11 Reacties

3 jaar geleden
Hier nog gepureerd maar met 2 oudere kids bereid ik het wel ter plekke zitten we samen aan tafel ieder z'n bordje ik schillen,schillen,schillen en zelf eet ik ook gelijk wat stukjes mee vind het prima te doen😊 uiteindelijk is dat ook waar je naartoe werkt net als broodje eten bereid je ook ter plekke:) samen eten is samen leren en gezellig😁 eet die maar 1 partje nouja eet jij de rest op eet die er meer minder voor jou😅

3 jaar geleden
Volgens mij verandert de structuur van fruit als jet het invriest. Je kunt het daarna wel pureren of ergens in verwerken, maar het zal niet meer dezelfde structuur en versheid hebben als wanneer je het gelijk eet.
Ik pureer nu alleen nog fruit als het bijna niet goed meer is en dan vries ik het in zodat ik het niet hoef weg te gooien. Ik gebruik dat dan met fijne granen.
Ik maak een stevig papje met een paar blokjes fruit ipv melk. Dat is stevig genoeg dat hij zelf zijn lepel vast kan houden (en het is errrrug lekker!)

3 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Met een meloen is dat iets minder ideaal. Ik heb ook in de aanbieding 10 ki ...
Hmm je zou er eentje kunnen proberen.. geen idee?😅 Ik heb makkelijker praten ik heb 3 kinderen dus fruit hoef ik niet bang voor te zijn dat het niet opgaat🙈

3 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Ik moet inderdaad wel wat vaker fruit eten... 🤔
Hahah ja kinderen houden je soms een spiegel voor he sinds ik kinderen heb drink ik ook meer water want ja als ik iets lekkers ga drinken willen zij dat ook natuurlijk... dus water😅

3 jaar geleden
Reactie op Hepziba
Met een meloen is dat iets minder ideaal. Ik heb ook in de aanbieding 10 ki ...
Je kunt van het fruit trouwens ook nog waterijsjes maken voor je zoontje.

3 jaar geleden
Ik heb nog geen ervaring met invriezen van fruit, tot nu toe krijgt mijn zoon steeds vers fruit (een keer minder tijd dan bijvoorbeeld wat frambozen of banaan, hoef je niets aan te snijden). Maar gezien je bij verschillende supermarkten allerlei doosjes met bevroren fruit kunt kopen zal het wel kunnen lijkt me. Zo is er bij de ah een ‘doosjevol’ tropisch fruit met mango, ananas en meloen, dus die kun je invriezen, net als perzik en rood fruit. Het is na ontdooien wel altijd zachter, maar ze worden zo snel handig met eten, wie weet kan hij daar toch mee uit de voeten?
En anders snij je het fruit in stukken en maak je gemengde zakjes of bakjes met ook wat groente erbij voor in de diepvries zodat je voor jezelf (en als je kleintje ouder is ook voor hem) een snelle smoothie kunt maken.