17 Reacties
één jaar geleden
Box was met 10 maanden weg, mijn zoontje zit ook geen seconde stil. Toen hij begon met lopen (langs de meubels) heb ik hem nooit meer in de box gezet maar lekker op ontdekkingstocht laten gaan.
Nu is de box terug omdat de 2e er bijna aan komt, en is het zijn favoriete klimtoestel ;).
Hij gaat overigens elke middag naar bed, soms ligt hij dan 1,5 uur wakker in bed maar ook dan rust hij uit.
één jaar geleden
Reactie op Dvld
Hoe doe je dat dan? Gewoon bepaalde tijd in bedje leggen en wat nu als ze b ...
Eerst huilde ze uit angst omdat we net verhuisd waren, dan gingen we echt er bij liggen en troosten de hele tijd tot ze sliep. Maar op een bepaald moment is het omgeslagen in boosheid, ze kwam dan ook uit bed aan de deur staan huilen (vloerbed). Vanaf dat het boosheid was omdat ze niet wou slapen, zijn we gestart met na een paar minuutjes terug in bed gaan leggen en gewoon zachtjes herhalen: “nu is het slaaptijd, we zien je graag, slaapwel”. En dan telkens opnieuw. Ook de avonden zo. Het gaat steeds beter nu (middagen nog wel moeilijker dan avonden). Al twee dagen blijven liggen en vandaag zelfs vrolijk brabbelend in bed gaan slapen.
één jaar geleden
Box was al weg vanaf 1 jaar en slapen gewoon in bed. Dat moeten ze ook leren toch? Box was hier vanaf een aantal maanden geen slaapplek meer.
En blijven huilen.. het moet een veilige vertrouwde plek worden. Als ik nu tegen mijn zoontje zeg ‘mama gaat je lekker in bed leggen, ga je slapen?’ Zegt hij ‘ja’ en binnen een paar minuutjes slaapt hij. Om daar te komen moesten we er wel eens naast blijven zitten, in slaap wiegen enz (nooit laten huilen trouwens). Maar hij slaapt tussen de middag gerust 2-2,5u. (Wel met een slaapritme van 5-5 nu)
Mijn zoontje zit trouwens ook geen seconde stil, maar dat hoeft toch ook niet? Huis is zoveel mogelijk kind-proof of uitdagend met bijvoorbeeld een leertoren tijdens de boterhammen smeren enz
één jaar geleden
Reactie op SdG
Box was al weg vanaf 1 jaar en slapen gewoon in bed. Dat moeten ze ook lere ...
Hij hoeft ook geen seconde stil zitten hoor, en we hebben ons huis al kindproof omdat het een heel ondernemend ventje is. Door opstart problemen en erna in verhuizing terecht gekomen deed hij dus wel z'n slaapjes in de box😅 dit was in babytijd ook zo omdat hij nergens wou slapen anders dan de box. En op gegeven moment door dat wij 24/7 wakker waren zijn we ook gaan zoeken naar dingen wat voor ons hielp. Op gegeven moment osteopaat ingeschakeld en toen ging slapen goed en kon die snachts weer in z'n bedje alleen overdag deed die alleen z'n dutje nog in de box, vandaar dat hij er nu ook nog staat. Maar nu sinds paar dagen weet die hoe die er uit moet klimmen, dus vandaar dat ik echt om tips vraag hoe ik dit kan aanpakken nu. Overigs begint z'n avondslaap om half 7/7 uur.
één jaar geleden
Juist omdat onze dochter geen sec stil zit hebben we de box nog staan. 🙈 Soms heeft ze echt even haar eigen begrenzing nodig en kan ze dit zelf niet vinden. Dan is de box ideaal. Ze is nu bijna 20 maanden. Maar ze.doet haar slaapjes wel in bed. Ze heeft er niet altijd zin en en ligt ook wel eens te kletsen maar dan rust ze wel. Ik leg haar standaard tussen 12.30 en 13.00 in bed. En tot max 15.00/15.30 slaapt ze dan
één jaar geleden
Reactie op Dvld
Hij hoeft ook geen seconde stil zitten hoor, en we hebben ons huis al kindp ...
Onze knul begrijpt al heel veel, dus ik zou misschien proberen met het vooral uitleggen/benoemen?
5/5 schema houdt in dat hij 5u (of 5,5u) na wakker worden in de ochtend naar bed gaat. Hier is dat over het algemeen rond 12/12.30u.
Heb je een slaapritueel in de avond? Hier is dat bijvoorbeeld slaapzak aan/boekje lezen/diertjes welterusten wensen op het behang en dan z’n slaapliedje op de babyfoon aan en ik zing er nog 1 in de tussentijd. Dan vertel ik hem dat ik hem in bed ga leggen en dat hij lekker gaat slapen.
Overdag is dat iets korter (geen boekje lezen enz). Kamertje is overigens wel goed donker.
Vanaf het moment dat hij wakker wordt na zijn slaapje hou je weer de 5/5,5u aan voordat hij in de avond naar bed gaat. Hier gaat hij ook rond 19.00u in de avond slapen tot een uur of 7 de volgende ochtend.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
(Je kan trouwens ook kijken voor een activiteit in de ochtend. Dreumesgym of een speeltuin (buiten) ofzo zodat hij lekker wat beweging heeft en moe is voor het slapen gaan). Ik start de lunch rond 11.30u zodat hij gegeten heeft voor zijn middagslaapje)
één jaar geleden
Toen mn tweede was geboren wilde hij al niet meer in de box alleen maar gillen en alles eruit gooien dus die hebben we voor zn broertje omhoog gezet nu heb ik zijn kamertje helemaal save en proof gemaakt en een traphekje bij de deur geplaatst die staat de hele dag gewoon open behalve op momenten dat ik hem normaal ff in de box zou zetten om mn handen vrij te hebben dan gaat t traphekje even dicht deur zelf blijft open. Moet zeggen dat dit echt ideaal werkt hij vermaakt zich prima in zn kamer met al zn speelgoed.