8 Reacties

8 maanden geleden

Volg

8 maanden geleden

Hoe oud is je dochtertje?

8 maanden geleden

Reactie op Mama101

Hoe oud is je dochtertje?
2 jaar en 2 maanden ☺️

8 maanden geleden

Ik vraag me af of dat al belangrijk is mijn dochtertje zegt zowel bij poepen als bij plassen "gepoept" en grijpt haar luier dan willekeurig vast (voor of achter) ik heb zoiets van dat komt wel ik benoem wel als ze zegt "gepoept" van nee je hebt geplast! Tenzij ze echt gepoept heeft natuurlijk, maar verder...

8 maanden geleden

Normaal leren kindjes over het eigen lichaam (inwendig, skelet, voortplanting) vanaf groep 3/4 - 7/8. Waarom vind je het belangrijk dat jouw dochtertje voor groep 1 al geïnformeerd wordt over haar anatomie op dit detail niveau? Heel eerlijk denk ik dat je dochtertje helemaal niet nadenkt over hoeveel uitgangen ze heeft en waar welk type ontlasting uit komt. Zou het lekker laten bij poep poep noemen, en plas plas.

8 maanden geleden

Dankjulliewel om mee te denken ☺️. Ik weet dus niet zo goed wat ermee te doen en of het wel zo slim is om er nu al aandacht aan te besteden... Als ik jullie zo hoor is het heel normaal en geen probleem dat ze het nog niet kunnen onderscheiden. Ik ga er zo naar proberen kijken ☺️.

8 maanden geleden

Je kunt het spelenderwijs beetje uitleggen bij de poep. We gaan de pop een schone luier geven want ze heeft geplast en dan wijs je de voorkant aan en maak je bijvoorbeeld plas geluid. En andere keer de pop heeft gepoept en laat je achterkant zien. Verder gedetailleerd zou ik zelf nog niet doen.

8 maanden geleden

Hoi! Onze dochter is ook 2 en 2 maanden. We hebben al vroeg steeds benoemd met wassen en afvegen bijv wat wat is. Ze weet waar haar vulva zit en noemt dit ook zo. Ze weet ook dat ze daar uit plast. Dat dat uit een gaatje komt weet ze niet, denk ik. Ze is zich wel heel bewust van poepen. Dat doet ze ook al een half jaar op de wc. Ze kan benoemen als ze moet : ‘ ik sta te poepen..’ maar plas aangeven kan ze (nog) niet. Ze weet dat poep tussen haar billen vandaan komt. Of ze de naam van haar anus weet, weet ik niet. Wel dat daar soms een ‘bilpil ’ in gaat als ze ziek is. Of temperatuur meten. Persoonlijk benoem ik het gewoon, net zoals je het over armen of benen hebt. Maakt t minder spannend en ze gebruiken ( wat mij betreft) de juiste benaming.