45 Reacties
één jaar geleden
Niet de tip die je zoekt… maar wij hebben dit weekend de speen de deur uit gedaan. 2 verschrikkelijke nachten gehad en nu is het klaar 😀 slaapt weer als vanouds
één jaar geleden
Misschien een Glow in the dark knuffeltje dat je er zelf aan kan vastmaken. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.pinkorblue.nl/infantino-glow-in-the-dark-knuffel-bijtende-uil-a332023.html (geen idee of dat een fijne webshop is, maar als je googled vind je misschien ook wel meer van zulke knuffels).
één jaar geleden
Reactie op Miemsje
Hele andere vraag, hoe ben je overgestapt? Gewoon van ene op andere dag de ...
Ja ik heb al z'n spenen weggehaald en aan z'n spenendoekjes de nieuwe gedaan. In het begin deed hij ze telkens uit maar bij niks beters heeft hij het toch maar geaccepteerd. Wel midden in z'n slaapregressie de overstap gemaakt, snachts nog 1 oude in zijn bed gehouden de eerste 2 nachten maar toen ik merkte dat het niet z'n spenen waren waar hij moeite mee had heb ik die ook weggehaald. Het is heel gek maar merk nu al verschil met zijn tandjes en z'n mondje.
één jaar geleden
Reactie op MamaSavi
Ja ik heb al z'n spenen weggehaald en aan z'n spenendoekjes de nieuwe gedaa ...
Welke verschillen merk je? Wij hebben ook de ronde en denk erover ook over te stappen. Wel heel jammer dat 'r geen gloe in the dark versie is bij de anatomische.. De glow versie van Difrax is echt 0,0 glow (is mijn ervaring) dus da's ook geen alternatief..
één jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Welke verschillen merk je? Wij hebben ook de ronde en denk erover ook over ...
Ik zie nu al verschil met zijn gehemelte en tanden stand. Het begon rond te staan en dat is nu al bijna weg. Ook heeft hij veel zijn mond open ipv lippen op elkaar. Dit gaat nu beter. Ook heb ik gelezen dat het slissen etc door de ronde bibs veel voorkomt. Nu hoorde wij al wel eens een soort slisje bij hem, hopelijk gaat dat nu ook beter.
Ik heb ook getwijfeld over een andere speen maar dan is het van natuurrubber naar siliconen misschien weer een te groot verschil.
Glow in the dark tot nu toe opgelost door een klein glow in the dark stickertje erop te plakken.
één jaar geleden
https://bibsworld.com/collections/pacifiers/products/bibs-couture-sage-glow?_pos=35&_fid=2643c0a16&_ss=c
Dit is een anatomische bips GLOW in de dark! Alleen ander uiterlijk dan de typische bips.
één jaar geleden
Reactie op MamaSavi
Ik zie nu al verschil met zijn gehemelte en tanden stand. Het begon rond te ...
Dankje. Ik ga het nu toch ook proberen. Vond zijn verhemelte ook al 'ronder lijken dan normaal'..
één jaar geleden
https://bibsworld.com/collections/pacifiers/products/bibs-couture-sage-glow ...
Jaaa super!! Ik zag ze gisteravond ook. Een spenendoekje eraan lukt denk ik niet bij deze. Maar ik ga er wellicht 1 proberen om te kijken of hij 'm wilt!! Dankjewel ook voor het meedenken
één jaar geleden
Reactie op MamaSavi
Jaaa super!! Ik zag ze gisteravond ook. Een spenendoekje eraan lukt denk ik ...
Echt hè! 🙏
Voor dit soort spenen zijn wel speenkoorden (met een silicone ring die je om dat ronde kopje kunt schuiven/duwen). Dus misschien ook wel ergens speendoekjes (alhoewel dat niet meer nodig is met de glow functie, toch..? Of had je dat ook bij je oude spenen?).
één jaar geleden
Echt hè! 🙏
Voor dit soort spenen zijn wel speenkoorden (met een silicone ...
Oh dat is ook handig!
Ja ik had dit alsnog, vaak snachts voelt hij om zich heen en als hij zijn doekje voelt deed hij hem in zijn mond. Bij echt wakker worden zocht hij de glow functie vandaar dat ik het beide had haha.
één jaar geleden
Wij zijn dit ook aan het proberen maar hij weigert alle spenen, en wil alleen maar de ronde! Vreselijk want zijn tandjes en gehemelte staan ook helemaal rond.. het valt ook altijd meteen op bij kindjes die de ronde bibs gebruiken! Ik zou er ook het liefste zo snel mogelijk of vanaf of overstappen.. dus we gaan ook nog maar even doorzetten!
één jaar geleden
Reactie op zvb93
Wij zijn dit ook aan het proberen maar hij weigert alle spenen, en wil alle ...
Ik heb hem overdag af en toe aangeboden dat hij eraan gewend raakte. En het slaapje overdag begonnen met geven en dan pas savonds. Ook savonds eerst nog voor troost die ronde gegeven. Na 2 dagen hem savonds ook weggehaald. Bij ons ging het op die manier goed.
één jaar geleden
Wij hadden een beetje hetzelfde probleem, dochter wilde alleen maar de ronde bibs speen en verder niks. Sinds een tijdje hebben we nu de symmetrische bibs speen, ook van natuurrubber. Ze krijgt de speen sowieso alleen in bed, maar dat was bij de ronde speen ook al zo. Andere spenen werden pertinent geweigerd, maar deze accepteerde ze meteen. Verder heeft deze speen hetzelfde uiterlijk als de ronde bibs speen, hier kan dus gewoon een speendoekje o.i.d. aan vast gemaakt worden. En inderdaad, zo bijzonder hoe snel je al verschil merkt in het mondje!
één jaar geleden
Reactie op Jul-88
Wij hadden een beetje hetzelfde probleem, dochter wilde alleen maar de rond ...
Dank! Ook fijn om dit te lezen. De symmetrische klinkt als een soort tussenoplossing die ook wel een positief effect op de mond heeft.