17 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een flinke borstontsteking gehad. Warm douchen daarna iets van een vibrator of elektrische tandenborstel tegen de ontsteking aan (dit doet zeer) vervolgens borst echt helemaal leeg maken en daarna koelen met zakjes appelstroop uit de vriezer (werkt tegen de pijn en ontsteking). Als je koorts hebt en deze langer dan 24u aanhoud de huisarts bellen dan krijg je antibiotica. Ik mocht 4x per dag paracetamol en 3x per dag 400mg ibrufen. Maar bel echt de huisarts als het na 24u niet over is want ik was doodziek en heb uiteindelijk moeten stoppen met de borstvoeding helaas.

4 jaar geleden

De baby z'n kin richting de ontsteking tijdens het voeden zodat die plek goed leeg word gedronken. Beterschap! ❤

4 jaar geleden

Reactie op JAYD

Ik heb een flinke borstontsteking gehad. Warm douchen daarna iets van een v ...
Zal ik zeker proberen. Danku wel

4 jaar geleden

Reactie op Sam0492

De baby z'n kin richting de ontsteking tijdens het voeden zodat die plek go ...
Danku wel❤

4 jaar geleden

Ik heb ook een borstontsteking. Lactatiekundige is gisteren geweest. Ik slik nu 3x per 24 uur ibuprofen (antibiotica van huisarts ligt ook klaar, maar wil eerst ibu proberen. Dat is dan net wat minder slecht dat gelijk antibiotica). Verder masseren met de achterkant van een elektische tandenborstel, warm houden. En ze heeft mij een andere houding geleerd voor borstvoeding. Daarnaast wist ik niet dat het tepelhoedje waarmee ik voed, eerst binnenstebuiten geklapt moest worden en dan op de tepel gezet moet worden (en dan dus vacuum trekt). Niemand heeft dat verteld terwijl er zeker 5 verpleegkundigen/kraamzorg hebben meegekeken ☹️ Vaak is een borstontsteking aan het ontstaan door verkeerd aanleggen/drinken. Dus om in de toekomst te voorkomen zou ik als ik jou was een lactatiekundige laten komen voor een consult. Sterkte! Het doet echt zeer 😣

4 jaar geleden

Ownee wat rot voor je! Hier ook een borstontsteking gehad maar er gelukkig snel geweest waardoor ik er maar 1 dag goed ziek van ben geweest. Zoals eerder gezegd borsten helemaal leeg kolven en daarna koelen. Ik bleef koorts houden waardoor ik diezelfde avond nog met antibiotica kon beginnen en dat heeft me echt 'gered'. Nu kan mijn kleintje gewoon weer aan de borst. Tip : neem jezelf en deze klachten echte serieus en bel direct, dan kun je het nog voor zijn 😘. Veel beterschap!

4 jaar geleden

Ik heb ook een borstontsteking. Lactatiekundige is gisteren geweest. Ik sli ...
Ik zal ook ibuprofen eens proberen. En zal afkolven ook helpen ? Ook veek beterschat!❤

4 jaar geleden

Reactie op Novemberwondertje

Ownee wat rot voor je! Hier ook een borstontsteking gehad maar er gelukkig ...
Danku wel ik zal het zeker doen.😘

4 jaar geleden

Ik heb vorige week 6 dagen koorts gehad van een borstontsteking en antibiotica moeten nemen, dan een paar dagen goed geweest en sinds vandaag opnieuw een ontsteking 😞 ik heb alle tips al toegepast maar helaas.. niet echt bemoedigend om verder te gaan met borstvoeding maar voel me nu al schuldig dat ik denk aan stoppen

4 jaar geleden

Als masseren en warm douchen enzo niet helpt kun je een afspraak maken bij de fysio. Wel even zoeken, maar sommigen fysio's doen ultrasound behandelingen. 2 behandelingen 2 dagen achter elkaar en ik was er van af! Vond ik fijner dan 7 dagen antibiotica slikken.

4 jaar geleden

Warmte kussen erop doen, masseren en daarna helemaal leeg kolven. Dit hielp bij mij erg goed. Binnen 1 dag waren de ergste klachten weg. Succes en beterschap 🍀

4 jaar geleden

Na hoe lang loste de plek op bij jullie? Ik zit nu al 2,5 dag aan de antibiotica, ik kolf, voed masseer me suf er gebeurt alleen weinig. M’n koorts is wel bijna weg alleen de plek nog niet.

4 jaar geleden

Reactie op Loes1230

Na hoe lang loste de plek op bij jullie? Ik zit nu al 2,5 dag aan de antibi ...
Was bij mij pas na een week weg

4 jaar geleden

Als de plek echt niet weg gaat op tijd vragen voor een echo. Bij mij was het uiteindelijk een abces geworden en moest het worden opereert. Daarna ging het gelukkig snel veel beter!

4 jaar geleden

Ik heb ook een borstontsteking. Lactatiekundige is gisteren geweest. Ik sli ...
Wil je mij uitleggen wat je bedoelt met het tepelhoedje? Ik voed ook standaard met een tepelhoedje en heb dit ook niet uitgelegd gekregen wat jij zegt... ik hoor het heel graag van je!

4 jaar geleden

Reactie op Canna

Als de plek echt niet weg gaat op tijd vragen voor een echo. Bij mij was he ...
Hier toen ook ongemerkt 2 abcessen opgelopen. De huisarts en zelfs de lactatiekundige hadden dit totaal niet verwacht. Bij mij is het toen 3 keer leeg geprikt en heb hele zware antibiotica gehad. @sumydaldal Zeker op tijd om antibiotica vragen en inderdaad de plek goed masseren. Paracetamol hielp bij mij ook goed tegen de koorts.

4 jaar geleden

Danku wel voor de reacties. ❤ gelukkig is het na 1 dag genezen veel gemasseerd en warm gedaan 😊