Hi,
Zoontje is 19 maanden en gebruikt tijdens het slapen bibs speen. Hij heeft nu nog maat 2 maar zou dus eigenlijk over moeten (?) Naar maat 3. Ik vind die spenen er alleen zo onwijs groot uit zien? Moeten ze ook echt over naar maat 3 ivm gebit/gehemelte of zou hij maat 2 ook nog kunnen blijven gebruiken?
Heb je er ook over nagedacht om met de speen te stoppen? Het kan vanaf nu echt nadelige gevolgen hebben met betrekking tot gebit en kaak. (Eigen keuze natuurlijk! 😀)
Ik heb hetzelfde, mijn dochter ook echt alleen tijdens het slapen en vraag me dan af hoeveel ze hem echt gebruikt.. het is meer der speendoekje.. die maat 3 lijkt wel echt mega groot idd 😅 zit ook te denken om binnenkort maar te gaan stoppen met de speen
Hier ook tijdens het slapen nog de bibs. Heb na 18mnd de speen veranderd naar size3. Inderdaad een groot verschil, maar maakte me zorgen om een te kleine te blijven gebruiken ivm gehemelte/gebit. Ondanks de groote, pakte hij m hier wel meteen zonder problemen.
Succes!
Ja we hebben ook de andere bibs al geprobeerd maar die pakte hij niet. Ook hier altijd aan het friemelen aan zn speendoekje.. Stoppen wilden we eigenlijk rond zn 2e verjaardag gaan doen. Vroeg me meer af of het echt noodzakelijk is om naar de 3 over te stappen.
Volgens mij is maat 3 eerder een probleem voor het gehemelte/gebit dan maat 2.
Het gaat er namelijk om in hoeverre de speen de natuurlijke stand van de tong (tegen het gehemelte) blokkeert. Dat doet een grotere speen eerder dan een kleinere. Daarnaast is speen 3 veel aanweziger en dus na gewenning moeilijker af te leren.
Ik zou dus zeker niet overstappen.