10 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Hbibati
Volgens de islam als je borstvoeding geeft niet mag vasten.
Dit klopt niet je mag wel vasten als je borstvoeding geeft maar breng je jezelf of je kindje daar mee in gevaar dan moet je stoppen.
Misschien kan je eens een keertje kolven om te kijken hoeveel je produceert of haar wegen na een voedingsmoment? Als je twijfelt of je voelt je er slecht bij zou ik zelf als keuze maken te stoppen met vasten of toch minder dagen te vasten.
In de avond heel veel water drinken, nootjes eten en zorgen voor je vitamines!
Nogmaals bij twijfel voor je kindje kiezen馃槉
Veel succes deze maand en welke keuze je ook maakt het is oke vasten is 1 ding er zijn nog meer mooie aanbiddingen die je tijdens ramadan kan verrichten鈾ワ笍
4 jaar geleden
Hoi Latifa, ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen met wat je keuze ook is/wordt. Het lijkt me belangrijk dat je kan doen wat het beste bij je past
Als je dochter verzadigd lijkt, zou ik denken dat ze dat ook is ;-). En als ze toch minder zou drinken, kan dat ook zijn omdat ze minder zin heeft, verkouden is, last van doorkomende tndjes heeft... Het zou toch gemakkelijk zijn als ze konden praten soms 馃槄. Goede moed!
4 jaar geleden
Ik zat ook in tweestrijd en ik heb vandaag toch besloten om niet meer verder te vasten. Ik heb de eerste 3 dagen meegevast omwille van de volgende redenen:
1) ik had mij gebaseerd op de info die te vinden is op de website van lalechelegue nl waarin het volgende wordt vermeldt:
Borstvoeding geven en ramadan kunnen goed samengaan. Gedurende de uren tussen het vallen van de avond en de dageraad kun je als voedende moeder voldoende eten om de melkproductie op peil te houden. Moedermelk wordt niet gemaakt van voedsel dat net werd gegeten, maar van de voorraden die in het lichaam zijn opgeslagen. 2) omwille van de druk van bepaalde familieleden die het wel in het verleden hebben gedaan.