoe het gaat lopen, maar ik maak me er niet zo druk om.

VRIEND
4 jaar geleden
Ik heb 1 100% bengaal (is zo’n 1,5 jaar als ik uitgerekend ben) en ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan. Hij heeft soms echt van die aanvallen dat ie door het huis vliegt en daarna ligt ie languit op de bank haha.. aan de andere kant is ie echt súper lief en heeft nog nooit gekrabbeld of gebeten ofzo.. dus ik heb goede hoop! 😊